har en tärna kommer ha två men vem, svärmor som ställer till det.......
Ska göra en lång historia så kort jag kan, ska börja med att säga att en av tärnkläningarna är klar och finns bara tyg till en till.
Så här är det allså så här att jag har bett min tvillingsyster att vara tärna och nu vill min blivande ha två maskalkar så och jag har länge funderat på två tärnor så det var ju bara bra.
MEN i helgen pratade jag med min blivande svärmor om det hela och då undrade hon klart hur vi tänkt kring min fästmans syskon (en bror och en syster) och brodern och en vän ska va maskalkar och sen funderade vi på att systern och hennes kille får vara värdpar då har ju alla en uppgift. Jag har nämligen en vän som jag kännt sen jag var 6 år som inte har sin familj kvar pga av att de mordhotat henne hedrersmord. Så vi är den familj hon har nu och därför ser jag henne som min syster och att det är henne jag ska fråga. Men nu tror min svärmor att hans syster kommer bli ledsen men hennes reaktion var ju lite konstig i övring under samtalet hon trode inte att brodern skulle vilja vara maskalk då det innebär att stå långt fram i kyrkan eller att vi skulle ha systern och killen som värdpar då hon inte tror de kommer vara ett par. Det tror jag men det vet man ju aldrig, hon i frågasatte våra val av gäster och tycker att vi gör en alldeles för stor grej av det hela. Säger hon är glad men jag vet inte faktiskt alls.......