Inlägg från: hannapanna2008 |Visa alla inlägg
  • hannapanna2008

Norrlands tråden !!

Åhhh, jag vill dra tillbaka tiden och uppleva min fantastiska bröllopsdag en gång till!

Nu äntilgen har jag lagt ut några kort, har fortfarande inte fått så många men några finns....

Vicka81: har inte fått någon på tårtan ännu MEN det kommer snart!

• hannapanna2008

Victoria: Ni var verkligen jättefina!!!

• hannapanna2008

Jag är från Luleå

• hannapanna2008

Mitt tips är att på den "stora dagen" släppa allt runtomkring, förberedelser, planering osv och dririgera bort allt till andra och bara NJUTA av dagen.

• hannapanna2008

Vi hade "All you need is love" - Beatles som utgångsmusik, glad och lite annorlunda.

• hannapanna2008

Vi hade psalm 201 - "En vänlig grönskas" och Psalm 231 - "Oändlig nåd" (Svenska versionen av Amazing Grace) plus två solosånger "I swear" och "Kärleken förde oss samman".

• hannapanna2008
    lillamaa skrev 2008-08-18 12:18:51 följande:
    någon som vet vart man kan ta snygga secret box foton? gärna i närheten av kalix/luleå
    Jag tog hos en som heter Maria, www.photobymaria.com, jag är så otroligt nöjd!!! Det var bland det roligaste jag har gjort någonsin, förutom hela bröllopsdagen såklart
  • hannapanna2008

Var ni gifte er: Domkyrkan i Luleå
    Var ni tog bröllopskorten: I Hermelinsparken, jättefina kort, lummig miljö.
    Var ni hade festen: Rutviks bygdegård, helt perfekt vid golfbanan. Vi kom till festen i en golfbil!
    Var ni gjorde frisyr/smink: Klipperian, hos Ingela (känner henne) och Face
    Var ni köpte brudbuketten: Interflora på Storgatan, jag blev jättenöjd över min bukett plus alla andra blommor.
    Var ni köpte klänning: Beställde på nätet, Kinaklänning. Men jag lämnade in den till sömmerska och gjorde om en del på den. Resultatet blev jättebra, hur nöjd som helst med den. Ska nu sälja den men jag måste ha kvar den ett litet tag för att kunna kolla och känna på den ibland
    Var ni hyrde/köpte brudgumskläder: Egen kostym och vi köpte till väst med plastrong och näsduk. (Hyrde först frockcoat på Skräddaren men han ville hellre ha kostym).
    Var ni köpte tårtan: Vicka81 gjorde den underbaraste tårtan!!!
    Var ni beställde catering om ni hade sådan: Lottas kök, fungerade väldigt bra.

Måste säga att hela dagen blev helt underbar, jag hade inte velat ändra på något faktiskt. Vad som är bra med buffé är att alla får röra på sig emellanåt och sträcka på benen och prata av sig lite...

• hannapanna2008

lillamaa: grundpriset är 1200 kr och då ingår 6 bilder. jag mixtrade lite med korten och tog fler kort och lite olika storlekar så jag betalade ca 2 000kr. Men det är ju valfritt.

Jag hade jättesvårt att bara välja ut några så jag tog lite extra. Jag tog 2 olika typer av foton, först med bröllopsunderkläderna som är lite softare och mjukare och sen med svarta underkläder där jag bla lånade skjorta och slips av min man som var lite tuffare och kaxigare. Kan jag verkligen rekommendera!

Det tog ca 4 timmar, jag hade med mig en kompis vilket jag tyckte var jättebra för hon kunde hjälpa mig. Men det hade inte behövts för Maria var så himla gullig och kunnig.

• hannapanna2008

Nu har jag lyckats lägga upp en bild på dukningen i Rutviks bygdegård (vår dator strular med USB´n...) plus en bättre bild på tårtan.

• hannapanna2008

Kassandra: All lyckönsking till Er! Hoppas att ni får en alldeles underbar dag (det får ni, det vet jag )

Jag har en vit sjal med lite guldtrådar i som jag hade osm beredskap på vårt bröllop men fick aldrig användning för den.

• hannapanna2008

Er tårta var ju alldeles underbart vacker! De andra oxå

• hannapanna2008

Kassandra: Stort grattis till er! Ni var jättevackra och fina allihopa men det är ju alltid nägot särskilt med bruden

Svar på tråden Norrlands tråden !!