• FruCicci

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej frullan,

Jo jag vet att den var "5 dagar sen" mensen sist, men sen vet jag också att din ÄL var ganska MÅNGA dagar sen, vilket betyder att mensen igentligen inte var så sen
    Jag är helt säker på att du är gravid. HAHA!

ÅÅÅ telis, så glad att du är tillbaka

OCH BS, jag tycket efter lunch, Stugegallerian inne i mitten vid Sturebadet vid 13.30 tiden???
    Funkar det för andra? Annars förslag?

Vänner Jo jag var lite exalterad när jag skrev att Frejis kunde plocka av mig, tänkte ju inte på att jag inte hade möjlighet att ge nu Men jag tänker kolla upp det efter det att guldfisken är född. För jag vill hjälpa människor som inte kan få guds gåva, dvs barn.

Mugglan, Victor fattar jätte mycket med. Han härmas med, så jag skrattar hela tiden i stort sätt. Jag använder nässpray tex, så kom han igår med nässprayet i näsan o fnös och drog in, precis så som han sett mig göra, höll på att garva ihjäl mig. Sen hämtar han oss och visar saker... Det är coolt när språket kommer.

Jag har gjort VUL idag
    Ett tickande litet hjärta Nästan 1 cm stor
    Jag höll på att börja lipa
    BF vet de inte ännu, de växer i otakt i början, men i början av juni iaf.

Nu måste jag fixa lunch...

• FruCicci

Ag stövlar förrästen frullan mfl.
    Jag är ju skit smal också. Förra året köpte jag skitsnygga svaryta stövlar på Scorett, som var smala i skaftet.

Vi åker till Dubai över nyår (skit vad dyrt det var, gulp)... ska bli skönt med sol.
    Sen ska jag till Franska alperna med, men har inte bokat det än...
    Sen ska jag se till att resa en kortis innan jag börjar jobba. Måste passa på.

• FruCicci

BS, man mår ju olika vid olika graviditeter!!!!
    Jag har varit gravid 4 ggr nu och den ena gången har inte varit den andre lik. Värst var första för mig med illamående etc, Victor var helt ok, sen förra var jag lite mer hängig och trött o illamående, men inte i närheten av den första. Nu har jag mått sådär. Jag är så lycvklig, så som Nenne skrev innan, så mår jag gärna illa eller ngt för jag vet att jag kommer få något fint till sommaren.
    Tycker inte att man ska måla fan på väggen innan!
    Med Victor bestämde jag mig för att tänka positiv, det blev en mkt positiv graviditet
    Så det så
    På gubben nu så vi kan följas åt igen!
    Hem å pöka nui BS

• FruCicci

Frullan, håller med Nenne, en bra ytter jacka måste få kosta. Jag har haft min i 3år, har en Canada Goose, den kostar väl 6000 eller nåt, maken betalade

NUUUUUU vaknade Victor, my god, han har sovit i 2h ovch 20 minuter, galet....

Tjing

• FruCicci

Hej FruLLis, anar att tantskrället inte har kommit
    För det hade du ju meddelat!

Tjohoooooo du är gravid tror jag...

Hej alla andra...
    Hinner inte skriva för jag står i grytorna - skulle bara in snabbt o läsa lite....

• FruCicci

Men Frullis, sist var ju ÄL sen, det visste ju ingen av oss och i och med det kom ju tanten senare med... NU vet både du och jag när du hade ÄL och 14 dagar efter det kommer tanten om man inte är gravid, och du lika väl som jag vet ju att dessa 14 dagarna har passerat med råge
    Men men, jag ger det till torsdag morgon, sen är det ganska glasklart i så fall. OCH som ni körde vore det konstigt om det inte tog, jag ligger ju i lä där om man jämför ha ha ha

Skönt med lite soft en tisdagkväll med vin etc etc...

Själv sitter jag och äter clementiner och kollar på TV4 fakta... Ska gå o lägga mig snart, känner mig lite trött...
    När går tröttheten över?

Just det, jag har tydligen bakåtvänd livmoder, om den nu var det med Victor vet jag inte, men det sa de igår på VUL iaf.

Vänner mfl. Jag har också läst att om man ser hjärtat ticka i tidig graviditet, så sjunker missfallsrisken. Skönt.
    Jag är så otroligt glad för att jag har blivit gravid Och tacksam!
    Vänner, jo men, jag kan tänka mig hus i Blekinge och sen lgh i Stockholm, men min man är inte inne på samma spår just nu iaf.
    Vi får se framåt i tiden.

Tjing

• FruCicci

KRAM PAGE!!!!!!!
    Hoppas han mår bättre snart... usch kram igen.

• FruCicci

BS, kör på nu, du är ju inte så ung längre, sekundär barnlöshet är vanligare än vad man tror.
    Jag tror tom att det kan vara bra för Iris att få syskon nu, så hon får bli stor och växa lite till...
    Allt ligger för att ni ska köra nu, du blir ju inte piggare och orkar mer med åren liksom...
    Sen kan det ju ta ett tag innan det blir ngt, det är ju induviduellt... Min kusin tog det 8 månader för att få till 2an...

• FruCicci

Nenne, nepp Frullans tant har inte kommit. Jag har sagt det innan, - hon är gravid. Hon lär komma in o berätta efter helgen. (Ursäkta att jag pratar lite för dig Frullis )

Spännande med temp kurvan Lappis och akupunkturen o akupunktören eller vad de kallas
    Hoppas hoppas att du o Frejis fixar det nästa gång, då blir vi ett helt gäng som kan dra vagn. Era bebisar lär ju komma i augusti då

Tinga - härligt med shopping.

I dag har jag tagit monsterpromenad, sen varit i parken med Victor och bokat in Le Meridien i Dubai, satan vad dyrt, men attans vad nice.
    Får skylla mig själv som tyckte det var en bra idé att åka över nyår (som alla andra gör)

Nu ska jag ge V gröt o få honom i säng...

tjing

• FruCicci

Tinga, konstigt att de inte har sagt det tidigare till er på BVC, det förvånar mig verkligen!!!
    Vi fick de rekommendationerna av bvc redan när Victor var 4-5 månader o man började med smakpotioner - att man skulle ha både olja och Smör i maten, ordentligt oxå. Dels blir det godare och det blir mättare, men sen går de ju upp i vikt med. Vi fick senast de rekommenderat när han var 14 månader och inte hade gått upp (han ligger lite under kurvan) som han skulle. Så jag har alltid extra smör i allt han äter, oavsett barnmatsburk eller eget gegg
    Lycka till! Det kommer göra susen för Piff o Puff

BS, hoppas det går bra idag...

Nenne, vi har ungefär lika mycket glas o lite till... Galet!
    Till Victors dop köpte jag dessutom 12 derert/portvins glas, 7,5 cl bara för att vi skulle ha ett desertvin (dricker vi ej så ofta annars). Har inte använt dem sedan dess... 3000 spänn för en gång, hua...

Freijs och Bs, angående i morgon, så måste jag tyvärr meddela att min son har spytt 2 gånger bara nu på morgonen o är helt utslagen. Han har sovit sedan 19.30 igår o sover fortfarande. Hoppas verkligen att han kryar på sig. Ev kanske jag kan komma själv så klart, har bara inte kollat makens planer än...
    BS, du kanske kan smsa mig? Jag har ditt nummer i min gamla mobil, som är så trasig att jag inte ens kan få igång den hade nog sparat nr på telefonen o inte på sim kortet.
    Hur som kommer till 99% bara inte Victor blir värre, för då tror jag att mamma är bättre än pappa...

Hoppas alla har en skön helg!
    I dag ska maken o jag kolla på en tvillingvagn! Redan tänker ni va? Ha ha...
    De har en 2008 på halva priset, splitter ny, så vi ska kolla o ev köpa, hittar vi bättre sen så säljer vi vara den på blocket eller så....
    ja ja

tjing o kram

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen