• Frejis

Ännu en tur med barnkarusellen

Heej Piggelin!
    Japp, det blev alla dessa ställen förutom Montalcino och några till, t ex Pisa med tornet och kyrkan och alla turister höll jag på att säga. Trevligare dock än vad jag trodde det skulle bli.

Tanten i Verona låter mindre trevligt. Jag fick tantkänningar i Italien utan något och dammsög det lokala apoteket... jodå, det fanns som tur var

• Frejis

Lappis - en jättestor kram till dig! Jäkla tant hon har inte hittat hit ännu, men det är nog bara en tidsfråga.

Ringde min läkare idag för att ändra tiden inför ivf nr 2, men det är så fullbokat att de rekommenderade att ta den tiden som inte passade mig ändå. Jahapp, då så.

Vi har diskuterat adoption och som det känns nu kommer vi nog inte att adoptera. Processen tar alltför lång tid, är alltför osäker och påfrestande, och sedan tänker jag inte minst på hur ett barn med kanske särskilda behov skulle kunna påverka vår relation och våra liv. Dessutom alla dessa uppföljningsrapporter som man måste skriva; det känns i alla fall just nu att jag inte vill ha en storebror/en myndighet i mitt liv minst tio år framöver.

• Frejis

Brudsommar - hur trivs Iris på dagis?

Brudsommar - jag tror nog att min make känner att vi inte är klara med ivf medan jag överhuvudtaget känner "låt mig vara" sedan är det så mycket osäkerhet i hela processen att det blir för mycket just nu.
    "Mitt" land har så många krångliga regler att det känns bättre att välja något annat land direkt. Dessutom vill de helst adoptera till dem som är bosatta där och verkar hålla rätt hårt på det.

• Frejis

September: Rötter i mitt land, vad intressant! Det finns inte så många här i Sverige eftersom de flesta flyktingarna som kom hit efter Andra världskriget fortsatte vidare till USA och andra länder. Du får gärna berätta mer om du vill.

När det gäller adoption kan jag ibland rent rationellt känna att vi faktiskt kan adoptera ett äldre barn eller syskon, dvs de barn som inte många vill ha när vi väl kommer fram till att vi inte kan få biobarn. Men det handlar nog om många års perspektiv. Tiden får väl utvisa

Cissi, bim var nog för ett par dagar sedan. Tanten har dock anlänt även här, med ganska så tydliga besked. Ingenting made in Italy med andra ord!

Lappis, om jag räknar på det hela kommer vi att köra igång någon gång v 39 och jag antar att det blir korta metoden eftersom den långa inte fungerade på mig. Vill doktorn köra den långa metoden med sprutor får han göra det på sig själv jag vägrar!

• Frejis

Menade v 38 i stället för 39, dvs om en månad.

• Frejis

Nenne - systemet därnere är säkert redan nu lite förkalkat så att det inte fungerar vare sig naturligt eller artificiellt (ivf) men jag står stadigt kvar på jorden, mellan dig och Lappis

Liten - spännande med sovkuren, vilka fina resultat ni verkar ha fått. Håller tummarna att det håller i sig!

Tinga - jätteroligt att höra att familjelivet fungerar igen och att det känns roligt att vara mamma

När det gäller ilskna ungar så kan jag gärna ta en frågan är hur länge jag skulle klara av det, men det är nästa sak. Har tendens att hamna på barnnivå och göra saker som barn gillar att göra... springa i alla pölar och hoppa över dem skulle inte vara så dumt just nu

• Frejis

Lapinette - japp, och sedan får vi bima samtidigt, det är superbra Kul!

Jag kan ju ryska så jag läste lite på ryska tidningar... usch, vilken retorik! Det känns som om man är mitt i det kalla kriget, med herr Stalin som är tillbaka. Men det tar nog tid innan det påverkar sådana saker som är så "enkla" och praktiska som barnadoption; jag tror att de kommer att vara upptagna med Georgien, Polen, Baltikum och allt det militära under den närmaste tiden.

Förresten, kommer du att köra korta metoden? Med vilken medicin?

• Frejis

Lappis - jag brukar också älta frågan, särskilt när jag får mens eller före den. Min make tar det med ro, vilket gör att jag blir till slut arg eftersom man gärna vill ha svar när man diskuterar.
    Sedan är det nog så att jag tror att jag diskuterar medan han menar att jag bråkar... det kan nog stämma att jag råkar mucka gräl, som han undviker.

Vi har inte tänkt så mycket på det. Maken har pratat en del om att adoptera privat, jag tycker nog att det redan är så oerhört mycket med all byråkrati... får först köra lite ivf innan vi kommer fram till vad det är som vi ska göra.

• Frejis

Brudsommar - ni får gärna ta vår plats så länge, det går så bra

Lappis - att bima i Andalusien är perfekt. Jag har ju alla mina kurser att läsa så jag får vackert finna mig i tvånget att sitta kvar i Stockholm. Men... jag ska till mina föräldrar på fredag, alltid något

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen