Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Ännu en tur med barnkarusellen

Muggles
    jo, det är klart. Tur att man inte är singel och vill bo billigt!

BS
    Visst har det blivit mycket mer mygg nu på slutet?!?! Maken i Å-berga har haft det lugnt hela sommaren men nu har de exploderat och är väldigt mycket mygg. Vi har mest knott och de kommer ju inte in i lägenheten. Det är nog värre närmre dalälven för där kan de ju inte gå ut alls på sommaren.

• nennesjuttioåtta

muggles
    min bror hade så men han hade jättelångt ovanpå och med hans alla virvlar så stod det rätt upp som en punkare! Sen tycker ju jag att mina föräldrar kunde ha klippt honom och inte haft det över decimetern för det blev som brolles frisyr han hade förut.
    Min make äter bara lyxmat nu sista veckorna så att hans kollega ska sakna honom när han slutat (de lagar mat åt varandra varannan vecka). Den här veckan har det varit svamprisotto bl a. Han skiter annars som vanligt men kände sig lite konstig i helgen (mycket öl) så då gick han flera gånger per dag. Så duktig så!

• nennesjuttioåtta

aha! Coolt! Men tror du verkligen att det är dansens fel? Ja, iofs, varför inte. Det är ju tufft mot kroppen och du kör ju på tills du ser i kors, men det känns ändå som att varken du eller jag (eller någon annan av oss stackare som också har svårt) har gjort något fel för att det inte blir något. Det är ju helt klart något som inte stämmer men inget vi kan påverka negativt med vårt liv. Intalar jag mig. Å andra sidan så vore det kanske skönt att kunna peka på något och säga "det är på grund av det där" och då kunna sluta göra så, men det kan ju också ge en massa skuldbeläggande.

• nennesjuttioåtta

hello girls!

Tillbaka med ett recept på Puregon och Ovitrelle! Ska börja med sprutorna första mensen efter New York (har ju ÄL nu och nästa är när vi är i NY annars hade vi börjat nästa mens). Känns bra! Bara 1,5 månad kvar tills dess.

• nennesjuttioåtta

BS
    Härligt med Sälen i mars, det är bästa månaden! Hoppas att du fått ordning på ryggen då, ananrs kan du ju åka runt runt i stolsliften med några stopp då och då vid toppstugan och ta en varm choklad med en touch av Cointreau.

Muggles
    Visst är det skönt att träna!!! När man väl gör det... Däremellan är jag sällan särskilt längtansfull. Och ja, maken är en grym kock... Ska bli bli så skönt att få hem honom så att jag får i mig riktig mat och inte nödlösningar (omelett, pyttipanna, fil) blandat med något snabbt hemlagat (linsgryta, potatis- och purjolökssoppa och i bästa fall köttfärssås).

Hmmm AM borde väl vara på dag 45 nu?

• nennesjuttioåtta

Han ville inte ens titta så ännu ett besök á 300 spänn som tog 8 minuter. Snart är jag uppe i högkostnadsskyddet iaf. OM jag hittar alla kvitton. *slarver*

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    aahh, vad tråkigt! Då blir det inget vin på ett tag framöver, eller? Svårt att undvika om ni ska till Frankrike (och annars också)!! *kramar om* Förstår att det kändes som ett slag i magen men det ÄR ju på väg åt rätt håll!! Du kanske är rena ketchupen!

Jepp, det är insemination som gäller för oss. Trodde inte jag skulel behöva några mediciner för det men han vill väl ha koll på ägglossningen kan jag tänka.

• nennesjuttioåtta

Stirra dig inte blind på det där, du har ju precis börjat!

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2008-09-10 17:49:04 följande:
    Sa till henne att det blir svårt att tacka nej för då kommer folk tro att jag är gravid. Jaha, vad är problemet tyckte hon?! Visst, i Frankrike blir det normalt en hel del vin och framför allt champagne .
    Oj, vad förstående hon var. *pytt* Men hur mycket vet de om att ni håller på med ivf och så? Jag menar, VET de så är det ju bara att säga att det hör till behandlingen.
  • nennesjuttioåtta

jo, tack, nog vet jag... men det är ju alltid lättare att vilja muntra upp någon annan? Jag vill inte att du ska vara ledsen!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen