Inlägg från: Fru FruLLan |Visa alla inlägg
  • Fru FruLLan

Ännu en tur med barnkarusellen

deppig som attans alltså
    Men men

Urs vad jobbigt det låter med ryggproblemen ni har. Fy. Och magsjuka uhäää

Jag har funderat på hur sjutton man skulle fixa att ta hand om en bebis och kräkas samtidigt. Fy faaan vill inte behöva prova. HATAR att kräkas.

Ett till tips vid resa med barn är att ha en liten termos emd sig med hett vatten. Då kan man fixa välling och gröt där det kanske inte finns micro eller möjlighet att plugga in vattenkokare eller dyl. Skitenkelt. Har en liten termos som rymmer 2 dl som jag har haft stor nytta av. Samt en mattermos som håller en burk varm i ett par-3 timmar. Skitpraktiskt.

lappis. låter helt rätt att vänta med ivf tills kroppen mår bra. Men alltid frustrerande att vänta. Håller tummarna för alla er ivfare var än ni befinner er i processen. Beundrar ert kämpande mer än vad jag kan säga.

fast jag missade nån förkortning fsh eller vad var det. Vad är det?

näe nu måste jag nog krypa ner i sängen med min mensvärk
    puss

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    urs fortfarande deppig och känner viss hopplöshet
    vi har ju nu gjort 2 riktiga försök och ett som jag inte vet om det var ett försök eller inte dvs jag har ingen aning om jag hade äl då men det kan jag ha haft. Så visst vi har inte gjort en massa försök så jag kanske inte borde vara så nere som jag är. men det är jag för alla säger ju hela tiden hur mycket lättare det är att bli gravid andra gången, så det är ju vad man hoppas. Men det verkar inte vara fallet för oss.

borren blev till på femte försöket, eller sjätte om man räknar det första när vi kan ha haft sex vid ÄL. Det var samma då som det första kanske försöket nu, jag visste inte när ÄL var.

Men jag har nojjat till på det här med att det "ska" vara lättare att bli gravid med tvåan och att det blir en tjej om msn har lätt att bli gravid. och kokosen vaddå vet bättrè? får man inte önska sig en liten tjej?
    men det GÖR jag.

AM tack för alla tips. Ddet är vel ungefär det jag snappat upp också det där med att ha sex dagarna innan ÄL. Men det känns som om vi är rätt ofertila så vi MÅSTE ha sex precis vid ÄL för att det ska bli något över huvud taget, Om vi har sex innan så hinner alla både tjej och kill spermierna , dö innan ägget kommer. Så jag vet inte om vi vågar chansa att ha innan Äl och inte vid.

Dessutom har jag lästa att man ska försvåra för spermierna om man vill ha en tjej så man ska inte köra ställningar där mannen kommer för långt in. Men det känns också som om det är felmetod för oss av samma anledning som ovan.

Urs. allt känns helt hopplöst just nu
    drama queen jag vet....

hoppas att frejans sprayande går bra nu!
    och vad spännande om zozo är på BB. Hoppas att allt går bra!

Hoppas även att det onda ryggarna är bättre.

telis: kul med mycket med sig hem i bagaget.
    Själv hatar jag att shoppa och främst kläder. Men utomlands går det faktiskt bra. De gånger jag varit i NYC (4st) har jag alltid fått köpa extra väska för att få med mig allt hem. Så utomlands går det bättre att shoppa. Jag borde verkligen åka en sväng nu.... garderoben behöver lyft!!!!!

Vad det gäller frukt får borren prova det vi har hemma vilket inte alltid är så exotiska saker. Men han gillar åpple, päron osv. Min mamma har stått och gjort kopiösa mängder päron och äpple mos också vilket är perfekt att blanda i youghurt till mellis eller ha som efterätt. Så har man tillgång till frukt är ju det toppen.

• Fru FruLLan

hejsan tjeje¨r
    vad himla trist det är att läsa om er som inte fick den förlossning eller tid direkt efter förlossningen som ni efterlängtade. Förstår att det måste vara både jobbigt och kännas som en sorg. Jag fick ju nästan panik när borren satt i säte och vägrade vända sig trots att jag stod på huvidet i soffan på kvällarna. Jag var helt desperat inför vändningsförsöket och kände bara att det mÅSTE funka. Jag vägrade bli snuvad på förlossningen: jag hade ju dock turen att det funkade och jag fick min förlossning men jag kan lite förstå er. Prata det tror jag verkligen är lösningen. och gråta, fast den tiden kanske är förbi.

gosnosen. Vad betyder FSH värde?

hoppas det löser sig för er alla med äggplock, ivf osv. TElis. Var i processen befinner man sig om man kommer på intervju? är man nära att få ett ägg då?

hoppas de onda ryggarna mår bättre.

Angående äggdonation så skulle jag kunna tänka mig det personligen. Allt för att få vara gravid och förlossningen. Men maken vill inte det... av nån konstig anlednign....Adoption är jag också för.

hmmmm intressant, så det är inte alla som blir gravida direkt med nr 2... faktiskt så känns det tröstande av nån anledning. Då är det vel bara de runt om mig som blir det. Dags att samla kraft alltså och plocka upp mig ur deppträsket. Svårt.
    vad var det AM hade köpt förresten? bidrottning gele? var hittar man det?

näe nu måste jag krypa ner i bingen, hann inte kommentera allt jag velat men åter i morgon'
    kram

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    åhhhhhhhhhhh
    hade tänkt kommentera en massa men så lästa jag precis nennes inlägg o ....
    då försvann allt annat.
    håhhhhhhhh
    först¨år att du inte riktigt vågar hoppas men JAG gör det. Håller alla tummar, tår, tänder, ögonfransar och ja faaan allt som kanske kan hjälpa.
    åhhhh
    hoppas.

Själv köpte jag bidrottning gele igår. 75 kapslar för 240 kronor. Som hittat
    det roligaste är att jag knappt ens tror på det, dvs att det hjälper. Men va faan, det kan ju inte skada. Då har jag ju gjort vad jag kan iallafall. Så nu får vi se.

AM tack för länken till att köpa på nätet, men jag köpte dyrt i butik istället förhoppningsvis lika bra dock. Annars börjar vi sexandet och jakt på böj nu. HAr inte riktigt bestämt om vi ska köra varannan dags taktiken eller varje. Vi får vel se hur det slutar

hmmm det blev ett riktigt ego inlägg, men jag glömde verkligen allt jag tänkte kommentera för nennens inlägg. sorry

intressant dock att läsa omm ÄD, ivf, nålar osv:så lite man vet.

izzie:ha en skön usa tripp. inte alls avis...... vill så gärna åka en sväng nu: men man måste ju vara hemma och pippa i 2 veckor runt äl....
    vilket jobb, tur att jag fortfarande är mammaledig

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    åhhhhhhhhhhh
    hade tänkt kommentera en massa men så lästa jag precis nennes inlägg o ....
    då försvann allt annat.
    håhhhhhhhh
    först¨år att du inte riktigt vågar hoppas men JAG gör det. Håller alla tummar, tår, tänder, ögonfransar och ja faaan allt som kanske kan hjälpa.
    åhhhh
    hoppas.

Själv köpte jag bidrottning gele igår. 75 kapslar för 240 kronor. Som hittat
    det roligaste är att jag knappt ens tror på det, dvs att det hjälper. Men va faan, det kan ju inte skada. Då har jag ju gjort vad jag kan iallafall. Så nu får vi se.

AM tack för länken till att köpa på nätet, men jag köpte dyrt i butik istället förhoppningsvis lika bra dock. Annars börjar vi sexandet och jakt på böj nu. HAr inte riktigt bestämt om vi ska köra varannan dags taktiken eller varje. Vi får vel se hur det slutar

hmmm det blev ett riktigt ego inlägg, men jag glömde verkligen allt jag tänkte kommentera för nennens inlägg. sorry

intressant dock att läsa omm ÄD, ivf, nålar osv:så lite man vet.

izzie:ha en skön usa tripp. inte alls avis...... vill så gärna åka en sväng nu: men man måste ju vara hemma och pippa i 2 veckor runt äl....
    vilket jobb, tur att jag fortfarande är mammaledig

• Fru FruLLan

hoppsan det blev dubbelt
    just det grattis till huseT!!!!!!

