Inlägg från: Fröken förväntan |Visa alla inlägg
  • Fröken förväntan

Ni som har provat Primolut Nor

Eftersom jag med all sannolikhet kommer att få mens på bröllopsdagen funderar jag på att prova Primolut Nor för att skjuta på den några dagar (eftersom jag inte äter p-piller). Jag är dock lite orolig över biverkningarna. Sjuksköterskan sa att man kan bli tjurig och konstig i humöret och jag vill ju vara GLAD på bröllopsdagen såklart

Så ni som har använt Primolut Nor, vad fick ni för biverkningar om ni fick några?

Tacksam om ni vill dela med er av alla erfarenheter!

• Svar på tråden Ni som har provat Primolut Nor
  • Fröken förväntan
    Jen82 skrev 2008-07-28 15:00:27 följande:
    Jag provade den.De fungerade förutom att mitt humör var inte bra alls under dem dagarna.Men på bröllopet hade humörsvängningarna ej startat * puh*Jag var en pms tjej hela tiden :(Men den fungerade iallafall.
    Hur länge innan tog du dem?
  • Fröken förväntan

Är det någon som vet om det funkar att ta dem mensen innan... så att den skjuts upp och på så vis förskjuta hela menscykeln så att mensen därpå (alltså den till bröllopet) kommer senare också?

Någon som förstår vad jag menar?

• Fröken förväntan

*puffeli puff*

• Fröken förväntan

Tack för alla svar. Jag har ringt efter ett recept så finns i alla fall alternativet. Får fundera vidare på om jag ska stå ut med biverkningar eller mens eller hoppas påingen mens och inga biverkningar

• Fröken förväntan
    Kireina skrev 2008-07-28 21:05:35 följande:
    hinner du inte testa en gång innan bröllopet då?
    Jo, kanske. Min läkare var på semester i två veckor till men sjuksköterskan jag pratade med skulle höra med en annan läkare om han/hon kunde fixa receptet... så om jag får det i tid ska jag testa innan.
  • Fröken förväntan
    avil skrev 2008-07-28 21:42:20 följande:
    min BM sa förövrigt att som med ALLT annat så funkar det inte för alla......vissa mår dåligt,vissa får mens ändå,vissa har ont i magen osv......men jag chansar o testar! jag blöder MASSOR o MÅNGA dar! typ 9 dagar!! så jag vill INTE ha det våra 2 veckor på cypern-då är det rätt bortkastat med ca 60 000!!!
    Tack, avil. Jag ska ringa och tjata om det inte kommer något recept innan nästa mens. Hinner med en innan september och det vore ju skönt att testa i alla fall.
Svar på tråden Ni som har provat Primolut Nor