Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Ännu en tur med barnkarusellen

Å jag har också hittat hit! .-)

GRATTIS Victory!!!!
    Härligt att allt gick så bra!!!!!
    Och Albin är verkligen fin! Tycker han liknar dig lite.
    Det är en omtumlande tid den där första, men när man väl hittar lite mer rutiner så är det lättare. Tycker iallafall jag. Hoppas att din baby blues går över snart också. Det kan vara jobbigt med hormoner som ställer till det med humöret....

Cicci,
    kram!!!!

Vickan
    hm, spännannde....!

junilejon,
    vad skönt att Melvin verkar sova bättre nu! Det är jättejobbigt om man inte får ordentligt med sömn. Visst kan man försöka sova lite på dagtid när barnet sover, men det blir ändå ganska jobbigt i längden. Fast det är lustigt ändå hur kroppen och psyket trots allt ställer om sig så att man klarar sig med så mycket mindre sömn än vad man brukar. Men visst, blir det alltför få timmar så går man in i väggen.

Jag får dock mycket hjälp av maken som tar minst en nattmatning per natt. Eftersom vår lill-skrutta är van vid flaska så går detta utmärkt!

September,
    på den amningsklass jag var på här i USA så rekommenderade de att man skulle börja vänja barnet vid flaska rutn 2 veckors ålder. Jag har ingen aning om vad rekommendationerna är i Sverige. Här är ju allt vädligt mycket tidigare eftersom man inte har ngn föräldraledighet. Det är ju faktsikit många som börjar jobba 6 veckor efter förlossningen här. Och då måste ju barnet kunna äta från flaska.
    Kan iallafall säga att jag tycker det är guld värt att vår lilla tjej kan äta från flaska. det är såååå skönt att maken kan hjälpa till med maten tycker jag.
    Har fortfarande inte fått riktig kläm på amningen och vet itne ifall det någonsin kommer bli riktigt bra. Och visst hade det varit idealt om hon kunde suga bra från bröstet. men jag måste i ärlighetens namn säga att jag tycker att det går bra nu med flaskmatning och pumpning. på ett sätt är det skönt att maken är så involverad i matningen. Det gör att de bondar så bra, samt att jag känner mig lite "friare" på något vis. men självklart är det ultimata ifall barnet BÅDE kan amma bra OCH äta från flaska. Då har man ju det bsäta från båda världarna

Liten,
    det låter som omni har rätt full rulle med Mindre. Men det går säkert både fram och tillbaka detta med sömn och mat. Det är iallafall vad man ofta hör från föräldrar. Så jag hoppas att ni har tålamod och iten känner er allt för "frustrerade". men jag inser att det kan vara svårt att tänka så ibland. jag kan själv känna at mitt tålamod kan ta slut när man försökt "allt" men Lilltjejen ändå inte är nöjd. Eller inte somnar. Eller något annat....
    Tur att man tycker de är så fantastiska trots allt. Det finns verkligen igenn annan person man skulle orka med på samma vis...
    Hoppas ni får bra tips på er sovjkurs! Kanske kan ni se det som positivt att mindre faktiskt har svårt att sova nu när ni snart ska på kursen! Du var ju lite orolig över att hon skulle sova som en stock lagom till kursstarten!

Mrs B,
    Oj vad läskigt med getingsticket! Själv är jag lite allergisk mot insektsbett så jag hoppas att inte vår lilla tjej ärvt det. Tur att Max inte blev jättedålig men det som blev "räcker nog gott o väl".
    Hoppas ni får det lite lugnt nu iallafall! Man behvöer ju lite ro också.

Vänner,
    kul att se dig i tråden! Men ojojoj vad det verkar vara rulle hos er också!
    Tur att Prinsen inte blev allvarligare skadad iallfall. Men den där läkarens kommentar var verkligen lustig!

