Page - både jag, Frejis, gosnosen, Koko och Telis har kört den sk långa varianten dvs nedregleringsspray och sen injektioner. Kan tillägga där att på CvL (Uppsala) så är den fasen inte i 5 veckor utan i 4 (dvs 2 veckor klimakteriet) innan man drar igång med sprutorna.
Jag har mått helt ok under nedregleringen (när man tar nässprayen) men det där är väldigt individuellt. Själv trodde jag faktiskt att det skulle funka rätt hyfsat för mig då både min mamma och mormor verkar ha genomgått klimakteriet relativt smärtfritt. Vet inte om det är ärftligt eller om min släkt bara har haft "tur".
Denna gång ska jag dock köra den sk korta metoden dvs inte nedrelgeras utan gå direkt på sprutor. Vissa sjukhus använder denna metod oftare än andra men rent generellt är det den långa varianten som de flesta använder. Den är enklare att "kontrollera". Har läst någonstans att den kortare varianter är att föredra på "äldre" så som mig men det får vi helt enkelt se. En sak är dock säker - den är mer skonsam mot kroppen.