Ännu en tur med barnkarusellen
ha en skön helg! puss!
ha en skön helg! puss!
Mindre
hur funkar det med karrriäranalysen?
Tinga
ÅÅhhh, vilka guldföräldrar du har och vad skönt att få sova så länge! Det där måste ni ju göra fler gånger.
hmmmmm, ingen Zozo här idag heller... *ropar så att det hörs långt bort* Hohooooooo?!?! Är du hemma eller kvar på sjukhuset? Är ni fortfarande två eller har Hon anlänt? *nyfiken*
hej! T'nkte bara kika in utan att logga in mig men tänkte rädda Piggelin lite så att hon inte kände sig som tråddödaren!
Piggelin
hehehe, jag förstår hur du menar!
Mitt inlägg i debatten (bör tas med en nypa salt, eftersom jag är helt grön):
alltså, vad är det MED folk?!?! INGEN vill känna sig som en dålig förälder men man är gärna snabb att döma andras föräldraskap utan att ha en aning om hur det funkar hos dem! Men ofta tror jag ändå att man hittar på sina egna hjärnspöken för man TROR att folk tycker si och så - man ser bara menande blickar överallt och om en person skiter i det blå skåpet (alltså säger något illa genomtänkt) så tror man att ALLA tror att man är världens sämsta människa.
Nej, fasen, sträck på er och skit i dem (jäääävligt lätt att säga - och SKRIVA) för ni vet nog vad som är bäst för er! För er _och_ för barnet!
Sweetie
Jag tror säkert det känns lättare att lämna E på dagis redan nu, just för att hon inte är så gammal - dock INTE för att ni inte har knutit an till varandra eller bondat tillräckligt! Det tror jag absolut att ni har. Och eftersom de är så vana med att ta emot så små barn så kan du ju känna dig trygg med henne hos professionella människor.
För om vi ska jämföra länder så kan vi ju tänka oss om du hade bott här och lämnat en tremånaders på t ex Iris dagis (som vi får hoppas bara var en engångsföreteelse och att de skäms som grävlingar som bitit i sin egen röv och fr o m nu engagerar sig i barnen de får betalt för att ta hand om). Här skulle det inte fungera, tror jag, och det är kanske därför som det blir såna här funderingar och ifrågasättningar. Hur ska det gå? Hur ska det gå?
Själv kan jag inte sätta mig in situationen alls, av förklarliga själ, men här vill maken minst ha halva föräldraledigheten och det ska han självklart få (påminn mig att jag sagt det här om jag skulle spjärna emot), och jag har redan bestämt mig för att oavsett hur det går med amningen så om det går bra, ska jag ändå pumpa ur så att maken får hjälpa till och känna sig både delaktig och minst lika viktig. Det kanske är egoistiskt av mig att inte vilja sitta fastsugen som en mjölkmaskin och det är möjligt att jag ändrar mig på den punkten med (fan, måste verkligen skriva ner såna här tankar så jag kommer ihåg)...
Lappis
OOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHS saaaataaaan vad jag ggggggggggggaaaaaaaahhhH finner inte ord!!! Nu måste det funka!!!!!!! Hur många har ni i frysen, egentligen? Förresten, hur testar aku'n dina värden? Hur går det till förutom nålarna?
Cicci och AM
*knack, knack* Ingen där? När är det BIM?!?!??!
hej telisbruttan! Har du slipat laggen?!?! Såg en annons i en resetidning om turer till Banff och Whistler men hann inte läsa så mycket mer för dregglet gjorde att pappret skrynklade ihop siig och färgen lossnade.
Vänner (igen)
men vadå samma bransch? Vad gör alla???!?!? :_) *nyfiken*