Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Ännu en tur med barnkarusellen

Frullan förresten, jag tror som dom andra att du inte behöver stressa upp dig redan. Men jag håller tummarna för att du inte behöver vänta så länge på nummer två. Vad kul att du så gärna vill ha en tjej nu! Före Borren var du ju nästan tjutfärdig vid tanken på att få en tjej.

• Telemarkgrrl

Nenne har trasig dator men har lovat att återkomma imorgon med hjälp av ny dator.

• Telemarkgrrl

Idag blev vårt badrum klart och precis när hantverkaren ska göra det sista så har han sönder toalettlocket. AM, vad är det för en drulle du har raggat upp? Jag tror att han kommer att gå back på den här renoveringen för att han har pajjat så mycket under vägen.

• Telemarkgrrl

ÄD-besöket gick bra idag. Vi fick lämna lite uppgifter och fick lite info om hur det går till osv men det var egentligen ingenting nytt.

• Telemarkgrrl

Frejis, nu händer inte så mycket mer. Nu ska vi göra en IVF och sen någon gång måste vi göra en sån där testomgång med ÄD-medicinerna och därefter är det bara att vänta på att man hamnar först i kön.

Jag gjorde VUL idag och hade kvar endocystan som dom såg på förra VUL:et. :( Min och Lappis läkare sa att man skulle kunna punktera den och hoppas på att den försvinner men läkaren sa att endocystor aldrig kan försvinna av sig själva utan att det bara är operation som gäller. Den jag har nu är ganska liten än så länge så jag behöver inte göra något åt den just nu men risken finns ju att den växer till sig eller att jag får fler så fort jag slutar med nässprejen. Oooh, jag vill verkligen inte bli opererad, jag tyckte att det var vansinnigt obehagligt förra gången.

• Telemarkgrrl

AM, jag skojade bara! Vi är otroligt nöjda med honom i övrigt! Han är väldigt samvetsgrann och ringer och kollar alla detaljer innan han gör något, han har hållt tiden och budgeten och flörtat in sig hos vår granne som inte alls är arg för att hon fick hål i sitt tak. Och även om han verkar vara lite otursförföljd så ordnar han ju allting efter sig. Vi har köpt en flaska champagne åt honom som ett extra tack för att vi är så nöjda med honom och du ska definitivt få en lunch!

• Telemarkgrrl

Lappis, jag ger hellre uppmuntran i efterhand när dom har visat att dom är pålitliga. Det finns så många hantverkare som kommer och går lite som dom vill, hade han visat sig vara en sån hade jag inte velat ge honom någon champagne i förväg.

Badrummet är klart men nu har föreningen bytt en ventil och något måste ha gått snett för igår och imorse hade vi inget varmvatten och kallvattnet var alldeles brunt.

Vår läkare och Falun säger att cystan inte ska påverka IVF:en. Har inte börjat med sprutorna än och ja, det blir Menopur.

• Telemarkgrrl

Frejis, ja, för landstingsfinansierad ÄD så får man inte ha fyllt 39 för att få påbörja en behandling. För privat ÄD tror jag man får vara 40 eller nåt sånt i Sverige och ännu äldre utomlands.

Hoppas att tentan gick bra!

• Telemarkgrrl

Nenne, grattis till huset igen! Jag hoppas så att jag kan säga ett ännu större fetare grattis på söndag!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen