• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

nennesjuttioåtta skrev 2008-10-03 21:46:45 följande:
    Vickansåg ju att du talat med din man men inte kommenterat. Bra, tjejen! Ni kommer att mötas på samma plats så småningom! *kramar*
    jaaa jag hoppas på det. Nu har jag ju försökt prata lite med honom. Tycker att han kan få ägna projektet lite mer uppmärksamhet... han kan faktiskt räkna han också och borde, utan större problem, kunna räkna ut när det är dags att lägga in en stöt.. men SÅ intresserad är han inte... det kan tydas på två sätt:
    a) Han är inte tillräckligt på
    b) Han vet att han är gift med en velig knäppgök som plötsligt kan bli väldigt upprörd och neggo och vet därför att det bara är att vänta ut läget när hon grubblat färdigt.

Jag röstar för att det är 80% av variant b.. men känner en släng av a) också.

Godnatt på er!
  • viktualia

Japp, jag har ätit kanelbullar idag! det är ju kanelbullens dag idag!! Köpte en megastor butiksbakad på Coop - har varit mätt på den i flera timmar.. ha ha ha!

Annars har jag gått på hålans marknad idag - obegriplig sysselsättning!

Och tittat på ny cykel - gaaa vad mycket pengar!

• viktualia

Jag äger en cykel med antikvärde.. men bromsen är utsliten så den får nog pensioneras snart. Är på jakt efter en hoj som kan stå på busstationen hela dagarna - dvs jag använder den till och från bussen. Var och tittade på både en riktig cykelaffär - 5000 spänn för en märkescykel och på Coop Forum - 1500 för en skitpryl.. Känner mig lagom oseriös för nu har jag spanat på Biltema av jordens alla affärer... och där finns en rimlig variant för 2200 - dvs ungefär vad jag hade tänkt mig... plus att dubbdäcken där kostade rimliga 200 spänn istället för drygt det dubbla på cykelaffärn... hm...

Nu är det dags att göra sen middag
    www.tasteline.com/recept/Rosepepparstekt_lax_med_citrontimjanquinoa
    som kommer att serveras med en chardonnay från Australien nr 6463.

Kram på er!

• viktualia

Zozo - alltså... hoppas sväronen drar snart igen så du får vara ifred!!!!

*styrkekramar*

• viktualia

Vänner - två Laminofåtöljer är ju snyggt, men kanske inte höjden av bekvämlighet när man ska glo på Tv.

Telis - lät najs att dra till Paris över jul och slippa grubbla över hur julfirandet annars skulle gå till!

• viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2008-10-05 18:54:08 följande:
    Vickan, maken hade och har noll koll på min ÄL men om jag var lite tveksam så skulle jag behöva en knuff i rätt riktning och så kunde jag liksom bara haka på så om maken var lite på så skulle jag liksom också tycka att det var ok, kan det vara så för dig?Fortsätter läsa nu.
    Jag är total usel på att bara haka på... och eftersom det gått så mycket troll i det här så tror jag att maken har kommit fram till att låta mig ta initiativet... vilket innebär att inget händer.. hm.. undrar just hur lång tid det dröjer innan något händer... i endera riktningen.... gaaaaaaaaaa jag har ALDRIG i hela mitt liv varit så här velig! Och hade det inte varit för den här tråden så hade jag förträngt hela projektet totalt!
  • viktualia

Cicci - grattis!

MrsB - japp jag har shoppat i Vingåker.. tyvärr är det liiite (typ 11 mil) långt dit.. annars är jag egentligen sugen på en tur dit, vore skoj med några läckra jeans!

• viktualia

Den här tråden är som livet självt, mycket upp och ner. Vill börja med att skicka kramar till er som behöver det! Tänker mest på Frejis (håller tummarna), Telestubben (håller tummarna igen) och Cicci (huu vad tungt med din moster!!)

Själv är jag väldigt ogravid - har störtande mens. Ägnar mina dagar åt att stånga min panna blodig på jobbet - lagom motsägelsefullt så är det faktiskt ganska givande... men ack så mycket kraft som krävs.

På hemmafronten förbättras inredningen sakta men säkert. Just nu känns det dock bara som en tidsfråga innan maken påtalar att det bara är han som jobbar och att jag bara slöar när jag är hemma. Vilket mest av allt beror på att jag pendlar och inte han. Svår balansgång där!

AM - hade varit skoj att visa bilder på husets insida men vi är så usla på att komma oss för att använda kamera... så jooo.. nån gång kanske...

• viktualia
    Telemarkgrrl skrev 2008-10-09 14:15:10 följande:
    Hur många av er hade förresten hört talas om nobelpristagaren i litteratur? Jag tycker att jag läser mycket men jag hade aldrig hört namnet.
    Har ALDRIG hört namnet och jag betrakar mig som hyfsat beläst..... trist med en okänd lirare!

Och KRAM till dig, Stubbis!!!!!!!!!!!!
  • viktualia

MSW - mysigt hus!!! Schysst uppvärmning och gammal plan=frihet om man vill bygga om/till eller så.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen