Inlägg från: Buscia |Visa alla inlägg
  • Buscia

Karibienkryssning?

Vi var på kryssning nu i sommar och trots att det var lite fel säsong var det helt underbart. Vi åkte med Royal Carribeans "Freesom of the seas". Väldigt stor och med massa trevlig personal ombord. Aldrig var det en tråkig stund på båten. Det enda som kanske var lite jobbigt är när det är så många passagerare och man ska av båten, lite köer. Men inte så farligt ändå, när man stod i hamn var det ju bara att kliva av och det var då ingen som slussade runt oss nånstans! Vi hade det jättemysigt och det finns massor med tid att mysa tillsammans!

• Buscia

Vi var borta en vecka och det kostade nog 7000:- per person. Vi var till Haiti, Jamaica, Grand Cayman och Cozumel i Mexico. Vi simmade med delfinerna på Jamaica och det var väldigt häftigt. Sen var vi på en matlagningskurs på Cozumel som var jätteskoj. Vi hade den billigaste typen av hytt utan fönster eller balkong. Men den var helt ok ändå och fördelen är ju att man lätt kan ta sovmorgon om man vill utan störande ljus. Vi var heller inte så stor del av tiden i hytten så jag tycker inte det var värt de tusen mer det skulle ha kostat. Det var verkligen inte en massa högfärdiga amerikaner på vår båt, det var vanliga människor precis som jag och min sambo. Lärare och affärsbiträden, men det beror ju på vilken typ av båt man väljer.

Svar på tråden Karibienkryssning?