Ännu en tur med barnkarusellen
Förresten, hur ser skorv ut? vitt flagnande i hårbottnen? isf har Albin det.. Vad gör man åt det?
Förresten, hur ser skorv ut? vitt flagnande i hårbottnen? isf har Albin det.. Vad gör man åt det?
Tack för att ni bryr er om mina plättar! Blev rejält blå vid sticket igår, men har inte hört ngt ännu, tänkte att jag ringer på fredag om jag inte hört något innan dess..
Stöveldiskusion: Jag har också alldeles för tjocka vader.. Inte ens gummistövlar är lätt att hitta!
Ang ev nästa graviditet så är jag nog mer nyfiken på hur den kommer bli, än att jag är rädd att jag ska kräkas lika mycket (vilket jag såklart hoppas att jag slipper)..
Cicci: Skönt att hjärtat tickade på! Om jag har förstått det hela rätt så är det lika liten chans för missfall som när man klarat "de magiska 12 veckorna" när man har sett/hört att hjärtat börjat slå??
Här är statusen annars fortsatt förkyld (och har börjat hosta en del) och dessutom lite på gränsen till mjölkstockning i ena sidan tror jag.. Det ömmar och är knöligt iaf.. Men än så länge har jag lyckats hålla det i schack iaf!
Tinga: Roligt att se att du tittar in! Hoppas vägningen går bra!
Nenne: Jag blev nästan själv sugen på plättar (de ätbara alltså.. ).. Och om man strör socker på mina (blod)plättar kanske man dessutom blir sötare..?
Lycka till med budgivningen!
Bs: typ ellos och liknande har juh gardiner!
här är det ynkligt idag! Trött frusen och snorig! inte alls på humör, inte ens hungrig!!
Nenne: Grattis till lägenhetsförsäljningen! och av krulltrumpeterna att dömma antar jag att ni är nöjda över priset med..
Page: blodplättar och trombocyter är samma sak, och jag har kroniskt låga sådana.. Typ blödarsjuka fast det heter/kallas ITP.. (håller det kort, annars kan jag babbla på hur länge som helst.. )
Nenne: Fantastiskt!! Antar att varje krona är mer än välkommen att lägga själv ist för att låna...
Kroppen producerar trombocyter men antikropparna ser till att de blir bort sorterade i (bl.a.) mjälten, så om man operera bort mjälten så är trombocyterna kvar länge i blodomloppet.. Men störst effekt blir det juh så länge det inte är mest bortsorterning i ett annat organ (är typ 67% chans att värdena går upp till nomala nivåer om man tar bort mjälten)! (Det var egentligen bestämt att jag skulle operera bort mjälten innan graviditeten kom ivägen..)
Hittills har jag inte blivit (för att jag inte vetat vad jag vill) behandlad förutom under graviditeten och då fick trombocyter genom dropp, för bebbens skull och ännu mer inför förlossningen!
Nä, är inget lätt beslut, men det känns ohållbart som det är nu.. Så vi får väl se.. Kommer isf att bli vaccinerad mot några av de sjukdommarna man blir mer mottaglig för.. Det får man sedan fylla på med jämna mellanrum..
Förresten, Zozo, glömde kommentera ditt inlägg angående FL och tv-tittande.. Sitter ofta vid tvn och ammar.. Vilken hemsk mamma jag är.. Nä men allvarligt, känns som att det finns så många "riktiga" saker att oroa sig över... Hur går tillvaron annars med lilla Lea och så?
NU ska jag gå och klä på mig... Har gått i morgonrock hela dagen.... Men nu känner jag att jag orkar klä på mig.. Kanske till och med gå de 50meterna till brevlådan..
Det betyder juh förhoppningsvis att förkyldningen har vänt och inte bara att alvedonen verkar....