• HellomrsH

Tips om man åker till USA/Hawaii

Vi ska åka på bröllopsresa i 5 veckor. Först til Maui, Hawaii och sedan bila i västra USA i 4 veckor. Har någon tips, råd, bra hotell och saker man bör göra?

• Svar på tråden Tips om man åker till USA/Hawaii
  • Meiia

Vi åker till Vegas LA och San Franscico i två veckor sen kommer vi att åka till Ohio, Niagara Falls (Canada) och sist NY.
    Men när vi är i LA kommer vi att åka till Disney Land.. Det är väl allt som är planerat.
    Vi har planerat i stort sett allt i Vegas då¨vi gifter oss där. Vi kommer att bo på Luxor.

• HellomrsH

Vad kul att gifta sig i Las vegas!

• Pumpkin

Vi ska bila på västkusten i september. Vi börjar med att flyga till Los Angeles och är där i 3 dagar. Därifrån åker vi till Yosemite, vidare till San Francisco, ner längs Hwy 1 till Santa Monica och avslutar sen i San Diego i 6 dagar. Flyger hem igen från Los Angeles. Vi kommer att vara borta i knappt tre veckor och det ska verkligen bli helt underbart!

Upplevelser jag inte vill missa:
    Los Angeles - Hollywood, Beverly Hills, Walk of fame osv
    Yosemite
    San Francisco
    Golden Gate-bron
    Hwy 1
    Monterey-valley
    Hearst Castle
    Santa Barbara
    Santa Monica
    San Diego
    San Diego Zoo + Wild Animal Park
    Sea World

Och säkert mycket mer.

• HellomrsH

Tack för tipsen, pumpkin!

Nån som varit på Maui??

• VivviM

Jag har inte varit på Maui men på Oahu och nåt jag tyckte var häftigt var att snorkla i Hanauama Bay. Finns säkert nåt liknande på Maui. Dessutom besökte vi Pearl Harbour. Inte mycket att se egentligen men ändå rätt häftigt att ha varit där...De är väldigt familjära och vänliga på Hawaii och därför kan jag tipsa om att ta in på nåt litet hotell. Vi gjorde det och vi blev då bjudna på fest med underhållning och fick presenter(var där vid jul)...

Svar på tråden Tips om man åker till USA/Hawaii