• Eksjöbrud08

Vad måste man ha med sig?

Dags att börja packa och funderar på alla viktiga papper och telefonnummer som man bör ha med sig. Passet är klart och kopior på våra försäkringar liksom det Europeiska sjukförsäkringskortet från Fk. Vad måste man mer ha med sig, vilka telefonnummer kan vara bra att ha med sig?

Det var så längesedan jag var utomlands så jag känner mig rätt vilsen

• Svar på tråden Vad måste man ha med sig?
  • Abica

Hej Eksjöbrud08!

Vi bokade vår resa idag och jag började genast tänka i samma banor som dig. Även när det gäller kläder osv. Vart ska ni åka?

• Im yours

Jag vill verkligen inte ta ut några olyckor i förskott.

Men nummret dit man ringer o spärrar konto/kreditkort är alltid bra att ha. Om det skulle hända något.

Glöm inte laddare till mobiltelefonen hemma.

En sak till, eftersom man ofta har de flesta telnr även till anhöriga i sin mobil. Kan det vara bra att även skriva upp 2-3 pers nummer på en lapp. I fall att någon mobil skulle sluta fungera. Om man inte har ett väldigt bra minne för siffror, *s.

Hoppas ni får en underbar resa!!!!

• Eksjöbrud08

Vi skall inte så långt. Det blir en tur till Prag, vi vill inte vara hemifrån för länge då vi måste lämna våra två små barn hos mormor och morfar. Fast 4 dagar barnfritt skall bli underbart!!! Vart åker ni?

När det gäller kläder kollar vi nog veckoprognosen på söndag eller måndag och packar kläderna då när vi vet hur vädret blir. När det är så få dagar så blir det ju inte så mycket man måste ta med sig i klädväg.

• Eksjöbrud08

Tack I´m yours! Vet att jag läst en lista där exempelvis tel. för att spärra kortet fanns med. Men vet jag inte var jag såg listan. Tack för tipset i alla fall!

• 27juni2009

nr t svensk sjukv rådgivning

• Abica

Vi ska till Maidiverna. Jag antar att man kommer glida runt i bikini större delen av dagarna. Men jag funderar lite på hur folk klär sig på kvällarna m.m.

Eksjöbrud08 skrev 2008-07-29 23:47:57 följande:
    Vi skall inte så långt. Det blir en tur till Prag, vi vill inte vara hemifrån för länge då vi måste lämna våra två små barn hos mormor och morfar. Fast 4 dagar barnfritt skall bli underbart!!! Vart åker ni?När det gäller kläder kollar vi nog veckoprognosen på söndag eller måndag och packar kläderna då när vi vet hur vädret blir. När det är så få dagar så blir det ju inte så mycket man måste ta med sig i klädväg.
  • paradisfågel

Numret till att spärra mobilnumret ifall ni har abonnemang och någon skulle stjäla telefonen..

• Embo81

På er hemförsökring sitter det en lapp som man ska ta med sig när man är utomlands, har med sjukförsäkrig att gör (står på den att den ska med på utlandsresa)-den ska alltid med. Glöm inte packa ett lite apotek, panodil, plåster, magmedicin, solkräm. Har ni allergier? ta med med. mot detta. Laddar till kamra. Telenummer till sjukvårdsupplysning,sos www.sos.dk/sv/privat/sos_travel/ ,spärr av betalkort och mobil. Jag brukar alltid ta kopia på pass och biljetter -underlättar om de skulle försvinna att ha kopia. Lämna alla onödiga kort som man har i plånboken hemma, blir bara jobbigt att spärra allt om mna skulle bli bestulen och vem behöver bensinkortet eller bibliotekkorten på semestern?
    Ge en kopia på vilket hotell ni befinner er så era anhöriga kan nå er om det skulle vara något (dvs som inte kan vänta till ni kommer hem.)

Tja, det var nog allt

Lycka till

Svar på tråden Vad måste man ha med sig?