• Mrs  B

Ännu en tur med barnkarusellen

Har precis varit inne på fl och läst (ja, jag vet) om olika sömnproblem och som det verkar jämfört med de barnen så ligger Malte precis som dem angående sömnen.

De vaknar mellan 2-5 ggr per natt, vill gärna äta en gång på natten, seperationsångest från föräldrarna, sover ca 2 ggr på dagen, och många skriver om 9-10 månaders fasen.

Känns det igen????

• Mrs  B

I natt har ÄNTLIGEN Malte sovit en hel natt, men tyvärr kom Max upp två gånger för han drömde så mycket (första gången höll armen på att gå av och andra gången blev täcket bara kallare och kallare ).
    Men men det var verkligen lyx när Malte vaknade 06 och Max sen 07. Skön morgon!!!!!!!!!!

Sen när maken vaknat gick jag ner i vårt nya "gym" och gick snabbt på löparbandet i 30 min och körde sen intervallträning i 30 min.
    Nu ska jag verkligen ta tag i saker......
    och hoppas även på att sjukdomarna inte ska fastna mer och att jag ska känna mig piggare.

Nenne
    ??????????????

Grattis Zozo!!!!!!!!!!!

Frejis
    Drack vin igår också och har sovit som en stock....

• Mrs  B

Var förresten på stan i går för det var både Långlördag och Höstmarknad och fick ett ryck att jag skulle klippa mig....

Var i gallerian och hittade en drop in på ett bra ställe enligt kompisen som var med. Fick en tid efter några minuter och bestämde mig snabbt för att klippa av håret i nacken (kort bak och lite längre framtill, page). Tog ett tag innan frissan förstod vad jag menade men sen när hon fattat så körde hon på med saxen i 220 minst. Det gick så fort och hon var så stressad (men ville väl tjäna pengar) och jag undrare hur detta skulle sluta....

När jag var klar hade hon klippt sig i fingret och nästan allt mitt hår låg på golvet.
    Men jag blev ganska nöjd iaf.....
    Var kanske inte så välklippt, men men.....

• Mrs  B

Ännu en bra natt!!!!
    Hoppas hoppas hoppas det håller i sig.

Malte vaknade först 2.30 för mat och sen kom Max upp vid 06 och då var Malte också vaken. Blöjbyte och toalettbesök och sen var det kört att sova mer, men jag är ändå nöjd med att först få sova 4h och sen 3h. Helt ok för mig.

nenne
    Skickar en stor kram ifrån oss!!!!!!
    och, ja det var lite skrämmande det där frissörsbesöket.

• Mrs  B

Tinga
    Skönt att ni har blivit bättre!!!!!!
    Inget roligt alls det där med magsjukan.
    Här dras vi fortfarande med hosta och snoriga näsor och det är tillräckligt. Malte kräks fortfarande då och då och vissa dagar byter jag kläder på honom och mig 3 gånger om dagen.
    HURRA för tvättmaskin!!!!!!!!!!!

Telis
    Fint badrum!!!!!
    Skönt att få det gjort antar jag?

• Mrs  B

Barnens faster ville redan nu ha en önskelista från barnen. Då vi har det mesta sen Max var liten undrar jag nu:

Vad har ni önskat till era små när det fyllt 1 år??????

• Mrs  B

Pratade med min kompis igår, de som har en 5 åring dotter och nu har genomgått 2 IVF, och de har lagt ner hela verksamheten nu. Blir det i framtiden så blir det.
    Frågade om hon testat akupunktur och det hade hon men det hade inte funkat ändå.

Hade sen en vännina till min mamma här på kaffe idag och vi pratade lite om hennes barn och deras respektive och hennes svärdotter och son har också problem att få till nr 2. De har nu försökt i 3 år och ingenting har hänt mer än att de har gått igenom en massa undersökningar och hon har opererat bort en bit av livmodern (tror jag det var).
    Frågade om de hade funderat på andra allternativ (IVF, adoption osv) men det hade de inte. Vill fortfarande att det ska funka naturligt eftersom det har gjort det en gång innan. Men svärdottern är ju ändå 35 år så de måste nog ta tag i saker och ting mer nu för annars rinner väl tiden helt iväg.

• Mrs  B

Lycka till Frejis!!!!!!!!!

Lappis
    Tycker också att det är dags att agera, men man är väl så inne i detta här i tråden. Vill ju inte heller lägga mig i, det är ju deras sak.

• Mrs  B

Tinga
    Hej!!!!
    Skönt att ni får sova så pass bra, inte dumt alls förstår jag..
    Här var det upp och ner i natt igen.
    Men men fick iaf sova någonlunda i 2 nätter.
    När jag var sjukskriven månaden innan Malte föddes hade jag som mål att göra en sak varje dag och det höll jag faktiskt, vilket resulterade i att jag inte blev så rastlös av att bara sitta och ta det lugnt (vilket jag var tvungen att göra).
    Försöker fortfarande ha det så för att inte allt ska komma på en och samma dag.

Sweet
    Tråddate i Skåneland absolut!!!!
    Vilket datum pratar vi om då???? 27:e 28:e dec eller????
    Behöver veta ganska snart för Max ska ha barnkalas någon gång i den vevan också.

• Mrs  B

Vänner
    Har du kollat om hudprodukterna finns i Ronneby, för många spa brukar sälja just det märket (iaf där jag varit)?????
    Trist med föäldrarna!

Mina föräldrar ställer upp till 100 % och det är jag så tacksam för , medan jag inte ger mycket för svärmor. Mycket pga av att hon inte respekterar hur vi vill uppfostra våra söner.

I helgen åker vi till Stockholm för att se på en NHL match. Svärmor ska bara passa Malte för hon orkade inte ha båda sa hon , så min pappa får passa Max medan min mamma jobbar. Gillar inte att dela upp det så här, men vad gör man????

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen