Memagic skrev 2008-10-22 16:27:56 följande:
Ska gifta mej den 29/11 och vill ha en bukett som går i orange färg.Har bestämt mej för att det ska vara rosor i orange färg, murgröna och gärna lite/nga./ngn. kvist trollhassel.Vill att det ska vara en bukett som är droppformad, dock inte någon "stor och kompakt" bukett - kanske det som ska vara droppen helt enkelt är murgrönan och trollhasseln... *funderar*MEN, vad ska jag mer ha i buketten?? Något crémefärgat?? Ge mej förslag!!!
När det gäller sorter så finns det så oerhört mycket att välja bland, att jag tycker det är lite synd att staapla upp jätteraddan osm bara rör till det,. Samtidigt gick jag i Partihallen idag och tänkte på hur mycket fint det finns som man kan skapa av som INTYE är Kallor, Pioner eller rosor( det som är absolut topp tre just nu bland er brudar)
Jag skulle därför vilja ge rådet att tala med en florist ni känner förtroende för om "grunden" den har du ju redan här ovan tex. Lämna sedan lite konstnärligt spelrum för floristen, så hon ka använda hela sin kapacitet och kanske överraska dig med ngt bättre än du själv kunde tänkt ut.
Jag tycker att Freesia i orange vore en vacker kombination med rosorna och det andra. Alternativt någon Liljekvist om du hellre vill ha ngt lite större som ett blickfång i buketten.
Har du förresten bokat tid eller besökt ngn än? det börjar vara hög tid!
Zeddy: Samma sak som ovan råder jag dig att göra hos floristen.
Jag tycket det låter som att vita blommor skulle vara vackert till de färgerna.En ren och fräsch känsla. Det finns mycket grönt som gåtr i gråsilvriga toner (Hjärtan på tråd tex, och Eucalypthus) Silvrigt material kan du plocka in alltifrån pärlnålar till sprayade grenar, silvertråd osv. Beroende på hur mkt "bling" du gillar. Vita blomor finns hur många som helst, från rosor och pioner, till liljor och orkidéer, kallor etc etc, där måste du fundera lite på vad du gillar8eller släppa floristen HELT fri, det kan vara en succé)