Nenne,
    ni verkar ha en underbar semester!!!
    Jag har itne mailat dig än men ska försöka ta mig i kragen o göra det i veckan.
    Och du ang Rangers så är det nog bra att boka biljetter i förväg. De brukar kunna ta slut.
    Jag är väldigt intresserad av att hänga på. men kanske stannar maken hemma för att passa Lill-Karamellen...
    Jag håller förresten fortfarande tummarna för att tanten ska trassla bort sig och åka vilse i Norge och inte hitta till dig nästa månad!!!

AM,
    skit med tanten!

• sweetstreet

Skickar även kramar till TINGA!!!!!!!!
    Fast helt skulle jag vilja kunna skicka sömn... Men det går ju inte....

kram!
    Tänker på er.

• sweetstreet

Ett snabbt inlägg innan jag ska sova.

Vickan! GRATTIS!!!! OTROLIGT!!!!! det kommer bli så bra så! Oroa dig inte.

Nenne!
    Jag har precis mailat dig! Tänker på dig och kramar om länge länge länge!!!

Cicci,
    är glad att ni kan prata om detta och gå vidare nu. Kank itne förstå din situation eller hur du känner alls, eftersom jag tror man måste varit med om ngt liknande för att verkligen förstå. men det känns väldigt bra att höra att ni börjar reda ut saker tillsammans och att ni nu kan stötta varandra. Hoppas att detta gör att det som var jobbigt i er relation nu kanske kan bli bra. Att ni får mer förståelse för varandra och att ni kan kommunicera bättre och på så vis stötta varandra.

MSW,
    spännande!!! inte långt kvar nu!

Liten,
    någon annan träningsform låter väl som en bra idé. Ibland behöver man lite nytändning.

Mugglan,
    skoj att se dig inne igen! Och det där med semstergräl är en klassiker. Haha, för min del måste jag säga att maken och jag nog "grälar" som mest när vi är lediga... På något vis så blir det lättare och oftare saker som man retar sig på hos varandra när man ses mer... Fast det är sällan det blir några större "riktiga" gräl, kanske mer gruff och så...

Oms,
    jätteskoj att få höra om hur det går med både stora o lilla tjejen!
    Med vår lilla tjej går det bra. hon växer så jag vet inte vad!!! Nu väger hon ca 4,4 kg vilket är nästan dubbelt så mycket som när hon kom!
    Det går bra med kissen!! Det enda som kan vara lite jobbigt är att han ibland vill leka med henne och det får han itne för då kan han ju riva henne eller så. Men han fattar ju inte det. han har annars varit lite "rädd" för henne och det är inte förrän nu den senaste tiden han vågat gå så nära. Men jag tror det kommer bli superbra när hon blir lite större.
    Han är en sådan gosig och troligt snäll kisse! Och vi försöker verkligen att leka och gosa med honom ganska mycket varje dag fortfarande så han inte ska känna svartsjuka. Visserligen får han mindre uppmärksamhet nu än förr, men han verkar ändå ta det bra. Hgan har iallafall inte visat några som helst aggressiva tendenser mot Lilltjejen.

Om du vill se bilder så kan du kolla min blogg. Det blir väldigt många inlägg där som handlar om Lill-Snorpan nu....

Jag har förresten ca 1 månad kvar att vara hemma. Sedan börjar hon dagis. Haha alla svenskar tycker det är horribelt att vi ska låta henne börja på dagsi när hon är 3 månader, men själva tycker vi det ska bli superbra!!!!
    Man får vara "öppen" och se hur det går. Vi har båda vädligt flexibla jobb så di har tänkt att se hur det går och OM det behövs så kan man ju försöka jobba lite mindre i början.
    men dagiset verkar fantastiskt så det känns sååååå bra!
    Jag bröjar dessutom bli lite less på att ha så repetitiva dagar med henne. Alltså jag ÄLSKAR henne verkligen och tycker att det är supermysiga stunder vi har. Men jag har verkligen insett nu att jag är en person som behöver annan stimulans också. Så jag har blandade känslor inför att börja jobba om en månad. Visst hade jag kunnat tänkt mig att vara ledig tills hon var 6 månader för hennes skull. Men jag vet inte om jag skulle fixat att vara helledig så länge. Jag har ju redan nu försökt att åka till jobbet 1 dag i veckan och göra lite där. Vilket känns toppen!!! De dagarna kommer jag hem och längtar efter Lilltjejen och det är supermysigt!
    Fast jag kan känna mig lite okvinnlig och så faktiskt. Att jag itne känner mer för att "bara" vara hemma med henne.... men men det är som det är med det. Hon är fantastisk, men om jag fick önska mig precis vad jag ville så skulle jag nog helst jobba lite och vara hemma lite. En bra blandning.

