Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Sweet, kul att höra från dig fast jag förstår att du har det stressigt nu! Hur går det på dagiset? Här har vi varit skadefria ett litet tag nu och det är helt och hållet din salvas förtjänst, det är jag säker på!! Tyvärr har vi inte varit befriade från sjukdomar men, men.

På onsdag är det meningen att Iris ska tillbaka till dagis igen, hoppas att det går bra.

Cicci, du inväntar ev BOM ett tag till då innan du testar? Inte som jag som inte kunde hålla mig utan började tjuvtesta alldeles för tidigt till ingen nytta!

Tinga, era pojkar verkar sova bättre än Iris, vilken tur ni har!

Telis, det är ju lika bra att det inte blir någon hund hos er, man vet ju aldrig, det är ju inte säkert att det bara är pälsdjursallergiker maken är, många är ju allergiska mot t ex saliven också och då hjälper det ju inte att byta ras på hunden.

Piggelin, jag trivs alldeles utmärkt med att jobba faktiskt, även om det är stressigt att hinna hem och hämta på dagis. Sedan kommer jag bli på bättre humör när/om jag får ryggen åtgärdad också men det dröjer nog många månader än vad det verkar.

• BrudSommar2006

Oj, jag glömde kommentera flera saker igår ju!

Vänner, vilket skräp att bara gå därifrån och lämna honom själv när de blivit ombedda att se efter honom i TVÅ minuter!!! Vad arg jag skulle blivit!

Frejis, stort lycka till men nu läser du väl inte det här förrän du är tillbaka igen och har vaknat ur drogdimman!

AM, tror du fortfarande att det är en liten kille? Du tror inte att det kan vara en liten lillasyster till Livia om du mår illa nu? Hoppas att det släpper efter vecka 12 som det står överallt, för mig släppte det efter vecka 18 men hursom så borde det ju släppa så småningom. Minns dock inte om tröttheten släppte men det gjorde den nog.

• BrudSommar2006

Cicci, du är så duktig som väntar så länge med att testa, jag är testoman, vad det än gäller, kan aldrig vänta... Så bra att du kom dig för med att anmäla, jag funderade på saken men vet inte om jag orkat, hm.

Såg att Lappis svarade på det jag alltid undrat vad det gäller böjen på stickan i relation till ÄL. Om man nu kanske vill ha en kille nästa gång med förhoppningen att man kanske mår lite mindre illa (fast egentligen vill jag nog ha en liten Iris till, mest van vid det liksom) så ska man alltså inte få till det på böjdagen utan tidigast dagen efter, möjligen dagen efter det egentligen?

FruLlan, trist med höstdepression men det är visst rätt vanligt? Hjälper ju knappast dig förstås. Verkar ju onödigt att börja med p-piller i alla fall oavsett om ni försöker aktivt eller inte nästa omgång, ni är ju inte i närheten av de sju medelförsöken än. Lätt att säga när man inte försöker själv förstås.

Koko, du hittar oss på FB!

Maken är på kurs ikväll, attans vad det var svårt att få Iris att somna, det som brukar gå mer eller mindre av sig självt. Blev till och med tvungen att sjunga för henne till sist. Just nu har maken sovit på sovsäck inne hos henne igen för att försöka få ner den nattliga vällingkonsumtionen men vet inte om jag orkar fler nätter nu, jag får ju inte sova när hon skriker och är så ledsen hela nätterna. Får hon välling så behöver man ju bara ge henne flaskan och så kan man gå och lägga sig igen och nätterna går rätt smidigt men, men, det är väl inte nyttigt med så mycket välling på nätterna, det har ju maken rätt i.

• BrudSommar2006

Frejis, de lägger väl testdagen så långt bort att de kan vara säkra på att det inte blir något minus av misstag för att någon testar för tidigt? Hoppas, hoppas att det blir en massa fina ägg att spara den här gången!

• BrudSommar2006

Cicci, hm, vi fick ju till det på böjdagen och dagen efter och det blev ju en Iris av det så det kanske var för snabbt efter böjen då. I den mån man nu alls ska lägga energi på att spekulera om det här förstås...

MSW, vad det gäller att må illa så någonting måste jag hoppas på tror jag, annars blir det nog inget syskon!

FruLlan, jag tror att du på något sätt måste hitta ett sätt att klara dig igenom fler försök nu för skjuter du det på framtiden finns väl risken att det blir likadant då? Har ni dessutom svårt att bli gravida som du misstänker så är det kanske också dumt att skjuta på det? Ni har ju som sagt knappt börjat försöka igen. Lätt för mig att säga, jag vet. Kram!

Oj vad många dagis det verkar finnas på Styrmansgatan!

Telis, hur var det sist, ser det bättre ut den här gången hittills vad det gäller ägg och hormonvärde?

• BrudSommar2006

Ni som bor i Stockholm, en doktorand här på jobbet undrar om jag kan rekommendera en bra gynekolog för att gå på koll hos här i Stockholm, hon ville inte slå i telefonkatalogen bara. Helst en där det inte är typ två månaders väntetid men det kanske det är överallt? Själv går jag ju i Täby, han är visserligen bra men det är ju väl långt för henne. Helst ska det ju vara någon som pratar bra engelska också men det kanske de gör hyfsat allihop.

• BrudSommar2006

En fråga om Luciamorgon på dagis, är det meningen att man ska ha lucia-utstyrsel på sina barn den dagen? Kan inte tänka mig att Iris vill snubbla runt i lång särk och ha något på huvudet så vi får väl satsa på en tomtedräkt i så fall. Skulle gärna hitta en fin tomteklänning i så fall, har ni sett några sådana någonstans? Kanske på nätet? Hur gör ni andra som har dagisbarn??

• BrudSommar2006

Muggles, har ni redan lyckats ta er ner till ett sovpass om dagen, det har vi inte lyckats med än för Iris de dagar hon är hemma och då blir hon jättetrött på dagis där de äter lunch halv tolv och sover kvart över tolv. Men, men, om det blir mer kontinuerligt dagisgående för henne nu så kanske det vänder hemma med.

Mrs B, gosedjur i sängen och lampan tänd har vi, fast musik osv mitt i natten har vi inte! Somna brukar inte vara något problem normalt sett utan det är de gångerna hon vaknar på natten som strular.

I natt fick hon vatten på flaska och lyckades blöta ner hela sig och lakanen så fick byta på henne och bädda om vid kvart i sex i morse. Sedan fick hon faktiskt en vällingflaska och somnade om och sov till halv åtta. Men det går åt rätt håll i alla fall för hon klarade sig hela natten i natt på bara vatten.

• BrudSommar2006

September, tack! Nu har jag rekommenderat Gynekologerna i Gamla Stan, Mama Mia och Läkarhuset Odenplan till henne, antar att man får vänta länge på att få tid oavsett vart man ringer om det inte är akut.

Mrs B, jag har ju ingen aning om vad Iris "vill"! När hon blir äldre vill väl alla tjejer vara Lucia har jag förstått men hon är ju så liten än så hon har ju inga önskemål om kläder än! Vet inte när de är stora nog att förstå att de inte är klädda som alla andra tjejer men det kan väl inte vara förrän tidigast nästa år i alla fall.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen