Inlägg från: Henriks älskling |Visa alla inlägg
  • Henriks älskling

Jag är med florist.

Jag vet att det troligen är så kört det kan bli, men frågar ändå: tror du att det går att å något sätt få tag på pioner i januari? :(

• Henriks älskling

Hmmm... vi gifter oss i början av januari. Men jag ska faktiskt kolla det med min florist. *hoppas, hoppas!*
    Tack! :)

Jo, förresten, en sån där stor, fet ros som består av flera rosor, vet du vad den kan gå loss på? Skulle vara kul att ha nåt annorlunda om man nu ska spendera pengar och pion inte funkar. Verkar vara galet pilligt att göra en.

• Henriks älskling

Tack så jättemycket!!! Jag ska se till att förvarna min florist i tid. :)

• Henriks älskling

Jag kom på en ny idé. Hur funkar Amaryllis som brudbukett? Eller kan det vara så att den är uttjatad vid nyår?
    Håller den sig om man binder den på morgonen?

• Henriks älskling

Jag tror hon menade mig. Hihi!
    Japp, det kommer nog bli Amaryllisar för mig. Lätt som en plätt! Nåt förslag på corsage till min gulle? Och ja, det blir vit! :)

• Henriks älskling

Ornithogalum tex? Med nåt till?

• Henriks älskling

Hmm... en knopp... låter bra. Med en liten orni till. :)

• Henriks älskling

Otroligt. Vilken serviceanda. Hade hellre gift mig med en tallkotte i handen.

F A M E skrev 2008-10-13 10:33:49 följande:

Har varit ner till våran interflora butik men där fick jag kalla handen om ideer. Samt att hon tyckte jag skulle veta att "om" jag bokar en konsultation så kostar de pengar. Samt att hon gärna innan vi bokar denna tid, få nästan skrifligt bekräftelese på att hon skulle göra buketten till bröllop.Vi ska inte gifta oss förrän i slutet på juli nästa år.
  • Henriks älskling

Passionsblomman:
    Vad tror du om att trycka in amaryllis och rosor eller bara amaryllis i en buketthållare? Har shoppat loss på e-bay och köpt en silverfärgad, men nu vet jag inte om det var så smart; amaryllis har ju ganska feta stjälkar. Kanske får fundera om och köra på nejlikboll istället.
    ?

• Henriks älskling

Eller MilosMamma med för den delen...

Henriks älskling skrev 2008-10-13 19:02:05 följande:

Passionsblomman:Vad tror du om att trycka in amaryllis och rosor eller bara amaryllis i en buketthållare? Har shoppat loss på e-bay och köpt en silverfärgad, men nu vet jag inte om det var så smart; amaryllis har ju ganska feta stjälkar. Kanske får fundera om och köra på nejlikboll istället.?
  • Henriks älskling

Mmm... det kommer nog bli en del klämmande...

Tack! :)

passionsblomman skrev 2008-10-13 19:34:38 följande:
    Henriks älskling skrev 2008-10-13 19:02:05 följande:
    Hi hi, ja feta är verkligen ordet! De är dessutom ihåligaoch RIKTIGT svårstuckna. Hade du tänkt göra det själv? Det skulle jag nog avråda ifrån. En erfaren florist kan nog få dit även amaryllisklockor, men sla du göra sjäv är det betydligt enklare och bättre förutsättningar för ett gott resultat. Blomvalet med rosor och amaryllis tycker jag annars är jättefint(har vi bollat förut tror jag bestämt )Det fungerar också att binda den "löst" i handen, mendet kräver att du sedan inte mosar den genom att klämma åt järnet om stjälkarna på den stora daggen.
  • Henriks älskling
    passionsblomman skrev 2008-10-13 22:54:49 följande:
    Henriks Älskling: det finns ju också värsta jättekottarna... En sådan med lite glitter på-det du
    Hahah!!!!!!! Du ger mig ideer. Ju mer jag tänker på det, desto coolare verkar det. ;)
  • Henriks älskling

Ja, jag är inte florist, men jag har oxå en massa ideer. Gör det väldigt svårt att bestämma sig för en bukett. Har bestämt att om jag blir alldeles för förvirrad så får min blivande välja ut en bukett och överraska mig. Han har väldigt bra smak så det lär bli jättefint. Men jag har ju så många ideer! Och nu kottar ovanpå det hela....

:)

passionsblomman skrev 2008-10-14 14:45:28 följande:
    Helt allvarligt talat så kan man MYCKET väl ha kottar i sin buket! Det är jättefint att vända en tallkotte med den plattare sidan uppåt, den har väldigt fint mönster från det hållet. Att tex silverglittra 2-3 st och ha som ett blickfång eller detalj kan vara jättefint! Inte minst m vita blommor.Ngn gren som tex Ormhassel eller Trollhassel dragen runt som manschett... ÅÅÅ jag vill göra buketter här och nu! Massa inspiration...Skulle vilja kopiera min hjärnas bilder och bara skicka dem hej vilt. (fast bara VISSA bilder...)
  • Henriks älskling

Åh lyckos dig. Pioner!!!! Finaste blomman som finns... Tyvärr dock inte i januari. :(

passionsblomman skrev 2008-10-15 18:35:31 följande:
    Den tiden på året vore kanske en bukett av endast Lijekonvaljer Ett alternativ? Så mycket enklare och merstilrent kan man knappest få det, och vita är de ju också... Det är dessutom rätt tid för att kunna få Svenska konvaljer ist för odlade (som kostar en hel del)En tumregel för blommor i butik är att när de finns i rabatte är de redan "över" i butik.Odlingarna ligger liksom en säsong före. Det innebär att tulpaner inte brukar vara bra så mycket längre än till påsk. Syren kanske kan gå, men osäker faktiskt.Det finns en otroligt fin blomma som heter Nerine och en annan Amazonlilja(Eucharis) de vore fina antingen många av bara ena sorten, eller de båda blandat i en ganska stram bukett med stjälkarna kvar och band om. Ranunkler finns fortfarande, liksom Pioner som har högsäsong då.
  • Henriks älskling

Oops, tänkte ju skriva kommentaren till "artist"... :)

• Henriks älskling

Oh, jag får gissa? *räcker upp handen*
    Runt 800:-, inkl. floristens arbete? Nejlikor är inte så dyra, och tror inte fresia (är det det?) heller är det.
    Spännande, detta...

• Henriks älskling

Man kanske ska sadla om till florist...

passionsblomman skrev 2008-10-22 20:40:23 följande:
    Henriks älskling skrev 2008-10-22 20:24:30 följande:
    Du börjar kunna det här nu tjejen!!!September2009bröllop: Ja, tar någon mer än 800 för den buketten måste du skvallra för mig, för det är absolut max! mellan 500-800 beroende lite på var du bor och hur stor du i slutänden vill ha den. Du har blommor som inte är dyra och -för en gångs skull- en bukett som verkligen ÄR enkel-och jättesöt.
Svar på tråden Jag är med florist.