• sweetstreet

Ett snabbt inlägg innan jag ska sova.

Vickan! GRATTIS!!!! OTROLIGT!!!!! det kommer bli så bra så! Oroa dig inte.

Nenne!
    Jag har precis mailat dig! Tänker på dig och kramar om länge länge länge!!!

Cicci,
    är glad att ni kan prata om detta och gå vidare nu. Kank itne förstå din situation eller hur du känner alls, eftersom jag tror man måste varit med om ngt liknande för att verkligen förstå. men det känns väldigt bra att höra att ni börjar reda ut saker tillsammans och att ni nu kan stötta varandra. Hoppas att detta gör att det som var jobbigt i er relation nu kanske kan bli bra. Att ni får mer förståelse för varandra och att ni kan kommunicera bättre och på så vis stötta varandra.

MSW,
    spännande!!! inte långt kvar nu!

Liten,
    någon annan träningsform låter väl som en bra idé. Ibland behöver man lite nytändning.

Mugglan,
    skoj att se dig inne igen! Och det där med semstergräl är en klassiker. Haha, för min del måste jag säga att maken och jag nog "grälar" som mest när vi är lediga... På något vis så blir det lättare och oftare saker som man retar sig på hos varandra när man ses mer... Fast det är sällan det blir några större "riktiga" gräl, kanske mer gruff och så...

Oms,
    jätteskoj att få höra om hur det går med både stora o lilla tjejen!
    Med vår lilla tjej går det bra. hon växer så jag vet inte vad!!! Nu väger hon ca 4,4 kg vilket är nästan dubbelt så mycket som när hon kom!
    Det går bra med kissen!! Det enda som kan vara lite jobbigt är att han ibland vill leka med henne och det får han itne för då kan han ju riva henne eller så. Men han fattar ju inte det. han har annars varit lite "rädd" för henne och det är inte förrän nu den senaste tiden han vågat gå så nära. Men jag tror det kommer bli superbra när hon blir lite större.
    Han är en sådan gosig och troligt snäll kisse! Och vi försöker verkligen att leka och gosa med honom ganska mycket varje dag fortfarande så han inte ska känna svartsjuka. Visserligen får han mindre uppmärksamhet nu än förr, men han verkar ändå ta det bra. Hgan har iallafall inte visat några som helst aggressiva tendenser mot Lilltjejen.

Om du vill se bilder så kan du kolla min blogg. Det blir väldigt många inlägg där som handlar om Lill-Snorpan nu....

Jag har förresten ca 1 månad kvar att vara hemma. Sedan börjar hon dagis. Haha alla svenskar tycker det är horribelt att vi ska låta henne börja på dagsi när hon är 3 månader, men själva tycker vi det ska bli superbra!!!!
    Man får vara "öppen" och se hur det går. Vi har båda vädligt flexibla jobb så di har tänkt att se hur det går och OM det behövs så kan man ju försöka jobba lite mindre i början.
    men dagiset verkar fantastiskt så det känns sååååå bra!
    Jag bröjar dessutom bli lite less på att ha så repetitiva dagar med henne. Alltså jag ÄLSKAR henne verkligen och tycker att det är supermysiga stunder vi har. Men jag har verkligen insett nu att jag är en person som behöver annan stimulans också. Så jag har blandade känslor inför att börja jobba om en månad. Visst hade jag kunnat tänkt mig att vara ledig tills hon var 6 månader för hennes skull. Men jag vet inte om jag skulle fixat att vara helledig så länge. Jag har ju redan nu försökt att åka till jobbet 1 dag i veckan och göra lite där. Vilket känns toppen!!! De dagarna kommer jag hem och längtar efter Lilltjejen och det är supermysigt!
    Fast jag kan känna mig lite okvinnlig och så faktiskt. Att jag itne känner mer för att "bara" vara hemma med henne.... men men det är som det är med det. Hon är fantastisk, men om jag fick önska mig precis vad jag ville så skulle jag nog helst jobba lite och vara hemma lite. En bra blandning.

• sweetstreet

halloj!
    September,
    jag har inga råd att ge. Du måste känna själv hur det känns och du känner ju ditt abrn bäst.
    Men de vänner jag har som har flygit med barn säger alla att det är mycket lättare att flyga med dem så länge de är så små. innan de börjar vilja krypa och gå, och vara mer aktiva.

Jag har flera som gjort längre resor med sina barn när de var ett par månader. Till Thailand, länder i Europa och hit till USA. Alla sa att det gick superbra.
    Min kollega här flög hem till Indien med sin dotter (ensam för mannen kom senare) härifrån när dottern var 3 månader. Det är en resa som tog 13-14 timmar inkl byte i london. Ensam med en bebis. Hon var nervös innan men det gick hur bra som helst!

Seadn har jag vänner som flög med båda sina barn till Thailand. Den äldste var då ca 4 och den yngsta 3 månader. Det gick också bra men de sa att det helt klart var lättare med den yngsta jmfrt med den äldsta.

Men som sagt, du känner ju bäst själv! Det är svårt att ge råd.
    Men ville bara säga att det mycket väl KAN gå bra. Ifall du verklgein skulle vilja.

• sweetstreet

Nu ska vi till sjukhuset och kolla Lill-Snorpans höft.
    Hoppas ni alla får en riktigt trevlig helg!!!
    Jag tittar nog in här senare igen.
    KRAM!

• sweetstreet

Å BS!

Har tänkt på dig och din pappa. Hoppas det är bättre nu när han fått lämna sjukhuset.
    Kram!

Och jag har dåligt samvete att jag fortfarande inte skickat salvan Men jag har den hemma och har lagt fram den nu och hoppas ska få iväg den innan veckan är slut.

Bra att det gikc bra på dagis.
    Vi var på dagismöte igen idag. Jag ser faktiskt fram emot när Lill-Skruttan ska börja. Tycker det verkar vara så himla bra på det här dagiset!
    Hon kommer bli näst yngst av dem i sin "grupp". En kille är något yngre (om man går efter födelsedagen) men om man tänker på att hon var 6,5 veckor tidig så är hon nästan "yngre" än honom... Han föddes 20 juni och hon den 4 juni, men skulle ju egentligen fötts 20 juli!

• sweetstreet

Clownis!
    Å vad underbart att allt gått bra hittills och att din man mår bättre än "väntat" och kan njuta av att vara pappa!!!!!

Varma kramar!!!

• sweetstreet

Saffranin,
    skit också! Jag ttyckte det lät så plussitivt...
    Men på´t igen bara!

• sweetstreet

Och till min Favvo-kanin och min SuperTele-gumma
    vill jag mest bara skicka en hel dröööööööös med superkramar!!!!!!!
    Jag tänker väldigt mycket på er båda två ska ni veta. Även om jag itne alltid kommenterar här. Nu när jag inte är inne lika ofta blir det färre kommentarer rent generellt.
    Men mina tankar är hos er jättofta ändå.

jag hoppas att det inte ska strula med din cysta nu Telis! Aaah jag blev så förbannad när jag läste om den!!!!!!!
    Och så hoppas jag såklart att era IVF-planer kommer gå bra, även om jag har full förståelse för att ni själva är skeptiska och försöker att förbereda er mentalt på andra vägar i livet. Oavsett om det blir adoption eller att ni bestämmer er för ett liv utan barn. Jag hoppas bara att ni kommer ska må bra oavsett vad ni så småningom kommer fram till.

Men så länge ni har IVF och ev adoption på listan så kommer jag att hålla tummar o tår för att dessa saker ska gå bra.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen