• FruCicci

Ännu en tur med barnkarusellen

Tack för alla grattis!!!!!!!
    Jag är verkligen glad idag Så skönt att få känna en sådan glädje, med tanke på hur jag reagerade sist. Även oerhört tacksam att det tog sig med en gång nästan efter min soppa...

AM, klart vi ska på barnvagns promenad, vi lämnar de stora på dagis, sen drar vi
    16 maj kan jag absolut tima! Då är jag iaf i vecka 37 tror jag (Om nu allt går som det ska -peppar peppar-)
    Ska man räkna från mensens första dag nu eller för att få reda på BF??? Eller från ÄL dagen, den kom ju lite senare för mig denna gången 3-4 dar sent tror jag det var?????
    Mensens första dag var 29/8 sist.

AM igen, Victor säger också TACK. Fast det gör han inte bara efter maten, utan så fort han får något.
    Jag vill ha en väluppfostrad son
    Vi sätter tydliga gränser hemma o han vet exakt vad han får eller inte får göra. De är inte så dumma som man tror

Frejis, bor svärmor bara en kilomeyter från er?
    Oj, skumt då... Min bor iaf 50 mil bort (saknar inte henne så mycket iofs ) Saknar min mamma däremot, hon fyller år på fredag och jag åker till henne på torsdag, så jag tror hon ska få veta på sin födelsedag om barnbarn nr 3.

Lappis, jag tog tempen efter att du frågade mig, hade 36,7 jag med, men jag vet inte vad jag har i vanliga fall ju så det visar ju kanske ej så mycket. (maken undrade vad jag höll på mig, han är lite trög... han vet fortfarande inte att jag är gravid o fattar inte ens vinkarna innan).

Skönt med ljudbok TInga!
    Borde lyssna mer på det själv. Man hinner inte läsa mer än tidningen på morgonen och sen går hela dagen liksom.

BS, jasså, hon var nöjd att blöjan var av. Victor tar av sig sin på kvällen, han vet att det är lufta rumpan stund då. Han älskar det. Men han kan ju bara göra det om kläderna åkt av först, han har ju bodies, så knapparna klarar han inte.
    Sover Iris bara i blöjan då eller? Kan hon ta av sig pyjamasen också?

• FruCicci

Hur ska jag berätta för maken idag på ett kul sätt?

• FruCicci

TACK AM, då har jag BF 4 juni i så fall... (tror mer på 8e själv).

BS,jag har mitt test kvar från Victor fortfarande, det visar plus, fast det har blivit gult.
    Så jag tror absolut det inte är någraproblem under dagen med testet.
    Sist plussade jag på Fars Dag, den 12 november. Maken o jag gick ut och käkade middag, hade innan köpt boken 'Du ska bli pappa', så han fick den tillsammans med testet på restaurangen.
    Utmärkt dag.

I dag är det ju internationella barndagen, men det verkar inte firas så märkvärt i Sverige...

Undrar om han blir nervös om jag skickar dit blommor till jobbet, folk kanske undrar och han kommer tycka det är för tidigt att berätta....?
    Lunch hade han inte tid med.

• FruCicci

Glädjen blev kort....

Köpte 4 Gerbera idag, 2 röda och 2 oranga,som skulle symbolisxera en familj om 4, i en bukertt.
    Ha de dikat fram fin fina champgane glasen och handlat kanon mat etc etc...

Maken kommer hem och han misstänker givetvis....

Han lyssnar av telefonsvararen o säger att min mosters man har ringt.
    Konstigt för jag pratade med henne i morse ( min älskade moster som jag har berättat om, som går på akupubnktur i Vasastan etc)...
    Ringer tillbaka innan vi firar plusset och innan ngt näms.

"Morbror" svara och berättar att de i dag kl 15 har fått reda på att hela älskade mosters rygg är full av metastaser och att hon ska få akutbehandling i morgon...

Jag måste ringa min mamma klo 18 och berätta.
    Hon storgråter i telefonen.

Champagenen ligger på kylning...

Tårarna rinner och det blev inte alls som jag hade tänkt det.

Sen slog det mig att det är ju precis så det är, LIVET.
    Det är så livet är....
    Inte som man vill, tänkt det eller önskar det...

Vi har nu försökt släppa det tråkiga en stund, druckit en fin flaksa champagne från 2005, en fransk.
    Och ett fin vin från 2003, för jag kommer förhoppningsvis inte dricka mer framö´ver...

TELIS, livet är inte rättvist.KRAM
    Hoppas att ngt blir iaf, av ägg och annat som ska till.

TACK SWEET ó kul att ni har setts IRL, Nenne är en super brutta.
    Jag kommer gärna till NYC.

Ja ja, nu ska jag sörpla mer rödvin Sen är det stopp på llllääääääääääääääääääänge

• FruCicci

ååååååååååååååå tack tjejer...

Maken blev vääääääääääääääääääldigt glad. Vi kramade länge.

Tog ett tag innan jag samlat mig efter ett telefonsamtal till moster o mamma...

VI myyyyyser nu med rödvin och det känns inte som det måndag.

Victor fick överlämana testet till pappa....

