• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

hihi!

toksnokande Vickan har just hittat flera av er på FB! skoj skoj! Och sett praktfulla bröllopsbilder på Snartis!

• viktualia

Vänner - känner igen beskrivningen av dagen på jobbet. Själv har jag satt ner foten två gånger på två dagar. Två olika personer och två olika "case". Fast båda "casen" går ut på att berörda personer ska få information i rätt tid och inte undanhållas förutsättningar som är viktiga för att kunna jobba proffsigt. Ångrar inte något av utbrotten, lyckades hålla mig hyfsat kall/konstruktiv men tyvärr har det nog inte hjälpt alls.... ingen av de berörda personerna har nog fattat ett jota... eftersom de inte VILL förstå/ändra på sig. Tröttsamt värre!

Men men.. det är få gånger som helgen är så efterlängtad som den kommande och jag ska faktiskt INTE ut och resa = najs!

Ska förresten på tjänsteresa till din metropol, Vänner, men har tyvärr fullbokat schema. Hade varit skoj att ses annars!

• viktualia

Brudsommar - såg att du gått med i aftonbladets viktklubb och undrade hur det funkade.

tricket är att använda receptbanken där så att man slipper söka fram varenda ingrediens. I receptbanken hittar du det allra mesta och du kan även skapa egna recept som du sedan kan återanvända.

Alla måste bli saliga på sin metod.. men det var ju viktklubb jag använde för att knäcka de 24 kg jag lyckades med. Nu har jag gått upp ca 3 kg och funderar på att ta en ny omgång... ska bara samla lite mer motivation.... vore bra att bli av med 10 kg till (alltså 7 till om man räknar från mitt jätteryck).

• viktualia

nenne - lägenheten var ju SUPERFIN!!!! Riktigt snygga möbler och sanslöst välstädat! Heja heja!

• viktualia

BS - tanken med viktklubb är att du ska söka infon inom sajten. All info du behöver finns där, det handlar bara om att du ska leta upp den. Recept, mängden kalorier du förbrukar när du motionerar, diskussionsforum, träningsschema - allt finns några klick bort! Och vill du så finns det en färdig veckomeny med förslag på mat till alla dagar!

• viktualia

Mrs B skrev 2008-10-03 19:45:12 följande:

VickanVad är det för sorts mat på menyerna????Är inte så sugen på att laga annan mat till barnen och maken.
    Helt vanlig mat! Det hela går ut på att äta rätt mängd mat, lite av allt. Du kan säkerligen ta dina vanliga recept och sedan anpassa dem till VK för att du ska kunna minska i vikt. Alla tjänar på att äta vettigt sammansatt mat. Och man måste ju offra NÅGOT om man vill krympa i vikt - det jag offrade var tiden det tog att mäta maten jag stoppade i mig.
  • viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2008-10-03 20:20:39 följande:
    Vickan, jag är nog för dum för att begripa mig på den där viktklubben, man måste nog vara lite smartare än jag helt enkelt. Jag lägger ner och letar upp något annat men nu har jag ju fått gå in och se lite hur det är i alla fall, även om jag mest retat upp mig på den hittills. Kan ju vänta tills efter helgen med att avboka, det kan ju ske ett mirakel...
    Som sagt - det gäller att hitta SIN egen metod för att få rätt stöttning när man vill gå ner i vikt. Och inget säger att VK är rätt för just dig.

Uppgifterna om hur mycket olika typer av mat innehåller finns på VK, tyvärr är det för länge sedan jag använde det för att jag ska kunna guida dig.

Och personliga veckomenyer handlar om att man får veckomenyer med rätt antal kalorier per dag. Inte anpassat till en massa andra förutsättningar. jag är lite allergisk av mig så jag fick fixa egen anpassning, men jag tycker att sånt är skoj så det var helt ok.

Mitt förslag är dock - om du trivdes med VV - varför inte återgå till dem och till deras system? Resultatet i vad man får äta och inte är i princip det samma som VK, det är bara datasystemet som skiljer.
  • viktualia

Och till både BS och MrsB - jag önskar er ALL lycka till! Glöm inte att det ÄR möjligt att gå ner i vikt!!!

*megakramar och påhejningar*

• viktualia

Brudsommar - jag ägnade sisådär 10 år åt att hitta ursäkter för att slippa banta.. jag vet verkligen hur det är. Och hur ljuvligt det är när man tagit sig över tröskeln!

Men motivationen måste rinna till för att man ska lyckas och hur man hittar den - tjaaa jag har INGEN aning ALLS. Vet bara att jag lyckades!

*kramar om*

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen