Hjälp med restips till mamma och pappa?
Kan bara säga KORSIKA. Ön anses vara den vackraste i medelhavet. En mix utav Italien och Frankrike. Har helt fantastiskt god mat.
Vi ska bo på hotellet Napoleon Bonaparte, där ingår frukostbuffé och trerätters middag varje dag och maten har fått fantastiska recensioner utav alla som varit där. Den ska vara super! (liksom all mat på korsika).
Staden Ile Rousse ligger på korsikas norra kust, stranden är ca 200 m från hotellet (på korsika vill man bevara strändernas skönhet och har infört ett förbud mot bebyggelse mindre än 100 eller 200 m från stranden). Staden har shopping, marknad, torg, restauranger, pubar men är en liten lugn stad med pittoreska stenhus och gränder.
Har under all tid jag sökt på nätet o läst om korsika, ännu inte stött på NÅGON som inte varit helt betagen av ön och dess skönhet.
Vi åker med Langley, så gå in och kolla på deras sida
www.langleytravel.com
vi betalar 13.490 för båda två, en vecka, frukost o trerätters middag ingår.
Ile rousse har närhet till andra större städer dit man superlätt tar sig med ett strandtåg som går längs kusten (med stopp för ett 20-tal olika stränder på vägen, så att man kan hoppa av om man ser en strand som ser fin ut, som man vill lägga sig vid).
Korsika har mycket kulturutbud och så oxå. Man kan även röra på sig om man vill, ta en vandringstur upp i bergen där det är svalare.
Vi åker i september, då är där inte riktigt så varmt som i juli och augusti.
Korsika är på nåt vis inte riktigt liiiika turistigt som många andra ställen även om de har mycket turister. Det ska vara väldigt genuint.
Nu har jag talat mig varm för Korsika, fniss...