Vänner,så du träffade T idag, ja hon har ju börjat jobba där.
    Hon har väldigt god smak o har jobbat med inredning. Hon kan allt, hon ör som LuluCarter i Tv4s 'Äntligen hemma'. Be henne om hjälp!!!!
    Måste ringa henne nu när jag kommer ner i helgen....
    Din hudvårdsgrej är inhandlad på NK

Det är underbart att vara gravid, jag känner mig så glad nu för barnet. Tacksam och lääääääängtar efter det

Återigen. Människor, livet och hur man känner är olika och oftast spelar livet en ett spratt.

• FruCicci

Kram tillbaka Frullis
    Puss och kram o hoppas du finner hopp om livet trots en depp period, som vi alla har... Idag har jag fått konstiga perspektiv på livet. Och jag är på sätt och vis glad att jag fick så tråkiga meddleande innan vi skålade i champagne idag, för det påminde mig im att man inte ska ta något för givet!

TRÅD KRAM ¨
    från mig

• FruCicci

Sista vinet Frullan!

Du är så stark Telis och jag beundrar dig som även Tinga kommenterade. Vilken super människa. Fler av din sort. Glad att jag lärt känna dig, finns inte många av din kaliber kram

Piggis, nähe det är skit att man måste få meddelande´n som är så, en dag man bara vill jubla. OCH den ringa in mamma och säga att hennes systa är såååå dålig. Mamma utbildar ju sjuksköterskor och började storlipa i telefonen, det räckte, för då förstod jag att hon inser att det inte är någon återvändo....
    phuuu

ja ja livet livet livet........................
    Jag blir lite djup..........

nu ska jag fylla på glaset...

• FruCicci

Grattis i efterskott älskade Frullan!

• FruCicci

HEJHEJ

Ja det blev mycket vin i måndags, var kanon trött i går. Men nu kommer det inte bli så mycket mer på ett tag, kanske ett glas att smutta på vid enstaka tillfälle. Förra gången i v 7 (är i v6 nu) så kunde jag ju bara inte få ner en droppe, eller ens känna lukten av det....Kroppen sköter det mesta helt naturligt, fantastiskt.

Jag har inte sovit på två nätter, tänker på min moster o mina kusiner hela tiden, sååå hemskt. I går satt jag och googlade på ryggmetastaser, fy fan, då gick det upp för mig att hennes dagar är räknade. Hon har övervunniot bröstcancer 3 gånger o opererat bort båda brösten, stackarn...

Sen har vi krupp i antågande igen. Jag orkar inte det just nu.... men man får ju inte välja allt här i livet.
    I natt vaknade Victor 1 gång i timmen och till slut orkade jag inte springa in till honom, så han fick ligga hos oss, då trodde han att det var morgon (05) och vägrade somna om... förrän 06, sen fick man ett par kvartar innan han vaknade igen.
    Han hostar (skäller) så han vaknar ju av det själv, stackaren.
    Nu får vi se hur det går med andningen i natt.

Är i v 6 nu, och igår ringde jag Mamamia och skrev in mig hos samma barnmoska igen. Inskriivning 27 okt.
    Sen får jag gratis kubb/nupp, fölr jag fyller 34 den 2 nov, o vi gör det testet 2-3 veckor senare, flax!
    Trodde det var det året man fyllde 35, men det var det visst inte...

Ag BVC, så har jag den vita tjocka boken oxå. Sen skiver de i den lilla gula, för den ville jag att de skulle använda så man kan klistra in den i ett album till Victor sen. Boken är kanon.

Ägget borde ha fastnat i livmodern på Frejs nu...symptom ?????
    Jag märkte första symptomen en vecka efter ÄL denna gången. Fast jag kände ju efter och vet ju vad jag kunde vänta i och med att jag har varit gravid 3 ggr innan...

ZOZO, skönt att de åka...

MrsB, hoppas huvudvärken har släppt.

BS, var det inte 3 hjulad cresent ni hade som vagn? Min kompis har sulkyn i cresent och de har fått lämna in den 3 gr och en gång fick de dessutom en heltny, men inte hjälpte det.... ett antal måndagsexemplar kanske....

Hej Junilejon...

Näpp, ska leka lite med Victor nu.

• FruCicci

Jag hade mensvärk ca en vecka efter ÄL och ända fram till BIM, men det kom inte ngn tant
    Stickningar pratar de om som symptom på FL.
    Sen frös jag, hade j-la humör, kände av boobsen, inte att de ömmade, mer som ilningar i dem... Sen kom saltsuget kanske 4 dagar innan BIM. En sak som jag var mkt förvånad över som symptom innan BIM var HALSBRÄNNA, Det trodde jag verligen att man fick i slutet. Men jag kände av det ett par dagar, inte så starkt, men tillräkligt för att jag skulle notera det.

Eftersom jag var förkyld, så kan jag ju inte helt relatera nästäppan till graviditet denna gången, och inte tröttheten heller.
    Hade och har nog ganska mycket symptom denna gången faktiskt... Har till o med redan kännt av lite illamående, fast mycket light version.

Ja, vi får se med Victors falska krupp. Blir det ett antal gånger till få vi ju givetvis kolla vilka åtgärder vi måste ta till, tillsammans med läkare. Men det som är kruxet är att det inte är så mycket att göra mer än inhalera adrenalin, få kortison och andas kallt...
    Vi får inte ens ge honom hostmedicin enligt läkaren.

Jasså, det var Emmaljunga. De brukar ju ha kanon bra kvalité på sina barnvagnar, det förvånar mig att den har gått sönder så mycket.

Telis, du formulerar dig alltid så bra!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen