• Daa

Norrlands tråden !!

Kassandra: börjar du vara nervös? Tufft att sminka sig själv. Jag kan inte sånt, så jag anlitade make up store. Tryggast så
    Är lite avis på dig som har kvar den underbara dagen. Vi är just i färd med att greja med fotografierna, bestämma vilka vi ska ha som tackkort, annons i tidningen och så. Ska också välja ut vilka vi ska framkalla och bestämma vad vi ska göra med bilderna sen.

• Daa

Hej. Jag ska in en sväng på dan och senare ska vi in och lyssna på Laudamus. Ska du?

• Daa

Grattis Vicka!
    Visst var det lite trist att ta av klänningen?

(fast att ta ut frisyren var lite skönt, om än trist, för uppsättningen slet ganska ordentligt i hårbotten)

• Daa

Kassandra: Jag hade både tiara och löshår och jag tyckte väl inte att frisyren var tung direkt. Däremot var löshåret fäst riktigt hårt mot hårbotten så det var som om någon drog mig i håret hela tiden. I övrigt var frisyren ganska löst uppsatt (vilket var meningen) och jag rockade nästan sönder den när jag och min nyblivne make fick utmana varandra i guitar hero under festen

• Daa

MonKuT: Kul att ni ska gifta er!
    Jag var runt till ett gäng frisörer när det var dags för mig att boka och jag fick intrycket att de flesta gör make up:en också. Till slut valde jag iaf att göra frisyr på ett ställe (som visserligen erbjöd make up också) och sminka mig på make up store (att bli erbjuden en provsminkning blev avgörande för mig, även om det var ett dyrare alternativ)
    Att välja frissa var väl svårare (minst lika vilsen som du ), så jag gick på hur tillmötesgående de var. Den första som sa: "javisst, det kan vi göra" blev den som jag valde. De andra sa: "nja, semestrarna har ju börjat då så det går inte att säga riktigt än". Det är möjligt att frisyren hade blivit lika bra eller t o m bättre hos någon av de andra, men jag ville ha det bokat fort.

Vet inte om du blev klokare av det där, men så gjorde jag

MonKuT skrev 2008-08-04 19:09:04 följande:
    Hej på er norrlänningar!!! Vi ska gifta oss i feb 2009 i gammelstad kyrka. Men jag har en fråga.. Vet ni om det finns nån frisör som ar både uppsättning och make up?? Och vilken frisör rekommenderar ni som sätter upp hår. Är lite vilsen. Behöver råd o tips!!
  • Daa
    kassandra skrev 2008-08-05 13:45:18 följande:
    Hejsan någon har stulit min cykel under luleåkalas helgen !Från våran gård . Blir så ledssen .....
    Åh, vad surt när nåt sånt där händer. Det känns så onödigt. Förstår att du blir ledsen.

Buscia: Skönt att det mesta blev ordnat när ni ändå var här uppe. Åh, nu har du en massa kul planering framför dig.
    Lycka till!
  • Daa

Naaajs
    Fina bilder. Och vilken vacker klänning. Hade du köpt den eller fått den uppsydd?
    Har du nån bild på hur ni hade dukat i festlokalen, för visst var ni i Rutvik?
    Jag har en halvbra bild på vår dukning (halvvägs) i galleriet.

Vicka81 skrev 2008-08-07 10:45:36 följande:
    nu finns lite bilder i min blogg
  • Daa

Kassandra: vi dukade med blå stående servetter och bordsdekorationer som matchade brudbuketten (nästan iaf ). Sen hade vi enkla små värmeljusstakar (de som fanns på stället). Det finns en bild i mitt galleri, kanske inte en jättebra bild, men ändå. Sen tillkom lite murgröna.
    De som skulle vara värdar på festen ville att vi skulle fixa så det fanns pennor på borden. Vi köpte glatt en packe pennor från biltema. Först när vi dukade upptäckte vi att de matchade färgtemat. Det blev nästan lite pinsamt

fdLadye: jag är också lulebo.

