• _koko_

Ännu en tur med barnkarusellen

Telis - Har inte svordomar nog... Om det är en titthålsoperation du behöver göra var kön för 1½ år sedan upp till 3 månader, dock kortast på sös (där gjorde jag min). Vet du hur stor den var? Mina var 5,5 och 6cm enligt vul, kommer inte ihåg om de var annorlunda "i verkligheten".
    Skräp att inte något kan gå smidigt för er!!!

Ska snabbt inhandla en in-the-pocket-stol, har klämt på dem ett par gånger men inte kommit till skott ännu. Bra att ha med hem till vänner också.

Mrs B - Förstår verkligen att änglatrådar o dyl gör en massa nytta (jag har ju en kompis som förlorade sitt barn i v28)! Minns inte riktigt vad vi skrev, men kan tänka mig att vi inte ville tänka på vad som kunde gå snett?

Nu ska jag göra gröt till conny! Min mamma kommer om en halvtimme och tar ut honom på en promenad så jag får duscha och äta frukost i lugn och ro (det skulle jag ju kunna göra annars också, hon vill nog mest ha lite egentid med honom ).
    Kram på er!

• _koko_

Hej sweetie! Får erkänna att jag varit dålig på att läsa din (och pages och AMs) blogg på sistone, men nu när det är vardag igen får jag nog mer tid.

cicci - Har bokat in hela eftermiddagen så vi kan stöta och blöta allt skit som hänt om du vill.

nenne - Jag kröp ner i sängen nära sambon och låg tyst en liten stund tills han frågade vad det blev (han visste att jag skulle testa). Jag sa plus och han fattade först inte vad det betydde. Sen blev han jätteglad och vi kramades och sen - somnade han om!! Tur att jag inte hade förberett något speciellt.
    Är förresten jätteglad att du skriver av dig i tråden när du är arg eller ledsen isf för att försvinna (även om jag såklart förstår om man gör så också)!!!

BS - Min gyn (JÅ - välkänd i tråden ) sa samma sak som de säger i artikeln, dvs att det är så liten chans att lyckas med insemination och läkemedel att man lika gärna kan skippa det (om det nu inte ligger medicinska orsaker bakom infertiliteten, såsom utebliven äl). Sweets skrutta är ju ett levande bevis på motsatsen, men generellt tror jag faktiskt att det ligger något i det. Däremot tycker jag inte att det är skäl att vänta flera år med ivf!!!

• _koko_

Vickan - Kramar härifrån också, om än något sent.

Tunga diskussioner på sistone, mycket att läsa!!

Jag, som hade det jämförelsevis lätt den första tiden efter förlossningen, skulle mycket väl ha kunnat tänka mig att ha sambons familj inneboende en helg (sambon hade naturligtvis fått ta hand om allt praktiskt), men jag har all respekt för att andra inte känner likadant. Och det är ju mycket möjligt att jag tycker så för att jag inte varit med om det.

Funderar på vad för slags hämtmat jag ska föreslå för sambon till middag, kan ju inte äta köpepizza, sushi är jag inte sugen på, thai eller sallad? Kina? Indiskt? Hmmm....

• _koko_

zozo - Du behöver absolut inte försvara dig, jag har full förståelse för att du känner som du gör!!! Sen tycker även jag att det var ett utmärkt förslag att hälsa på dem i stället.

Vickan - Jag skulle nog inte ringa upp folk och berätta att jag fått mf om de inte ens vet att vi försöker. Kanske de närmaste, men inte annars.

Hallå Frejis, välkommen tillbaka!!

BS - Något som hjälper mig när jag vill äta ordentligt är att göra veckomatsedel. Då blir det inga snabblösningar eller hämtmat när man inte orkar laga.
    Och ingen bantning medan man ammar. Tror det stod i info från bvc att gifter som finns lagrade i vårt fett frigörs och hamnar i bröstmjölken...

Piggelin - Låter väldigt lovande med utjämningen när pappan är föräldraledig, och "kul" att höra att det är likadant i samkönade förhållanden!! Ser fram emot att vara den med minst koll ett tag.

Page - Underbart att få en uppdatering från dig!! Hoppas så att allt går enligt planen nu så ni kan få lite lugn och ro sedan.
    Oj, shit, en puss till och med, DUCKA!!!

Nu måste jag göra gröt till conny!

(undviker aktivt att kommentera ev plus-lukt... )

• _koko_

Piggelin - 1a november, så jag har lååångt kvar... - Känns det inte alls som, men det känns bra ändå. Jul och två veckors semester i januari gör ju att det blir en mjukstart iaf.
    Och eftersom min kropp tydligen bara fungerar när den är gravid (magen har varit svår igen sedan förlossningen) hoppas även jag på en ny bulle i ugnen framöver, och det betyder ju ny föräldraledighet. Men vi ska inte ta ut något i förskott...

Gävleträff nästa sommar - vi är PÅ!! Apland lät som nåt för mig. Har inte varit på varken furuvik eller parken zoo (eskilstuna) sedan skolåldern, och kolmården sparar vi nog tills conny är stor nog att uppskatta det.

frejis - Skit då!!!

Liten - Vad kul!! Vill veta mer, började hon äta mer som ett resultat av kursen också?? G sover ju bra redan, men matningstips tas tacksamt emot.

Kram till alla!

• _koko_

Hej!! Så kul att se dig här, AM!

Har för mig att det var massor jag hade tänkt kommentera, men det enda jag minns nu är TINGA! Vad glad jag blev att läsa att ni har det bättre!!!

Och just det, tack för tipsen, Liten!

Och Telis - Vad roligt att du gillar boken. Minns att jag också reagerade så, tänk att det finns andra som jag liksom... Det var inte ens svårt att sluta med vetemjöl och mjölk eftersom man blir så himla peppad av alla "success-stories".
    Nu börjar jag fundera på om jag borde dra ner på socker också (äter dock mjölk igen), har börjat märka att jag får magknip när jag äter mycket sånt... Skitmage...

Mitt bidrag till badrumsdiskussionen är att vi valde en toalettstol ifö med extra hög sits.

• _koko_

AM - Tror förresten att alla toaletter är FÖR snålspolande nuförtiden. Mina föräldrar fick veta att man inte ens kunde använda den lilla spolningen i bottenvåningar på (enfamiljs-) hus eftersom det spolar så dåligt att det är stor risk för stopp i rören...

BS - Vad roligt att det går så bra på dagis!!!

Conny har blivit riktigt snabb i sin gåstol nu, tar sig över trösklar och förbi hinder i en rasande fart. Dags att börja fundera över inredningen mao (nu låter det som att en blomma är på väg att ryka i köket)!

• _koko_

Piggelin - Kan tänka mig att det känns knepigt även om, som du säger, man ser fram emot att börja arbeta.

Lappis - Spännande med akupunktur! Har stor respekt för österländsk medicin och hade tänkt testa det om inte vårt första försök hade fungerat.

Badkar - Vi byggde inte in vårt, vilket visade sig vara väldig tur eftersom ett av rören till bubblet sprack efter ett par år. Det hade inte gått att byta om karet varit inbyggt! Men har man inga bubblor spelar det ju ingen roll.

Liten - Våra grannar ska sälja! Går "bara" ut för 6,3 miljoner...

• _koko_

cicci - Jag mådde definitivt bättre än jag förtjänade igår!

muggles - kul att moa börjat gå!! Låter som att ni haft det härligt.

izzie - vilken otäck historia det blev med din öroninflammation!! Skönt att du är på bättringsvägen nu.

Nattsömn: För oss löste det sig när conny började äta mer på dagen (dvs omvänt jämfört med mindre som började äta bättre när hon sov bättre om jag inte missförstod?). Han är fortfarande inte superimponerad av vanlig mat, men gröt och frukt slukar han. Vi toppar med ersättning eftersom han inte har tålamod att amma, och sen sover han oftast 2 gånger á 1-2 timmar på dagen, på natten mellan ca 20.30 och 06.30, ibland med något nappgnäll.
    Vi började dock försöka låta honom somna själv tidigt, han var bara några månader.
    Nu lägger vi bara ner honom, ger napp och snuttefilt, säger godnatt och går därifrån. Ibland får man gå tillbaka och stoppa tillbaka nappen några gånger, ibland somnar han direkt.
    Tycker det är jättesvårt att råda alla eftersom alla barn är olika.

Jag tror att jag kan tråddejta alla föreslagna datum.

*vill inte jinxa nenne*

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen