• Ore

Ännu en tur med barnkarusellen

Lapinette skrev 2008-10-31 13:47:44 följande:
    Det är ju uppenbart att vi har smygläsare här inne. Varför skulle annars flera börja klicka på våra sidor när vi diskuterar detta. Ge er till känna!!!Namn:Skostorlek:Varför läser ni här:Vad ska ni göra i helgen:Har ni något bra tips på hur man blir gravid:En frågelista till smygläsare på tråden "Ännu en tur med barnkarusellen".
    Känner mig träffad som en som smyger litet här...

Namn: Räcker det med Ore?
    Skostorlek: 36-37 beroende på skotillverkare. 35 om det är skor med stålhätta (och när det inte finns säger mina kollegor att det är för att barnarbete är förbjudet i Sverige)
    Läser här för att: Jag gillade titeln, är precis på väg in i barnkarusellen hoppas jag...
    Gör i helgen: Tränar, tvättar/städar, drar ner till Götet på födelsedagsfirande, hem igen, ska nog stå och olja brädor till vårt hus, och när det passar så ska jag få in litet "bebistillverkning"
    Bra tips på hur man blir gravid: Ingen aning, men om någon annan har tips så tar jag gärna emot dem. Nu är det bara en månad sedan p-ringen inte åkte in, så jag har inte försökt så länge. Fick mens efter tre veckor, har ÄL nu (tror jag) så vi försöker mest så gott vi kan, så får vi se vad som händer.
  • Ore

Kan också tillägga att jag är förskräcklig med att blanda jag och vi. Det är alltså vi som försöker få barn, tillsammans. Men eftersom det är jag som skriver här, så brukar jag föredra att inte använda mig av ordet vi...

• Ore

Tack för välkomnandet allihop.

Kaffe, mycket måttligt. Inga cigg för min del, får väl försöka hålla mig undan från alkohol, stark mat blir maken glad över att slippa, även om inte jag blir det. Övriga grejer väntar jag nog med, och ser om det tar sig. Får väl börja med det andra så småningom om det inte vill sig.

Fast nya, dyra, tighta jeans har jag inget emot. Kanske borde ta en runda på stan imorgon...?

• Ore

En anledning till att jag bara vågade skriva på uppmaning var att ni verkar vara väldigt tighta i den här tråden. Trevligt, men då undrar man hur ni ställer er till "utbölingar" som mig...

Väldigt välkomnande, visar det ju sig. Så här kommer jag nog trivas...

• Ore

Lapinett: Oh, jag älskar att skruva ihop möbler. Jag och maken slåss om det hemma... (nästan). Ut i regnet är mindre kul, dock.

_koko_: Förstår fullständigt att det finns olika bra timing att ge sig in i en tråd. Det verkar finnas många som kämpar för att bli med barn här, hoppas verkligen att ni lyckas. Jag kan inte ens föreställa mig vilken mardröm det vore att bli mer och mer besviken för varje mens som dyker upp fast man inte vill det...

Än så länge är jag inte där, eftersom vi precis har börjag och allt är bara nytt och kul... Personligen skulle det inte göra mig så mycket om det tog ett litet tag. Inte för att jag vet exakt hur det funkar med graviditet och träning, men om jag inte är alltför långt gången så är det en jätterolig tävling i slutet av april, och en ännu roligare i mitten av juni... Så det vore skoj att vara med på dem. Samtidigt som jag vet att dessa tävlingar går varje år, och det är lika roligt varenda gång... Och ett tag måste jag missa det, det är nog garanterat roligare att få barn...

nenne: Skengravid blev jag typ direkt... Och jag är det nog nu också. Försöker sitta och tolka signaler, fast jag vet att OM det tog sig så har det där ägget inte ens satt sig fast... Jäkla mamma, som sagt att hon känt vid alla sina graviditeter direkt när hon är gravid. Även första... Hon lurar in mig i någon slagt falsk tro att man verkligen kan känna det... Ni som är/har varit gravida, har ni känt att ni blivit gravida?

• Ore

nenne: Tjattra är jag bra på, det säger alla jag känner...

• Ore

fru AM skrev 2008-10-31 15:41:46 följande:

Tips för att bli gravid: Köp tre månaders förbrukning av bidrottninggelékapslar. Funkar utan att ta en kapsel!
    Ska göra det om inte detta försöket har tagit sig! Innan dess tror jag att jag satsar på lapinettes förslag om nya dyra tighta jeans, för att maximera detta försökets möjligheter...
  • Ore

MSW: Min syster ska till Ullared imorgon, så helt ensam blir du inte i alla fall...

Jag tänker redan på, när folk nämner något, att "men då kanske jag är gravid". Pappa hade köpt två vinflaskor åt mig, som han inte hunnit ge mig än och jag höll på att säga att "ja, fast det är ju inte så bråttom ifall jag är gravid". När klubbkompisarna pratar om tävlingar nästa år, och peppar mig till att träna hårt så vill jag också säga att "ja men jag är förhoppningsvis gravid då, så räkna inte med mig då". Men än så länge har jag kickstartat den apjobbiga vinterträningen bara för att hålla skenet uppe (och för att förhoppningsvis vara så vältränad som möjligt innan jag trappar ner).

och sedan vill jag slå mig i huvudet för att jag lurar mig själv att tro att det är lätt att bli gravid... Det kan bara leda till en djupgående besvikelse om så inte är fallet, om jag har så höga förväntningar...

Nenne: Om ingen annan är spekulant på burken så tar jag den om det inte tagit redan. Kan ju se om jag lyckas utan en magisk burk, men hur länge som helst vill jag ju helst inte vänta på magi...

• Ore

Orientering. Inte så jätteflashigt, och jag är inte på elitnivå, inte ens nationellt, men var på god väg uppåt innan jag fastnade i en influensa/husbygge/bröllopsplanerings-våg som fick mig att minska på träningen... Så nu har jag hamnat i "måste bli bättre", samtidigt som jag kan tänka att blir jag gravid så kommer alla passen då man tar i så man nästan spyr vara ganska meningslösa...

• Ore

Hej och till alla andra som hälsat mig välkommen, har inte koll på er alla än, men det kommer nog.

BS: Mysko med halsproblemen, hoppas det blir bättre. Vilket vackert namn din dotter har, förresten... Och eftersom jag har en tendens till att dras till roliga diskussionstrådar där man kan säga emot folk som har dåliga, eller inga, argument, så lär jag nog synas i fler sådana trådar (typ brudöverlämning, fråga pappan om lov att gifta sig med hans dotter och sånt...)

Nu måste jag ta mig i kragen och börja städa. Maken jobbar vid husbygget hela dagen, så det är inte rättvist om jag sitter och roar mig vid datorn under tiden...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen