• Sara W

Karibienkryssning?

Vi har kommit fram till att vi vill åka på Karibienkryssning som honeymoon. Någon som varit på en sådan och kan ge lite tips på vad vi borde tänka på ang resrutt, prisklass etc? Vi ska gifta oss i jan 2010 och vill åka på bröllopsresa i anslutning till bröllopet. Är det en dålig tidpunkt för Karibienkryssning avseende vädret? Någon som vet?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Karibienkryssning?
  • Dinförevigt

Januari är n0g bra att åka. Dessvärre såg jag en av dessa kryssningsfartyg när jag var i stan på Antigua- man går av på långa led 0 slussas in på en restaurang, Staden på antigua var liksm helt ann0rlunda än själva ön. Jag skulle n0g inte åkt på kryssning utan kanske varit på några öar några dagar eller vara på ett 0 samma ställe. Många på mitt j0bb hade åkt kryssning i karibien 0 tyckte det var bra.

• Buscia

Vi var på kryssning nu i sommar och trots att det var lite fel säsong var det helt underbart. Vi åkte med Royal Carribeans "Freesom of the seas". Väldigt stor och med massa trevlig personal ombord. Aldrig var det en tråkig stund på båten. Det enda som kanske var lite jobbigt är när det är så många passagerare och man ska av båten, lite köer. Men inte så farligt ändå, när man stod i hamn var det ju bara att kliva av och det var då ingen som slussade runt oss nånstans! Vi hade det jättemysigt och det finns massor med tid att mysa tillsammans!

• Essovich

Jag har varit på två kryssningar, dock inte i karribien. Det är helt klart de bästa semestrar jag någonsin gjort!!!! Köerna var inte så besvärande tyckte jag. Väljer man att boka någon av de utflykter som bolaget anordnar är det inga köer för då får man gå av före alla andra. Vi åkte med royal carribean och det var TOPPEN!!!! Glöm inte ta med långklänningen bara, det glömde vi första året:)

/Jessica

• skille

Jeg anbefaler Royal Carribean sterkt, har vært på mange kryssninger med de og er kjempe happy. Vi feiert julaften på shipet og satt ved capteinens bord og fikk privat omvisning av hele båten av capteinen. vi ble behandlet som kongelige. smykker med diamanter er farlig billig i caribien, jeg anbefaler å dra på cruse med de:)

• elsi

mer info tack!!! ska gifta oss maj 2009..

hur länge var ni borta?
    kostnad?
    Var??
    lyx cabin?
    vilken båt?
    och...
    Var det fullt med rika amerikaner :-/

Vi ville har blå vatten, vita strander mm ( som alla andra hee hee)

• matildaochniklas

Vi börjar också fundera på en kryssning så jag hänger med här för lite tips

• chamor

Jag blev med jättesugen nu!

• skille

Vi var borte i 2 uker, blått vann og hvite strender er det masser av:)
    Husker ikek hva båten henter, men den er blitt solgt til en av datterselskapene til Rccl, og seiler ikke i caribien lengre tror jeg. Vi hadde en stor suitte med stor deilig balkong. Hva man må betale for det vet jeg ikke da det eneste vi betalte for var flybiletten. Min pappa jobbet for den største eieren av RCCL så de betalte hele turen..

Det var veldig mye forskjellig mennesker der, men "nygift" underholdningen dems er super morsom. vet de har egen bryllupskordinator så om du kontakter RCCl så hjelper de deg der. Det eneste neggative ejg har vert med om er at vi egentlig skulle til Haiti hvor RCCL eier en strand, men siden det var masse opprør på den tiden vi skulle dit ble det avlyst og det ble en dagseilig isteden, RCCL var redde for at noen skulle bli kidnappet ol.

Men absolutt dra det er kanon bra :) kan anbefale hele caribien.

• Buscia

Vi var borta en vecka och det kostade nog 7000:- per person. Vi var till Haiti, Jamaica, Grand Cayman och Cozumel i Mexico. Vi simmade med delfinerna på Jamaica och det var väldigt häftigt. Sen var vi på en matlagningskurs på Cozumel som var jätteskoj. Vi hade den billigaste typen av hytt utan fönster eller balkong. Men den var helt ok ändå och fördelen är ju att man lätt kan ta sovmorgon om man vill utan störande ljus. Vi var heller inte så stor del av tiden i hytten så jag tycker inte det var värt de tusen mer det skulle ha kostat. Det var verkligen inte en massa högfärdiga amerikaner på vår båt, det var vanliga människor precis som jag och min sambo. Lärare och affärsbiträden, men det beror ju på vilken typ av båt man väljer.

• 21 juli

Jag har också åkt på en kryssning i karibien och det är det bästa jag gjort! Vi hade en hytt med balkong och det tyckte jag var vääldigt skönt, man behöver inte bli störd av något ljus på morgonen heller för det finns tjocka, mörka gardiner att dra för. Såå skönt att gå ut i värmen på balkongen när man vaknar, kanske beställa frukost till rummet och käka den i morgonsolen på balkongen. Alldeles underbart! Vi betalade ca 17000 per person och då ingick det en veckas kryssning, all mat och dricks ingick. Flygresa tur och retur, två nätter på hotell i miami(alldeles vid miami beach!), transporter från flyg till hotell, från hotell till båt och från båt till flyg.
    Det man betalar för är ju alkoholen och om man vill göra någon utflykt på något av ställena man stannar på.
    Aldrig en tråkig stund på båten! Det finns massor att göra, varje kväll är det nån typ av show man kan gå å kolla på. Väldigt trevlig personal, överallt!

Åk på en kryssning! Ni kommer inte att ånga er!

Svar på tråden Karibienkryssning?