• Fröken förväntan

Ni som har provat Primolut Nor

Eftersom jag med all sannolikhet kommer att få mens på bröllopsdagen funderar jag på att prova Primolut Nor för att skjuta på den några dagar (eftersom jag inte äter p-piller). Jag är dock lite orolig över biverkningarna. Sjuksköterskan sa att man kan bli tjurig och konstig i humöret och jag vill ju vara GLAD på bröllopsdagen såklart

Så ni som har använt Primolut Nor, vad fick ni för biverkningar om ni fick några?

Tacksam om ni vill dela med er av alla erfarenheter!

• Svar på tråden Ni som har provat Primolut Nor
  • misstrixie

Jag tog det under bröllopet och det gick fint. Tyckte mig känna av dem pyttelite, fast inte så att jag blev på dåligt humör eller irriterad... mer en känsla i kroppen bara, jättesvårt att beskriva. Men absolut inget som störde. Och jag var glad kan jag lova!

Använde faktiskt överskottstabletterna i förra veckan för att skjuta på mensen när vi skulle ut och paddla kanot och tälta, och det gick lika bra. Så jag är helnöjd.

• misstrixie

En sak till, jag blev varnad att mensen kunde bli kraftigare och jobbigare än vanligt efteråt men det blev inte min, den var precis som vanligt.

• dimma

jag använde också dem. förutom det ständiga lyckoruset kände jag mig precis som vanligt! däremot började jag ta dem någon dag för sent, så jag hade pyttepyttelite blödning under hela tiden jag tog dem. men det var inget som störde.

• Zozo

De funkade inte på mig, dvs jag fick blödning i alla fall om än mindre, plus att jag mådde rätt dåligt.

• Jen82

Jag provade den.
    De fungerade förutom att mitt humör var inte bra alls under dem dagarna.
    Men på bröllopet hade humörsvängningarna ej startat * puh*
    Jag var en pms tjej hela tiden :(

Men den fungerade iallafall.

• Fröken förväntan
    Jen82 skrev 2008-07-28 15:00:27 följande:
    Jag provade den.De fungerade förutom att mitt humör var inte bra alls under dem dagarna.Men på bröllopet hade humörsvängningarna ej startat * puh*Jag var en pms tjej hela tiden :(Men den fungerade iallafall.
    Hur länge innan tog du dem?
  • Fröken förväntan

Är det någon som vet om det funkar att ta dem mensen innan... så att den skjuts upp och på så vis förskjuta hela menscykeln så att mensen därpå (alltså den till bröllopet) kommer senare också?

Någon som förstår vad jag menar?

• Fröken förväntan

*puffeli puff*

• Ab imo pectore

Har testat Primolut Nor vid ett tillfälle då vi skulle ut på en veckas vandring i vildmarkerna. För mig fungerade det inte!!!!!!!!!!!!!!! Fick mens ändå och upplevde att jag var både instabil till humöret, lättretlig och inte mitt vanliga glada jag. Svårt sånt där.. för vissa verkar det ju fungera. Vet att jag kommer att få mens dagen innan den stora dagen, väljer att ha den där mensen och vara mig själv istället för att göra om misstaget. Om du väljer att använda Primolut så hoppas jag att resultatet blir bättre för dig, man ragerar ju så olika. Till lycke!

• misstrixie

Fröken förväntan skrev 2008-07-28 15:57:24 följande:

Är det någon som vet om det funkar att ta dem mensen innan... så att den skjuts upp och på så vis förskjuta hela menscykeln så att mensen därpå (alltså den till bröllopet) kommer senare också? Någon som förstår vad jag menar?
    Hmm jag vet faktiskt inte eftersom jag har tagit två månader i rad nu... hoppas någon annan kan svara!
Svar på tråden Ni som har provat Primolut Nor