• Daa

När ska ni gifta er? Jättefin klänning i galleriet.

fdLadye skrev 2008-08-08 11:57:37 följande:
    Hejvart i norrland är ni ifrån?Själv är jag från vindeln
  • Daa

Åh, den var fin. Och du var jättefin i den.
    Så spännande att få hem den!

Buscia skrev 2008-08-10 14:52:00 följande:
    Nu har jag lagt in min klänning i galleriet, min sambo ska hämta den från butiken på lördag! Hoppas den inte försvinner på flyget bara!
  • Daa

Kassandra: hur går det för dig? Hoppas det är bra med dig, trots omständigheterna.

• Daa

www.svenskakyrkan.se/trollhattan/psalmer/visgelpsalm.htm Där finns några psalmer.

Vi hade Birkalåten som utgångsmusik. Tycker den är fantastiskt fin. the-halls.se/wedding/music/birkalat.mp3

Vad gäller tips inför den stora dagen, instämmer jag med övriga: NJUT.
    Du har alla förutsättningar för att få en av de bästa dagarna i ditt liv.

Vicka81: visst var det en otrolig känsla med vigseln?
    Vi tittade på filmen från vår vigsel igår. Vi hade väldigt roligt åt hur nervösa vi såg ut när vi kom fram till altaret (flackande blickar, ojämn andning, bekymrad rynka i pannan osv).
    Och sen leendet på våra ansikten när vi insåg att nu var vi gifta.
    Åh... Kassandra, du har det kvar!

• Daa

Var ni gifte er:Nederluleå kyrka
    Var ni tog bröllopskorten:Hermelinsparken (Lulebild), kyrkbyn i Gammelstad (kompis som tog fina och roliga bilder bland kyrkstugorna)
    Var ni hade festen: Rutviks bygdegård (passade oss perfekt)
    Var ni gjorde frisyr/smink: frisyr på look (fin, men kunde varit mer "stabil") make up på make up store (jättenöjd)
    Var ni köpte brudbuketten: den gjorde mamma, som jobbar på Bryggmans, Piteå
    Var ni köpte klänning: Cinderella, Piteå
    Var ni hyrde/köpte brudgumskläder: också på Cinderella (de ställde till det lite för brudgummen, men fixade och kompenserade)
    Var ni köpte tårtan: hos en pensionär som har som hobby att fixa tårtor till olika tillställningar (Jättenöjda)
    Var ni beställde catering om ni hade sådan: Ett par bekanta som har ett cateringföretag (mkt nöjda med maten, men det går nog att komma billigare undan)

På det hela taget hade vi en perfekt dag. Vet inte om det berodde på ovanstående eller om vi bara var så glada, men ändå...

• Daa
    avil skrev 2008-08-19 18:12:50 följande:
    Nån här som vet om de är bra på make up store i luleå??Vill boka tid men jag kan bara den 5e på eftermiddagen eller den 6e sep.TROR ni det går,eller har de redan långt innan fullbokat? tror ni?Jobbar andra dar eller tar mig inte dit av andra anledningar... Är så lessen o rädd att inte hinna dit ...
    Svårt att säga hur de har det med tider, men jag blev iaf jättenöjd med min brudmakeup som jag gjorde där.
  • Daa

Nu börjar det vara riktigt nära, Kassandra.
    Hur känns det?

• Daa

Vilken färg/modell?

kassandra skrev 2008-08-28 21:48:06 följande:
    hur känns det jo helt lugnt det ska bli så roligt vi far och handlar sista i morgon och på efter middagen ska vi duka !!!!HAR NÅGON EN CAPE / SJAL ATT SÄLJA ?!!!!ska sova i råneå i morgon hos min vännina sedan går vi till frissören och fixar allt jox !Tack alla för era lyckönskningar !!
  • Daa

Lycka till imorgon, Kassandra. Hoppas att er dag blir precis så som ni har önskat er.

• Daa

Vicka81: Blev nyfiken på de där tårtorna
    De är verkligen jättevackra. Sitter och undrar hur du lyckas.
    Hur länge har du hållt på med tårtmakeriet?

Svar på tråden Norrlands tråden !!