Ännu en tur med barnkarusellen
Telis - härligt med nytt badrum! Tror inte vårt badkar är längre än 1,60 men det är likväl inbyggt.
Telis - härligt med nytt badrum! Tror inte vårt badkar är längre än 1,60 men det är likväl inbyggt.
gosnosen - jag ska gå hos Susanna på Birkakliniken då det ligger precis där jag bor. Valde mellan henne och Marietta på Barnhusgatan då båda har fått väldigt goda vitsord på FL samt hjälpt tjejer att bli gravida.
Jag känner att det vore dumt att inte prova då det verkar ha hjälp vissa t ex tjejer som gjort flera IVF utan resultat och sen provar akupunktur (utan IVF-behandling) och lyckas på första försöket. Självfallet så finns dessa solskenshistorier inom alla gebit, även rosenrot, borago etc men jag har ju provat örtmedicinerna så varför inte prova detta innan man kastar in handduken?
Piggelin - var inne och tittade på tapetlänken. Mycket snyggt! Ska ta itu med att renovera vårt sista rum här under hösten/vintern. Det som vi hade tänkt som barnrum men som nu är kontor.
nenne??!!!!! vad är det för "skämt" du drar?
Trist med BOM nennelainen. Ring nu läkaren och sätt igång!!!
Mamma Mia - gillade filmen och log/nynnade för mig själv genom hela bion men såg att maken led. Han tyckte liksom många här att storyn var aldeles för klen ... och jag håller med men kunde ändå inte låta bli att vara lyrisk pga musiken.
nenne - vågar inte skriva det men du kanske är gravid? (Håller tummarna!!!) Det där med brunt klent i flera dagar men ingen rejäl blödning har hänt flera jag känner. Hoppelihoppas!
Telis - bra smak ni har ... låter som vårt badrum .
Telis - låter förnuftigt att skjuta på IVFandet om du ska till USA. Eftersom du redan är nedreglerad så är det ju ganska smidigt att planera in alltihop när det väl passar.
Frejis - jag tycker (fast det här är ju helt och hållet MIN personliga åsikt) att ni ska ställa er i kö. Ni behöver ju inte besluta något nu, ni behöver inte boka in ett möte på soc utan kan så snällt stå där i kön tills den dag ni har tagit ett beslut. Gå antingen in i kön NU eller vänta tills i januari, man betalar ju årsvis.
Vi är uppbokade nästan varje helg i september men inte söndagen den 7:e. Kan dock inte lova en heldag men att jag tittar förbi och säger hej.
Vinkar till Pirr, det var länge sen!!!
Telis - vad spännande med ÄD. Har en trådkompis på FL som har fått en ÄD-donator via just FL och det verkar som om väntan inte var så himla lång då. Har för mig att hon skrev något om i vår, typ ett drygt halvår?! Men jag kan ha missuppfattat alltihop då jag ibland läser så okoncentrerat.
Grattis till Moa!
Cissi - jag har haft en liten blödning i samband med ÄL once. Buss på maken!!!
Ego inlägg - då min akupunktör frågade efter mina journaler så bad jag CvL skicka hem kopior till mig. Det var intressant läsning för där stod saker som jag inte visste om. Förutom all "grekiska" gällande våra testresultat så visade det sig att vid vår först IVF gjorde man ICSI dvs injektion av spermierna. Jag var helt övertygad om att de hade fått simma fritt. 7 av 10 ägg blev befruktade och delat sig ända till dag 2 och jag fick en 10-poängare (utav 10 poäng) tillbaka. Läkaren talade inte om det för mig! Chansen enligt deras datauträkning till graviditet var 30-40 %.
Vid IVF nr 2 gjordes ingen ICSI. Av 9 ägg befruktades 6 varav 5 klarade av att dela sig till dag 2. Fick där också tillbaka en 10-poänger (det visste jag) men chansen till graviditet var endast 20-30 %. Undrar nu varför?
Telis - alltid bra att få prata av sig lite ! Vi kommer att göra detsamma fast hos adoptionstanten. Fick dock lite ångest igår och ville skjuta på samtalet då vi ändå inte har någon "brådska" men man kanske ska ta tjuren i hornen och gå dit i alla fall?
Ja, ja undrade varför chansen gick ned på andra försöket då vi likväl fick en 10-poängare tillbaka. Var det pga att jag inte nedreglerades som jag skulle den omgången eller något annat test som påvisade något eller går helt enkelt procentsatsen ned vid varje nytt försök ... som de säger att den inte ska göra? Fattar inte men ska definitivt fråga varför.
Gällande ÄD-kön så har de nog stått i 1 år typ nästa vår/sommar så det stämmer nog med vad hon skrev. Ibland blandar jag ihop alla behandlingar och människor på FL även om jag bara är på en tråd och vi är ca 8 tjejer där inne. Dåligt av mig men jag hänger helt enkelt inte med.
Telis - åhhh vad jag kommer att hålla tummarna för er i oktober!!! Helt rätt att njuta av USA-resan (även om det är i jobb) och slippa sprutor och tider att hålla. Själv kommer jag att hålla mig lydigt hemma de veckor jag sprutar men vid ruvning far jag iväg!