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    nenne
    nääääääääääääääääääääj
    hoppades så otroligt mycket
    urs vad ledsen jag blir. M3n det KOMMER bli er tur snart. HELT säker på det.

cicci: jag har inte slutat hoppats för er del! lite brunt är inte mens!

själv har vi påbörjat stora ÄL jakten. Mwen jag är lite nere så jag misströstar redan i förväg den här månaden.

har massa att kommentera men måste iväg nu återkommer

• Fru FruLLan

GRATTIS zozo bara måste jag ju säga!!!!!

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    zozo: grattis än en gång till lill tjejen vilken dramatisk start men vad tur att allt gått bra sen. epidural ÄR verkligen guds gpva till mänskligheten håller helt med. Hoppas bara att man får chans att prova den igen känns inte alls så just nu.

frejan: är inte så jätte bra på ivf men i mina öron låter 7 ägg bra är det inte det? Klart man vill vel alltid ha fler gissar jag. Men nu hoppas vi verkligen att de blir grymt bra befruktade, återinförda och sen ger oss alla ett härligt pluss att jubla över.

sweetan: förstår verkligen att du har det fullt upp kan inte ens föreställa mig hur det skulle ha varit att jobba när borren var så liten.

cicci:hjärtat det är verkligen ett pluss på gång där !!!! Fy faaan vad roligt! det bara måste vara så vad skulle det annars ha varit med det lilla blodet? PLUSS!!!!!!

Lappis: låter som vi har ÄL båda två nu i dagarna. Jag gissar att min böj dyker upp till helgen, men man får ju se. Testar du med stickor.

Annars har det varit mycket inredningsprat... inte riktigt mitt område, liksom bilar och kläder

Angåede mattider så äter borren middag vid 18. Maken har aldrig hunnit hem då så när vi äter senare så får borren lite mat med oss igen. Jag tror inte det är för skadligt för tänderna. Skulle det vara så så skulle inte jag ha några tänder alls... Fast vi har problemet att han avskyr att borsta tänderna. Försöker göra det kul men har så sjukt dåligt tålamod och tillslut så borstar jag mer eller mindre mot hans vilja.
    Har ni någrab bra tips på hur man får det att funka bättre.

Sen har jag inte riktigt greppat det här med farliga nappflaskor, jag vet att ni diskuterade det för tag sedan. Hur är det med MAM ultivent? är den giftig?

Anars är jag intte i en sån djup deppsvacka. vet inte riktigt vad det beror på. Har inte varit så här deppig på tusen år. Är helt nere. Känner också att jag aldrig kommer bli gravid. Det kommer inte funka.
    funderar på att lägga ner hela verksamheten efetr det här försöket. Det är inte värt att må så här dåligt. Visst jag vill att borren ska få syskon men inte till priset av att jag ska vara så här sjukt deppig. Näe börjar helt klart fundera på att köra den här gången efetrsom vi börjat och sen börja med p-piller. Kanske kan man fundera på syskon om nåt år.

Urs jag ber om ursäkt, det känns som om jag inte har rätt att komma in och vara så här deppig... men jag kunde inte låta bli.

Nu ska jag dock gå och natta världens bästa borre.
    Tusen kramar till er alla.
    pussssss

• Fru FruLLan

Angående barnvakt så har vi inte heller det i stockholm. Båda föräldraparen och syskon på annan ort. Skiduselt. Skulle verkligen behöva barnvakt... typ på torsdag.

September: Hur hade ni tänkt skaffa en extra mormor? jag är jätte intresserad av att få tag på någon hjälp som man kan använda lite nu och då. Tips?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen