Inlägg från: CeciliaA |Visa alla inlägg
  • CeciliaA

Hjälp med restips till mamma och pappa?

Ingen bröllopsresa men jag skriver här för jag behöver all hjälp jag kan få.

Jag har två söderjobbade föräldrar som aldrig varit ute och rest och nu har de insett att de behöver komma iväg en vecka i september för att vila upp sig ( i den mån det går) och släppa sitt företag för en vecka.

De har varit inne på Kreta men idag insåg mamma att hon egentligen inte klarar sol och värme så bra och fick kalla fötter om det kommer vara för varmt. Men helst vill de till medelhavet just för det är varmare i vattnet där.

Är det någon av er som har tips på en paketresa någonstans? Det ska vara ren charter, inget köpa separat ditt eller datt utan från något av de stora bolagen en veckas charter, till ett "vanligt turistland".

Mina idéer börjar ta slut. :(

De vill ha:

*Sandstrand nära
    *Gärna närhet till en stad med lite att titta på och shoppa men boende i en lugn ort.
    *God mat och dryck

Inga övermäktiga krav alltså, men jag vill så gärna att det ska bli bra och själv har jag bara varit på Madeira och Fuerteventura och både de har de uteslutit, Madeira inga stränder och Fuerte för kargt.

Hjälp någon?

• Svar på tråden Hjälp med restips till mamma och pappa?
  • CeciliaA

Kollade det men det verkade inte vara så varmt då... Eller rättare sagt lite väl svalt?

• CeciliaA

Det får bli Kreta vi chansar på att det svalnat lite i slutet av september nu ska vi bara välja ort och hotell.

Vi väljer på:
    * Santa agii
    *Agii apostoli
    * Almyrida
    * Kalives
    *Georgioupolis

Några åsikter?

Tror vi satsar på Apollo de är väl ändå stört bäst billigast på grekland?

• CeciliaA

Agia marina och agii apostoli ligger båda nära chania typ 4 km vill jag minnas.. Är de inte bra?

Verkar ligga mycket bra hotell på båda de orterna...

• CeciliaA

Anja:

Tack för alla dina tips! Tittade lite på korsika igår men kunde inte hitta någon tempraturkarta? Hur varmt är det där i september/oktober?

Angående Kreta har jag bara hört varmt om det och jag har nog pratat med uppåt 20 personer som varit där så jag tror nästan att din kille kanske hade enorm otur? Vet du vilken ort han var i? Kanske rent av vilket hotell?

Jag ska lägga fram Korsika som förslag för mina föräldrar om temperaturen är okej i september. Finns sandstränder där?

Tack igen för all info!

• CeciliaA

*puffar lite*

Ikväll ska det köpas resa vilken ort passar föräldrar bäst?

*Agnia Marina
    *Almyrida
    *Kalives
    *Georgioupolis

Motivera gärna varför!

Eller är alla orter lika bra? Tänker på stränder/restauranger osv.

Hjälp!!!

• CeciliaA

Anja: Det är byggt 2004 så det borde vara färdigt :)

Jag tycker att det ser ut som väldigt verkliga foton, vad menar du?

Men visst är det fiiint!!!

• CeciliaA

Retuscherade är de definitivt men det är också det bästa hotellet på orten så visst är det fint, jag har bott på hotell med foton i samma stil och det har alltid varit lika fint i verkligenheten om inte ännu bättre...

Nej jag tror itne det är någon som helst fara att det inte skulle vara färdigbyggt 4 år efter det skulle vara klart

Känns så kul att äntligen ha bokat resa till dom :) Första gången på solsemester och allt, hoppas hoppas hoppas att det kommer bli bra nu..

Den 23e september bär det iväg...

• CeciliaA

nni:

Tack för ditt svar! Ja det känns verkligen som vi valt rätt resmål! Hoppas verkligen det!

Bara det inte blir för varmt för mamma :P..............

Svar på tråden Hjälp med restips till mamma och pappa?