• grisen81

vad kostade eran brudbukett?

Jag hämtade min rundbundna bukett nyss. Lime gröna rosor med lite brudslöja i och gröna blad runt. sen pärlor nerstuckna i rosorna. jätte fin, stor. kostade bara 260 kr. Jag blev förvånad att det blev så billigt. vad kostade era? Var det billigt?

• Svar på tråden vad kostade eran brudbukett?
  • AnAngel

Oj vilken fin bukett, va billigt du fick den... vart köpte du den!

• Tidsmaskin

Vad är det man gör med en brudbukett som gör att den håller sig så otroligt fin och fräsch?

MilosMamma skrev 2008-07-29 16:48:45 följande:
    Klart det blir dyrare om man säger att man ska ha en brudbukett då man binder brudbukett o vanlig bukett på helt olika sätt.
  • Englali

Jag gifte mig för en vecka sedan och hade en bukett med hortensia, pioner (ja, min underbara florist löste pioner åt mig såhär sent på året) och orkideér.
    En tärnbukett med pioner och hortensia, två coarsage med orkideér och 11 stycken hortensia-"bollar" till dukningen. Detta betalade jag 1995:- för, galet billigt tycker jag då vi räknat med iaf 2500-3000 kr för allt det.

• Big Smile

900 - 1000 kr

Rund bukett med vinröda rosor (Passion), murgröna och hjärtan på tråd.

• annalovquist

Jag betalar 1000:- för min täta, rundbundna bukett som ska bestå av rosa rosor och rosa hortensia. 300:- för makens och bestmans corsage.

• Cachou

rundbunden bukett med pioner. Går loss på 550kr nu i september.

• Celeste97

Ca 350 kronor gick min lila bukett på (se mitt galleri)!
    Jag angav en budget och lämnade en bit tyg med den färg buketten skulle matcha och resten fixade floristerna.
    Först trodde de inte att det skulle gå att göra något för under 500 kronor, men det gick visst...

• Chokocat 080808

825:- betalade vi för en brudbukett, en corsage, två bordsdekorationer (en enkel ros + grönt) samt några rosor till tårtdekoration. Jag blev också överraskad för jag tyckte det var billigt!

• tolonta
    Tidsmaskin skrev 2008-08-16 21:07:58 följande:
    Vad är det man gör med en brudbukett som gör att den håller sig så otroligt fin och fräsch?
    I en bukett med hållare sitter blommorna instuckna i oasis. Sedan vet jag inte om det är något mer...

Mina blommor kostade 1740 kr (tror jag det var). Bukett i hållare, handbunden näbb-bukett, blomma i håret till tärnan och två corsage. Fick även i presentkort på 150 kr hos floristen...
Svar på tråden vad kostade eran brudbukett?