Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Cicci, Iris har sovit i nattlinne men nu är det slut med det, nu blir det pyamas. Fast det står väl inte på innan hon lärt sig ta av sig den med, tröjor kan hon redan ta av sig själv. Jaså kör du med body till Victor fortfarande, det kanske är smart.

Svärmor hade sytt och stickat en massa fina saker till Iris som hon hade med sig när hon kom igår. Mycket var sommarkläder tyvärr men förhoppningsvis kan hon ha dem till sommaren också för hon hade sytt i storlek 104.

Cicci, de där testen visar bara plus i två timmar eller nåt väl så att göra något som involverar att visa testet är väl uteslutet. Hur gjorde du sist? Jag bara berättade rakt upp och ner, inget roligt där inte...

• BrudSommar2006

Nenne förresten, vilka konstiga visningstider för er lägenhet, är det alltid så uppe hos er att man måste gå tidigt från jobbet en vardag för att gå på visning? Är det ingen helgvisning eller kvällsvisning normalt sett? Här är det ju alltid en helgvisning och omvisning en vardagskväll, aldrig några eftermiddagsvisningar.

• BrudSommar2006

Cicci, du kommer alltså att få fel datum från BM vid inskrivningen eftersom de bara klarar av att räkna på 28 dagar! Sedan blir det korrigerat vid UL. Vill du ha exakt datum själv så räkna från ÄL.

• BrudSommar2006

Telis, vilket skräp! Men om ett par äggblåsor redan är övermogna, varför börjar de inte kolla tidigare så att man kan ta de som finns? Eller, om det är kört med dem, varför väntar man inte tills man kan ta de som ännu inte är riktigt mogna? Eller tror man inte att de kommer att göra det alls?

Sweet, vad kul att du också fått göra Nennes bekantskap, vi är alla priviligierade!!! Och så Nennes man som ska vara så snygg men som jag helt missade att spana in på picknicken eftersom jag var så upptagen med att prata med de som satt närmast och han satt dels en bit ifrån mitt hörn, dels var lite tyst om jag minns rätt och dels satt och läste en tidning med huvudet bortvänt från mitt håll.

• BrudSommar2006

Cicci, stor kram! Vilken vacker tanke med fyra blommor och roligt att maken blev så glad! Sedan tycker jag så synd om dig som fick så dåliga nyheter nu, det var ju det sista du behöver. Fast så klart att du ska komma med den fina insikten att livet är så, upp och ner.

Grattis i efterskott FruLlan och skönt att du är på väg upp igen!

Vi har lämnat in vår vagn för reparation igen, den är väl typ sex månader gammal nu och hittills har de ju bytt chassi helt en gång och framhjulet en gång, nu har både fram- och bakaxeln gått av vad det verkar och de hade visst rätt mycket att göra just nu så vi vet inte när vi får tillbaka den. Tur att vi har lilla sulkyn i alla fall.

Iris fick sova i pyamas inatt, än så länge har hon inte lyckats trassla sig ur den i alla fall!

• BrudSommar2006

Målaren var hem till oss idag när maken ändå var hemma för att diskutera hur vi vill ha det och så kommer han och börjar imorgon så att vi äntligen får övre hallen klar. Det var bara det att när de provmålade lite med färgen vi köpt och som vi trodde var ljus havre så visade den sig vara rosa! Det passade tydligen inte alls så nu får vi ge oss ut på jakt efter ny färg. Jaja, vi skaffade den tillsammans med all annan färg för hela huset i samband med att vi flyttade in så det gick väl för fort med färgkoderna i affären antar jag.

• BrudSommar2006

Telis, precis så gick det till med färgen! Vi var ju rätt så stressade också, mitt i flytten och skulle ha färg till typ alla rum i hela huset! Sedan har den stått sedan i höstas för det här var enda rummet vi aldrig hann med och sedan kom badrumsrenoveringen emellan.

Vi fick också lite sparpengar över från badrumsrenoveringen så att vi kunde betala av billånet och nu ska vi köpa ny soffa när den gamla flyttar dit upp, om vi nu hittar någon förstås, vi har ju varit runt och letat en del redan.

• BrudSommar2006

Nu har jag blivit av med mitt viktklubbsabonnemang som jag inte gillade, nu ska jag hitta något annat jag kommer att trivas bättre med.

• BrudSommar2006

Zozo, vilken tur, haha! Jag hade för mig att du hade förbjudit dem att komma och att ni istället skulle åka dit?? Själv blir jag av med min svärmor imorgon.

MSW, jag minns faktiskt inte vad de frågade om när Iris var så liten.

• BrudSommar2006

AM, har du en sådan avancerad bok, jag har ett häfte till Iris för längd, vikt och vaccinationer och sedan ett löst papper där det står 2 mån/läkarbesök, 3 mån/vaccination osv så inga checklistor här inte. Sedan minns jag ju att vi fått svara på frågor om hur vi upplever att hon följer med blicken, hör osv men minns inte vid vilka åldrar det varit.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen