Inlägg från: MilosMamma |Visa alla inlägg
  • MilosMamma

Jag är med florist.

millanros skrev 2008-07-31 20:08:24 följande:
    Funderar på att testa att göra en egen bukett.. Vad skulle jag behöva mer än blommorna?? vad kan jag köpa sånt? (billigt)
    ja något grönt att fylla ut med, rund oasis och brudhållare, allt finns i en bnlomsteraffär
  • MilosMamma
    hosiia skrev 2008-08-04 18:43:51 följande:
    Hjälp!Går det att få tag på lila kallor i slutet av november?Mycket tacksam för svar. Kram
    Jadå, men dom kan vara dyra då.
  • MilosMamma
    ascaca skrev 2008-07-31 22:22:42 följande:
    Jag planerar ett enkelt borgerligt bröllop nu i slutet av augusti och skulle vilja ha hjälp med tips på ljusblå blommor som det är säsong för. Andra tips?Vill också passa på att tipsa om en blogg som brukar ha så fantasiska blomsterarragemang (bland annat):ohjoy.blogs.com/my_weblog/here_comes_the_brid...
    blåa blommor överlag är svårt, framförallt ljusblåa...

hortensia är ju jättefint =)
  • MilosMamma
    Lycklig80 skrev 2008-08-04 18:02:33 följande:
    Hejsan, jag har en liten fråga...Jag ska gifta mig den 14 februari och vill gärna ha vita nyanser i min bukett och har funderat på rosor, men det blir ju nästan dubbelt så dyra runt den tiden. Finns det några andra fina vita blomor eller champangefärgade???Hur är det med ranuklar, när är deras säsong...
    mest räöda rosor som skenar i pris men visst går alla blommor upp då.
    Kan vara lite tidigt för ranunklar ja.
    annars finns det mycket fina vita blommor, liljor, orkideé, rosor, gerbera, veronica, brudslöja, ornithigalum, prärieklocka, ja en hel del.
  • MilosMamma
    Lycklig80 skrev 2008-08-04 18:03:36 följande:
    En sak till man kan inte få tag i pioner i februari????
    Kan bli knepigt.
  • MilosMamma

Nalle Puh 40 skrev 2008-08-04 21:20:55 följande:

Vi gifter oss pingst 2009 och jag hoppas att liljekonvaljerna inte är över då (det var dom inte i år) men vad kan man annars använda sig av som är snarlikt till röda rosor?Tack...
    brudslöja skulle jag nog säga som de enda som e lika., kvistar av brudslöja då.
  • MilosMamma
    Fillefjonkan skrev 2008-08-05 13:47:26 följande:
    Strålande med en florist!!!Min fråga lyder: jag hade tänkt att ha rosknoppar i min håruppsättning. Buketten skall vara i vitt och blått.Vill ha vita små rosknoppar. Hur sätter man fast dom, fixar blomsteraffären detta? har du någon susning om vad 10 st kan kosta??Oerhört tacksam för snabbt svar!!
    ska du ha vanliga rosknoppar tycker ja du ska köpa 10-packsrosor.

blomsteraffären kan fixa till dom om du säger till någon dag innan, då kör dom igenom en ståltråd och binder den så den inte är vass.
  • MilosMamma
    Leola skrev 2008-08-05 15:28:17 följande:
    Tacksam för din hjälpsamhet... ser att du redan har några frågor att svara på. Hoppas dock att du har lite input till mig och min fråga:Jag vill helst ha en pionbukett på mitt bröllop men har förstått att det kan bli svårt i mitten på juli. Nån tipsade mig om trädgårdsrosor, som liknar pioner både till fyllighet och färg. Brukar alla florister köpa in trädgårdsrosor?? (Har hittills bara sett "klassiska" rosor, och inte sådana "vilda" och fylligt stora rosor i floristbutiker än så länge...)Tusen tack för din hjälp.
    blomsteraffärer brukar inte köpa in sådana rosor, men hör i din affär om pioner, det mesta går faktiskt att lösa, det är oftast priset det hänger på =)

Har man någon som har pioner i trädgården går ju det lika bra, min svärmors pioner blommade Heeela sommaren i år, riktigt maffigt.
  • MilosMamma

Ursäkta att ja inte svarat tidigare, men vi flyttade i helgen o vi fixade bredband så fort de gick =)

• MilosMamma

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-05 23:25:24 följande:

Men finns inte nejlikan i blått? har hört att den ska vara babyblå men stämmer det?
    nejlikan finns inte som växande i blått men den går att beställa, den är då färgad i holland.
    Är den "rätt" färgad har den druckit blått vstten och är ljusblå och färgar inte.

Men om floristen sprayar en nejlika så färgar den o då ska du akta klänningen.
Svar på tråden Jag är med florist.