Inlägg från: Persianbride2009 |Visa alla inlägg
  • Persianbride2009

Jag är med florist.

Hej!

Jag vill gärna ha lijor i min bukett men kan inte bestämma om jag vill ha med pioner eller med rosor... Vilket tycker du blir finast? Dessutom har jag hört att det är svårt att göra buketter med liljor och att de blir hängiga och fula snabbt, stämmer detta??

• Persianbride2009

Tack så mycket för dina fina idéer. Droppformad är jag inte så förtjust i men nu vet jag i varjefall att jag välja och vraka lite bland mina favorit blommor. Men det där med att de blir dåliga fort, var det sanning eller?

Jo det blir ett traditionellt persiskt bröllop så det ska ju vara mycket blommer och gärna ööööverallt...

Ska lägga upp lite bilder på olika buketter jag sett... en av dem är beige men pioner och vad jag tror (är inte så duktig) orkideer. Skulle den buketten funka med liljor. Den andra buketten med rosa pioner och lijlor, kan man få med rosor utan att det ser knasigt ut?

Vad skönt att det finns så duktiga och hjälpsamma människor på detta forum ;)

passionsblomman skrev 2008-10-15 20:43:30 följande:
    Tycker inte det finns något som hindrar att du tar alla tre! En lite vild, droppformad bukett vore jättevacker med de sorterna. Välj då Ecuadorrosor som är jättestora, annars finns rsken att de försvinner lite bland de andra blommorna. Låt Blommorna ta upp varandras färgtoner och bind ihop helheten med ngt lämpligt grönt. Mugröna är vanligt, men rankor av Passionsbloma(!) eller doftranka, humle eller kanske Eukalypthus är också jättefint.Är det ett traditionellt Persiskt bröllop är det väl en hel del blommor eller? då ska du tänka på att inte ha för litan bukett.Hoppas det kan vara till hjälp.
  • Persianbride2009

Okey =)=) då vet jag!!! Tack för hjälpen!

Svar på tråden Jag är med florist.