Inlägg från: MilosMamma |Visa alla inlägg
  • MilosMamma

Jag är med florist.

millanros skrev 2008-08-07 18:41:22 följande:
    www.wedshop.se/index.asp är det här normalpriser??? Funderar på om det blir billigare att göra själv
    göra nålarna själv??
  • MilosMamma

Tant Doris skrev 2008-08-07 23:30:54 följande:

Hej MilosMamma!Går och funderar över vilka blommor jag vill ha med i buketten. Kan ingenting om blommor och vill inte bli "lurad" att ha med dyra blommor eller liknande. Har inga blommor jag "bara måste" ha med i min bukett utan jag tänkte låta floristen få fria händer inom min budget.Vill gärna ha en ljus bukett (typ övervägande vita blommor) med något som bryter av i t.ex grönt. En liten droppe blir det nog.Kan du ge tips på blommor som jag kan ha i min bukett?
    Det bästa är att du går till din butik, en florist kommer inte lura dej att köpa en dyrare bukett. Säg dinas önskemål så kommer floristen säga vad det kostar.

Det är just när man önskar sej specifika blommor och börjar bestämma vilka sorter osv priset brukar bli dyrare =)
  • MilosMamma
    lojeli skrev 2008-08-08 13:08:20 följande:
    Hej på er!Jag är ny här och jätteglad att jag hittat hit! Jag tänkte passa på att ställa en fråga till Milosmamma. Jag undrar vad skillnaden är emellan en "vanlig" blombukett och en brudbukett. Brudbuketterna verkar bli så himla dyra...Jag vill gärna ha lite gammeldags trädgårdsblommor, typ pioner. Buketten ska heller inte vara så stor.
    Hej hej o välkommen.
    I en brudbukett går det oftast till flera blommor, för att kunna få en fin form, en vanlig bukett blir ju oftast bara rund, en vanlig bukett kan man inte få droppformad lika bra som i en brudbukett för en brudbukett gör du i en hållare o sticker alla blommor i oasis, det kräver mer jobb o arbetstid, mer blommor, mer pill o knåp osv = Dyrare =)
  • MilosMamma
    ninaojocke skrev 2008-08-08 15:48:30 följande:
    helt underbart med en florist.Skulle uppskatta lite tips.Temat för vårat bröllop är havet,2 blåa nyanser och vitt och tärnorna skall ha mörkblåa klänningar, finns det mycket blåå blommor?
    Just blåa nyanser är lite knepigt, men sen finns det ju olika möjligheter till blåa blommor, att man plockar lite egna i nåns trädgård, eller man kan spraya blommor men då ser det lite konstigt ut, Men visst finns det lite olika blå blommor med.,
  • MilosMamma
    MariaMasse skrev 2008-08-08 19:53:11 följande:
    Hej!Jag ska gifta mig utanför Barcelona i oktober, men har ingen bra koll på säsong för olika blommor och speciellt inte där. Skulle vilja ha mest vit och grön buket tror jag, nån typ av grönaktiga blommor, har sett några rosor men du kanske har andra tips? Kanske man kan kolla nåt "internationellt" nät av florister för att få fram nån bra i trakten där jag ska gifta mig... eh, interflora? Har inte möjlighet att ta mig till nån florist där innan det är dags.
    Oj jag har ingen aning om Hur dom jobbar med blommor i barcelona, interfloras hemsida visar ju litet utbud, men ska man gifta sej så, o inte har möjlighet att besöka en florist innan är det lättaste att du säger vilka färger du vill ha, Hur beställer du buketten?
  • MilosMamma
    Lavendelblomma skrev 2008-08-10 11:27:08 följande:
    Fråga till floristen!Skulle gärna vilja ha tips ang. min bukett.Den ska bestå av vita stora rosor (ca 14 st) som är ganska runt formade. Runt dem ska det vara ngt som ramar in dem och ngt grönt som finns bland dem o livar upp buketten (inte sticker upp). Jag ville helst ha hjärtan på tråd eller passionsblomma, men floristen sa att hjärtan på tråd skulle bli jättedyrt eftersom det var svårhanterligt, och passionsblomman kanske inte skulle finnas tillgänglig då. Därför bestämdes murgröna, som jag inte är helnöjd med. Känns lite tråkigt med murgröna... Några tips!?Tacksam för svar
    Det var det dummaste jag hört det där med hjärtan på tråd.
    Har ni bestämt antal på rosorna? Knepigt svårt o säga innan hur många som går åt för o få en bra form.
    Men hgjärtan på tråd är då minsann inte svårhanterligt då jag gjorde en brubukett i helgen o vi hade hjärtan med då.
    Du ska inte ta något du inte är nöjd med, din florist får vara lite mer kreativ =)
  • MilosMamma
    Lavendelblomma skrev 2008-08-10 11:27:08 följande:
    Fråga till floristen!Skulle gärna vilja ha tips ang. min bukett.Den ska bestå av vita stora rosor (ca 14 st) som är ganska runt formade. Runt dem ska det vara ngt som ramar in dem och ngt grönt som finns bland dem o livar upp buketten (inte sticker upp). Jag ville helst ha hjärtan på tråd eller passionsblomma, men floristen sa att hjärtan på tråd skulle bli jättedyrt eftersom det var svårhanterligt, och passionsblomman kanske inte skulle finnas tillgänglig då. Därför bestämdes murgröna, som jag inte är helnöjd med. Känns lite tråkigt med murgröna... Några tips!?Tacksam för svar
    Det var det dummaste jag hört det där med hjärtan på tråd.
    Har ni bestämt antal på rosorna? Knepigt svårt o säga innan hur många som går åt för o få en bra form.
    Men hgjärtan på tråd är då minsann inte svårhanterligt då jag gjorde en brubukett i helgen o vi hade hjärtan med då.
    Du ska inte ta något du inte är nöjd med, din florist får vara lite mer kreativ =)
  • MilosMamma
    Troll1 skrev 2008-08-10 12:55:02 följande:
    Är det så dyrt med lite hjärta-på-tråd? Oj, det vill jag också ha. Är inte helt förtjust i murgröna u brudbuketter just.
    Nej hjärtan på tråd är inte dyrt, man kan ju köpa en själv i en annan affär om dom är billigare och ta med till floristen.
  • MilosMamma

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-10 13:38:15 följande:

Hehe så har jag gjort Jag har en super fin hjärtan på tråd som jag tänkte ta lite "grenar" ifrån. Men frågan är bara om den får nya eller ej. Vill inte att den ska gå "sönder" för att jag tar lite bitar ifrån den.
    det växer ut nytt
  • MilosMamma
    Isblomma skrev 2008-08-10 16:04:20 följande:
    Hej MilosMamma!Jag gifter mig den 23 augusti och börjar få lite panik. Hade tänkt binda buketten själv och har köpt en buketthållare med en fastsatt oasisboll. Buketten ska var rund och bestå av rosa rosor i olika nyanser.* Hur länge ska jag blötlägga bollen, (vill ju inte att den ska droppa på klänningen)?*Kan jag bara sticka in rosstjälkarna eller måste de fästas ytterligare med nåt?* Hur fäster man hjärtan på tråd? Vill ha dem runt kanten och någon slinga rakt över. (De ska väl också få vatten ur oasisbollen??)
    Hejsan, du gör buketten samma dag så den håller bra.
    Ska buketten bara vara rund så behöver du inte fästa rosorna med ståltråd., hjärtan på tråd behöver inte vatten under 1 dag så dom fäster du med nålar eller om du virar fast dom runt en ros.
Svar på tråden Jag är med florist.