• Piggelin1

Ännu en tur med barnkarusellen

Nu testade jag länken som AM klistrade in innan idag, den www.makemebabies.com - tänkte det kunde vara kul att se om den bilden man fick fram hade ngn likhet med Amanda.
    Resultat: inte nött!!
    (=ngt, för er som inte hänger med i min dialekt)
    Fanns inte ett uns likhet med Amanda, hon är dessutom MKT sötare i än resultatet jag fick

Du skulle köpt en extra väska/bag på plats, Telis!!
    Det låter iofs som om du utnyttjade väskan maximalt, med tanke på det du räknade upp, som du faktist shoppade! Gott jobbat!!

• Piggelin1

...sötare i VERKLIGHETEN... skulle det stå

• Piggelin1

Gomorron - nu får jag bromsa mig - var nästan på väg att svara för Telis vad gäller badrummet - har för mig att Telis & hennes makes badrum nämligen kommer att vara likt vårt ena badrum i huset Men jag hejdar mig, så får Telis svara själv

Vad kul med Moas framsteg, Muggles!!

Angående en eventuell nummer två (som vi inte ens vet om vi vill ha), så tar jag ingenting för givet alls. Jag är väldigt lycklig för att vi fick till Amanda & jag har två ganska nära vänner som båda fick till nummer ett lätt som en plätt, men nummer två har antingen inte gått alls alt. tagit närmare sex år. Så jag gläds åt Amanda & njuter av nuet. Kanske inte ngn tröst Frullan, men iaf en jämförelse om du nu tror att "alla" får till nummer två så himla enkelt. Just det, en väninna till min syster fick också till nr ett väldigt snabbt, men sen blev det ingen mer, tyvärr, fastän de väldigt gärna ville. Tror det blev en cockerspaniel istället

• Piggelin1

Har inte så mkt att tillägga i ÄD-diskussionen, men spännande läsning. En liten nyfiken fråga till Gosnosen - hur gammal är det du är? Apropå det där att ha möjligheten att tänka om i framtiden, om ni skulle vilja det (ang adoption). Själv är jag alldeles för gammal för att ha ngn betänketid & skulle vi bestämma oss för en nummer två & det inte funkade naturligt, då är jag nog på gränsen till för gammal även för ivf med (jag är ju 38 nu), definitivt landstingskön är iaf körd.

MSW - fasen vad jobbigt!!! Säger som Izzie: prata, prata, prata & ta till den hjälp som finns att få. Kraaaaaam

• Piggelin1

Telis - jag mindes rätt! Vårt ena badrum kommer att se liknande ut, med skillnaden att vi inte kommer att ha en kommod i ek.

• Piggelin1

Kan bara instämma Lappis i detta med ivf för att få nummer två. Den ena kompisen som jag nämnde igår, som inte lyckats få ett andra barn, har försökt med ALLT - tre eller fyra ivf:er (en gång blev hon gravid, men fick missfall i åttonde veckan), akupunktur osv osv, men tyvärr har de tvingats acceptera att det inte funkar för dem. Varför vet de inte, inget fel hittat.
    Livet är så konstigt & detta med barn är verkligen ett lotteri.

• Piggelin1

Muggles - ingen riktig koll på det där om man får landstingsfinansierad ivf eller ej med en nummer två, men det verkar ju hyfsat logiskt om man inte får det. De jag känner gjorde nog alla sina ivf:er privat, om jag inte missminner mig alldeles. Så det bekräftar ju i så fall teorin om att man inte får det betalt via landstinget.

BS - håller med - föda är VERKLIGEN inget jag suktar efter! Jag mådde ju bra större delen av graviditeten förutom en del foglossning på slutet (som försvann ngn vecka efter förlossningen). Sanningen att säga, så skulle jag väl tycka att en andra gravidtitet vore OK, men en förlossning, näe, fy f-n Hoppar mer än gärna över det kapitlet helt...

• Piggelin1

Lappis, en total OT-fråga:

Har letat halvt ihjäl mig efter ditt recept med lax, sweet chili, nötter osv (eller hur det nu var), men har helt gått bet. Trodde att jag hade kopierat det & sparat ner det ngnstans, men inte en skymt av det vare sig på min jobbdator eller min laptop hemma Kan du assistera? Du har säkert skrivit det receptet 3-4 ggr i tråden vid det här laget, sorry för att du får göra det igen

• Piggelin1

God förmiddag

Har varit borta på heldagsaktiviteter i jobbet de senaste två dagarna & sen hade jag Me&I-party hemma igår kväll (Muggles, jag saknade dig! Pirr, kul att du kom med!).
    Hade det inte varit för att en väninna nyligen börjat sälja, så hade jag nog aldrig nappat på att vara värdinna - aldrig ngnsin varit det på ngt home-party förut. Men uppenbarligen måste me&i-kläder bara poppis, nästan alla som jag mailade kom med igår - hela tretton pers blev vi Fast jag tyckte den stora behållningen var att fika & tjöta Nu när jag jobbat snart en månad så har jag ju inte träffat mammakompisarna (förutom två av dem, över en lunch), kul att ses igen! Bra mix med gamla & nya kompisar helt enkelt! ...och så fick jag en ursäkt för att baka lite med!

Lappis - tack för receptet! Bra gissning ang singelväninnan Fast nu blev middagen uppskjuten lite, så det är flera veckor tills jag kan testa laxen! Men nu har jag det iaf prydligt uppskrivet, äntligen!

Nenne - GRATTIS till huset!!! Vad kuuuuuuuuuuuuuuul!!!!!!! Äntligen!! ...och snart drar ni till NYC & mannen jobbar på hemmaplan - sicket flyt ni har just nu! Håller tummarna i smyg för annat också

Frejis - hur gick tentan?! ...och vad är "chefsoraktik"?... Eller förresten, nu när jag ser ordet, så kanske du menade chefsPraktik?

Idag ska mannen & jag på Bokmässan efter jobbet! Tänkte sluta tidigt idag & glida dit en sväng. AdLibris brukar alltid sälja mängder med pocket (även nya, alltså inte ngt gammal överblivet lager eller så) till superbra pris, typ 30 spänn styck. Stor risk att några får följa med hem! Sen vet ajg att Marcus Samuelsson kommit med en ny kokbok, Africa on my mind, eller ngt i den stilen. Lite nyfiken på den med. Kokboksnörd, nähä???

• Piggelin1

Ahhh, så att ni pratade bilar igår! Me like! Vi har ju en V50 vi med, fast en Flexifuel (etanolbil), så den är tyvärr lite seg när man kör på tex motorvägen. Fast å andra sidan har vi fortfarande MiniCoopern, där kan man ta ut svängarna lite mera Hmmm, gjorde det senast på vägen till jobbet idag!

Men jag måste ju slå ett slag för nya XC60'n! Var med på ett dealer event igår & förrgår (de flesta här har väl gissta vart jag jobbar vid det här laget, så jag struntar i8 att jag avslöjar mig nu...). Såååå kul att vara med & se hur ett sådant event går till! Denna veckan var det en massa tyska återförsäljare, så jag fick chansen att friska upp tyskan en hel del. Fast det roligaste var ju att köra bilen! Igår förmiddag gled vi runt i stan med en massa andra XC60 längs en "snitslad bana/rutt" - suveränt i det fantastiska vädret! Sen lite andra specialuppbyggda banor för att testa/visa vad bilen kan & testa ett helt nytt system (City Safety) som var hur coolt som helst! Om alla bilar hade det systemet, då skulle mängder av alla kökrockar i rusningstrafiken undvikas. Nästan alla som bor i Sthlm/Gbg har väl lyckats köra in i framförvarande bil ngn gång... Jag har gjort det en gång & blivit påkörd två. Hmmm, nu åker jag väl snart dit för reklam eller ngt... Jaja, men det var så himla kul & "energizing", typ jag bara bubblar över av det. Om alla handlarna känner likadant, då är ju syftet med eventet uppnått

Muggles, vad bökigt med maken & att han inte får byta blöjor

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen