• xxs

Maskerad-Bröllop!?

Min syster kom preciiis med ett ganska konstigt förslag.
    Varför inte ha bröllop med maskeradtema?!

Vi har ändå inte budgeten för ett drömbröllop, och som vi planerar nu är väldigt svårt. Det lär bli ett halvdant tråkigt bröllop pga pengabristen. Så jag tyckte det var en skitkul idé faktiskt. Så jäkla udda, så jäkla vi! :D

Vad tycker ni om idén? Någon annan som gjort så?

• Svar på tråden Maskerad-Bröllop!?
  • chamor

Är du fortfarande vaken!!! :P
    Kör på det.. Om du vill kan du ju spesificera maskeraden. Skulle jag ha skulle jag ha renässans eller barock

• Pienaar

Ska ni fundera ut något tema då eller ska man få klä ut sig hur som helst?

• hondafreak

Underbart ! Vi kollade på den möjligheten för nåt år sedan. Det var tyvärr för långt att åka för våra "gamla ". Vet du att det finns slott som anordnar vigslar med t.e.x 1700-tals kläder och Bellman kopia som spelar och sjunger och deklamerar dikter och sånt ! Man hyr kläderna av en kostymmakare i Stockholm som kommer och klär på alla osv. SÅ HÄFTIGT !!!!
    Men nu kör vi ett " vanligt" bröllop. Kommer inte ihåg vilket slott det var, men det fanns flera. Googla på 1700-tals bröllop eller nåt sånt !

• xxs

Ja jag är fortfarande vaken ;o)
    Ja jag vet inte om jag ska ha nåt tema. Funderade på 60-talstema med tillhörande musik, kanske? Skoj. Eller bara vadsomhelst... :)

• Pienaar

Exakt, om ni nu gillar tex 60-talsmusik så låter ju det jättebra

• valkyriana

Oj och jag som tyckte jag hade fått lite sömn... Somnade vid 3 och upp vid 6 med lillan...

Maskerad låter helt underbart. Jag hade älskat idén. Men jag vet inte hur det är för mer blyga personer och mormor Greta...

• Aleta

Jättekul idé!
    Vi hade hatt som klädsel, men vi krävde inte att de som kände sig obekväma skulle ha. Man kan göra samma undantag för de gäster som absolut inte vill klä ut sig. Det ska ju vara en rolig fest för alla.

• xxs

Ja precis, men eftersom vi inte har så många gäster (9st, och kanske ett par kompisars kompisar), så skulle det kännas kul om alla engagerade sig ;) Tror att 60talsmaskerad skulle vara nåt för föräldrarna ;)

• Brenda

VI SKA HA MASKERAD----- ÅRET ÄR 1912 (då vårt hus bygdes) och alla är utklädda efter det årtalet, vi har bondtema med skördefest... de flesta kommer se ut som Alfred och Lina i emil i lönneberga tror jag. Alla är bönder, med olika tillgång, medan min m2b är hertig, så jag blir hertiginna. vi gifter oss i en gammal stenkyrka... ska bli riktigt kul.

• Lollick

blir verkligen ett minne för livet för alla!! innte bara ettt bröllop i raden.

• chamor
    Brenda skrev 2008-07-25 09:23:12 följande:
    VI SKA HA MASKERAD----- ÅRET ÄR 1912 (då vårt hus bygdes) och alla är utklädda efter det årtalet, vi har bondtema med skördefest... de flesta kommer se ut som Alfred och Lina i emil i lönneberga tror jag. Alla är bönder, med olika tillgång, medan min m2b är hertig, så jag blir hertiginna. vi gifter oss i en gammal stenkyrka... ska bli riktigt kul.
    Låter HELT underbart!! Vill se bilder!!!
  • aikidoaasa

Det låter som en super rolig idé! Deffinitivt annorlunda, men på ett mycket positivt sätt. Det är ett bröllop som även gästerna kommer att komma ihåg.

• Lillsnufflan

Vilka roliga idéer alla har. Jag hade jättegärna velat ha maskeradbröllop men tyvärr är min m2b och vår son lika tråkiga båda två: de hatar att "spöka ut sig". Min son har sen han var liten kategoriskt vägrat klä ut sig på alla maskerader de har haft på dagis/skolan. Han säger att går utklädd till sig själv! Så tyvärr lär jag ju inte få något maskeradbröllop...

Svar på tråden Maskerad-Bröllop!?