• Saffranin

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej, nu är jag tillbaka från 2 veckor i Frankrike och en vecka i stugan i Dalarna (riktigt nära där Lappis var ser jag, åkte tom igenom Gagnef på väg till Säter och Winnerbäckkonsert!)

Jag har också hunnit jobba en vecka, men har det så stressigt att jag inte har en chans att hinna in på BT och i min övernattningslgh finns ingen dator!! Pluggar dessutom till en tenta så fritiden är verkligen minimal...

Har skummat igenom en del och sett att det fötts två barn, grattis!!!
    Ser oxå att Vickan redan hunnit med att plussa(!!!), här går det undan!! Senast jag var inne försökte jag ju få dig att våga jaga pluss med mig, men det blev visst inte så mkt jagande... STORT GRATTIS iaf!!! Ska försöka följa efter så snart som möjligt!

Själv är jag i samma situation som sist jag var inne, har sett brunaktig flytning, har mensvärk och borde logiskt sett redan ha gett upp, men hoppas ändå att det bara är en liten grav-blödning. Tror iaf att jag kan ha haft ÄL denna månad och mensen verkar komma lydigt på dag 28, så det är ju alltid nåt!

Vi har verkligen kämpat på med sex varje dag i två veckor och jag tror faktiskt att plussjakten kan vara bra för vårat sexliv. Det är annars så lätt att tänka "jag är för trött, vi tar det imorgon", men med siktet inställt på pluss har man inget annat val än att köra på!

Oroar mig lite för hur vi ska lyckas få till ett plus nu dock då vi bara ses på helgerna. Kommer ju aldrig kunna pricka ÄL känns det som...

Har oxå sett att det hänt en del tråkiga grejer här, stor kram till Cicci, Lappis, Nenne och Tinga (har knappt "pratat" med nån av er här än, men eftersom jag läst tråden såpass mkt ända sedan början känns det redan som jag känner er).

Nu ska vi ut och äta på Manjana, jag har inte hunnit äta lunch så det ska bli riktigt gott!!

• Saffranin

Brudsommar
    Ja varje dag kanske är lite mkt eg, speciellt om man jämför med vårt vanliga en gång per vecka eller i värsta fall varannan (eftersom vi inte ses mer än på helgerna). Men så var det semester oxå och andra försöket (och dessutom hade jag en slemmig flytning med blod i PRECIS i ÄL-tider så vi blev extra peppade...) Har funderat på ÄL-tester, men det känns som det kan bli väldigt dyrt och dessutom lite deprimerande att veta att man missar ÄL om maken är långt bort...

Hade du oxå varit i Tällberg förresten? Och inte Lappis? Kanske blandade jag ihop det när jag skummade igenom 4 veckor på en timme...

Blir galen på att vara runt BIM!!! Har fortfarande bara bruna flytningar (och eg bara när jag pappersmuffar, inget som kommer ut), mensvärk som kommer och går, yr som attan, illamående och ont i brösten. Vore det inte för flytningarna skulle jag gissa på gravid, men nu är jag rädd att jag bara känner efter för mkt och eg mår ungefär som vanligt.

Visst var det några av er som hade blödning innan ni plussade?

• Saffranin

Brudsommar
    Ja varje dag kanske är lite mkt eg, speciellt om man jämför med vårt vanliga en gång per vecka eller i värsta fall varannan (eftersom vi inte ses mer än på helgerna). Men så var det semester oxå och andra försöket (och dessutom hade jag en slemmig flytning med blod i PRECIS i ÄL-tider så vi blev extra peppade...) Har funderat på ÄL-tester, men det känns som det kan bli väldigt dyrt och dessutom lite deprimerande att veta att man missar ÄL om maken är långt bort...

Hade du oxå varit i Tällberg förresten? Och inte Lappis? Kanske blandade jag ihop det när jag skummade igenom 4 veckor på en timme...

Blir galen på att vara runt BIM!!! Har fortfarande bara bruna flytningar (och eg bara när jag pappersmuffar, inget som kommer ut), mensvärk som kommer och går, yr som attan, illamående och ont i brösten. Vore det inte för flytningarna skulle jag gissa på gravid, men nu är jag rädd att jag bara känner efter för mkt och eg mår ungefär som vanligt.

Visst var det några av er som hade blödning innan ni plussade?

• Saffranin

Hoppsan, undrar vad jag nu lyckades ställa till med...

• Saffranin

Håller på att bli tokig tror jag... Nu sitter jag kvar på jobbet efter att ha slutat(!) bara för att kunna gå in här och höra vad ni tror... (jag vet att jag är lite tjatig...)

Ingen mens i sikte och de bruna flytningarna verkar ha avtagit (bara för att jag skriver så får jag väl mens inom en timme)
    Mitt mest framträdande symtom (el inbillning) är att jag är så yr och snurrig hela tiden. Vet dock inte om det eg är ngt symtom?
    28 dagar var i fredags, men den slemmiga flytningen (aladåben?) hade jag i i söndags för två veckor sedan. Kommer den precis i samband med ÄL eg? Då borde BIM varit igår?! Förstod aldrig innan när jag läste eran tråd hur jobbigt detta verkligen var, men nu förstår jag absolut!!

Jag vågar inte testa för det är så tråkigt att få ett minus.

• Saffranin

Förlåt för mitt ego-inlägg, det snurrar bara runt för tillfället och det finns ingen annan jag kan fråga. Maken säger bara att det nog lär visa sig...

• Saffranin

lite lustigt (och pinsamt) att läsa vad man själv har skrivit, trodde jag skulle vara så lugn och låta det hända när det händer, men ack så fel jag hade!

Tur att ni finns här iaf, hoppas jag inte tråkar ut er alldeles.

• Saffranin

Hej igen!

Jaså ni tror att det gick bra? Då lyckades jag lura er oxå med mina inbillade symtom för i tisdags morse fick jag mens! (men jag hann göra ett test tidigt på morgonen innan tanten dök upp...)

Känns rätt skönt att tanten äntligen är här om hon nu var tvungen att komma. Jobbigt att gå och hoppas så och tolka in allt man känner! Nästa månad ska jag stänga av hjärnan och inte testa förrän jag gått minst 3 veckor över tiden (kan ni påminna mig om det?)

Grattis Clownis! Härligt att maken mår hyfsat!

Det vore förresten kul att vara med i galleriet och få se hur ni ser ut!

Låter härligt med semester Muggles!

• Saffranin

Dags att cykla hem från jobbet och börja plugga. Trist liv för tillfället!

• Saffranin

Nu har jag läst ifatt igen...

Vilka grymt intressanta diskussioner ni har haft här inne sista vecka! Synd att de känns överspelade sedan länge när jag lyckas få någon tid över bara

Låter bra att du tagit tag i adoptionsbiten Lappis! När blir den första infon?

Vi har vilopaus från plussjakt (otroligt skönt att slippa tänka på vilka symtom man kanske, ev skulle kunna ha om man tar i riktigt mkt. Gillade din beskrivning av känslan starkt Nenne!), men får väl köra igång i helgen igen då det borde närma sig ÄL... Tyvärr tror jag det blir i mitten av veckan så vi kanske missar den helt.

På fredag har jag iaf tentat och får LIITE mer fritid!

• Saffranin

Hej, minns ni mig?

Jag är fortfarande inte det minsta gravid om nu någon trodde det...
    Tyvärr har jag insett att jag inte har tiden i mitt liv just nu att hänga här och det skulle bli så sporadiskt skrivet att det nästan kan kvitta (hinner inte ens ha sex så barn kommer nog oxå ta ett tag...suck!!)

Kommer nog gå in och kolla då och då för nyfiken är jag, och får jag mer tid hör jag definitivt av mig!

Ha de gött så länge, lycka till ni som fortfarande väntar på plusset!

• Saffranin

Hej igen!

Hoppas att jag inte sårar någon genom att dyka in här igen för det är ABSOLUT INTE meningen!
    Jag tänker bara så mycket på er och trots att jag inte haft tid att skriva så har jag försökt läsa då och då för att ha lite koll och det känns skönt att veta det finns andra som också kämpar och jagar pluss.
    Nu har jag fått mitt pluss (fjärde försöket) och är såklart jätteglad, men har samtidigt svårt att riktigt fatta det och också att våga tro på att det verkligen kommer att gå vägen! Fortfarande bara i v. 5+0, kollar HELA tiden att jag inte har börjat blöda (har lite bruna flytningar till och från) och tiden går så extremt sakta!

Kram på er, lycka till alla!

• Saffranin

Täta inlägg från mig nu...

Spännande diskussion!

Jag hade garanterat provat ALLT inkl IVF, ÄD och adoption för att få ett barn! Jag har längtat jättemycket efter att vara gravid och skulle nästan säkert välja ÄD före adoption om man trodde att det skulle kunna funka.
    Men hur lätt är det eg att hitta en äggdonator då? (ni kanske redan har pratat om det?)

• Saffranin

Jag har föresten varit en tur till gyn igår då jag hade riktigt jälva ont i magen under natten och morgonen. Jag tänkte att det säkert antingen går över el resulterar i missfall, men min man blev orolig och ringde sjukvårdupplysningen som tyckte att man skulle kolla så att det inte var ett X.

Alltså blev det vUL där man såg en lite förtjockad slemhinna och en PYTTEliten uppklarning som kanske kanske var början till ett barn. Dock kunde de inte säga nåt säkert utan de ska följa HCG. Normalt stiger det kraftigt på två dygn om det är en levande graviditet så på måndag vet jag! Konstigt nog har detta gjort mig lugnare för nu vet jag att jag får ett svar på måndag och kan sluta analysera minsta symtom el brist på dem.

Det som har stört mig har nämligen varit att jag haft så lite symtom. Lite illamående och minimalt ont i brösten. Tycker att alla som varit gravida pratar om att de kände direkt i brösten, men jag tror mest jag inbillar mig...

• Saffranin

Känner att jag bara tjatar om mig själv, men eftersom jag nästan aldrig är inne har jag svårt att hålla koll på er.

Har i a f förstått att Lappis väntar BIM. Är det en "vanlig" omgång nu?

Och Cissi har oxå plussat, GRATTIS!

Hmm, undrar om det var nåt mer jag såg när jag skummade igenom...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen