• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Frejis - tycker ni om er läkare som ni har nu så skulle jag absolut fortsätta med honom och sen köra ÄP i Falun eller på CvL. FL-tråden som jag hänger på är det flera som går hos St Göran. De verkar generellt köra med korta metoden där.

Tyvärr funkar inte statistik här! I detta spel är det tur eller otur som gäller.

• Lapinette

Sebastiana - låter inte som någon lätt sits. Hur känner du själv, vill du absolut ha barn? Vi diskuterade detta ämne i slutet på förra veckan. Vissa kvinnor har ju den drivkraften och känner att de absolut vill ha barn medan jag tillhör en av dem som värnar om kärleken till min man i första hand.

Sen när det gäller flytt och att ha ett förhållande på distans så blir alltihop självfallet så mycket enklare om barn inte är inblandade. Been there, done that då jag pendlat till alla möjliga länder pga distans. Var dock priveligerad och kunde få mannen hit (Sthlm). Förstår ditt dilemma. Har ni diskuterat detta och vad säger din man?

• Lapinette

Sebastiana - tyvärr går åren och vi blir inte yngre. Barnfrågan tycker jag är ganska så viktig fråga. Känner du att du klarar dig utan så kan ni ju fortsätta på distans.

• Lapinette

Page - både jag, Frejis, gosnosen, Koko och Telis har kört den sk långa varianten dvs nedregleringsspray och sen injektioner. Kan tillägga där att på CvL (Uppsala) så är den fasen inte i 5 veckor utan i 4 (dvs 2 veckor klimakteriet) innan man drar igång med sprutorna.

Jag har mått helt ok under nedregleringen (när man tar nässprayen) men det där är väldigt individuellt. Själv trodde jag faktiskt att det skulle funka rätt hyfsat för mig då både min mamma och mormor verkar ha genomgått klimakteriet relativt smärtfritt. Vet inte om det är ärftligt eller om min släkt bara har haft "tur".

Denna gång ska jag dock köra den sk korta metoden dvs inte nedrelgeras utan gå direkt på sprutor. Vissa sjukhus använder denna metod oftare än andra men rent generellt är det den långa varianten som de flesta använder. Den är enklare att "kontrollera". Har läst någonstans att den kortare varianter är att föredra på "äldre" så som mig men det får vi helt enkelt se. En sak är dock säker - den är mer skonsam mot kroppen.

• Lapinette

Så många IVFare inne och svarar!!!

Vissa verkar klara den långa bättre och andra den korta så det blir liksom att prova sig fram. På St Göran gör de i regel den korta varianten och där har jag FL-kompisar som nu istället ska prova den långa för att de inte får tillräckligt bra resultat med den korta. Som sagt ... inget är fel eller rätt utan något man får känna efter och prova sig fram. Förhoppningsvis så slipper du det Page!!!

• Lapinette

Piggelin - låter som min man som är inne och läser på ett Alfa Romeo forum . Why not om det finns "att göra barn" forum?!

• Lapinette

Ett ego inlägg: har idag bokat in tid för det första adoptionssamtalet ett sk informationssamtal. Nästa steg i processen är en utbildning på 7 veckor (1 gång/veckan). Det lär nog ta lite tid innan vi går den kursen då jag har sagt att vi vill göra den på engelska men som damen sa "ingen panik". Vi står ju i kön och den är lååååång.

• Lapinette

Samtalet som är ett infosamtal är om lite mindre än två veckor. Det gick ganska snabbt att få till det där första mötet men jag räknar inte att resterande går lika fort vilket är helt ok för mig eftersom kön är lång och vi fortfarande försöker. Ska idag ringa en akupunktör för att kolla om hon har tid för mig.

• Lapinette

Telis - vi valde bort Gustavsberg och åkte till Bauhaus och köpte en toalettstol då vi inte kunde vänta. Ångrar oss inte för denna funkar lika bra .

• Lapinette

Hörde också om det där med stollocken på Gustavsbergs som är i plast. Nåja, vår toalettstol är helgjuten dvs inget lock upptill. Snygg och skön ! Vårt badkar är inbyggt med vit mosaik. Är fortfarande (ett år senare) så nöjd med badrummet!

Övrigt som inte är OT - har bokat in min första tid för akupunktur. Ska dit och "undersökas" och sedan gå en gång i veckan fram och säkert några gånger efter min IVF-behandling.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen