Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Ännu en tur med barnkarusellen

Ja, just det ja, jag glömde säga en sak. Jag har ett par Spotify-inbjudningar som jag kan ge bort om det är någon som är intresserad.

Så, nu ska jag också gå och sova. Gonatt!

• Telemarkgrrl

AM, iransk lunch nästa vecka?

Spotify är ett litet musikprogram som man laddar ner, sen kan man söka efter och lyssna på, göra spellistor osv. Jag har nog ta mig tusan aldrig letat efter en viss låt och den inte har funnits, all världens musik finns i den där databasen (eller om den nu letar på internet). Man måste ju ha en internetuppkoppling men i övrigt är det gratis (om man får en inbjudan, annars får man betala för tjänsten) och funkar kanon. Det är liksom som att ha hela världens musik gratis i datorn kan man säga.

• Telemarkgrrl

AM, låter kanon! Jag kan antagligen inte på onsdagen så vad sägs om nästa tisdag?

• Telemarkgrrl

BS, ja det är två försök (plus ev. FET) man får.

Koko, du hade ju iaf en exceptionell kvalitet på dina ägg även om dom inte var så många.

Lite kuriosa om ÄD. Till varje donator utses två mottagarpar, par 1 och par 2. Om det vid ÄP blir fler än tio ägg så delas dom lika mellan dom två paren, blir det färre än tio ägg får enbart par 1. Ägg som blir över fryses in och kan användas till FET.

• Telemarkgrrl

AM, än så länge är vi låååångt ner i kön. Sen får man väl se. Jag antar att om man är par nummer 2 och inte får några ägg så blir man par nummer 1 nästa gång det blir en donator tillgänglig?

• Telemarkgrrl

BS, jodå, det finns massor med privata ställen utomlands. Problemet är bara att det kostar typ mellan 50.000 och 70.000 per försök.

Det kanske är krasst att säga så men skulle jag ha misslyckats med vanligt sex, två inseminationer, tre IVFer och två ÄD-försök så är jag inte beredd att lägga ut så mycket pengar. Så desperat är jag inte.

• Telemarkgrrl

gosnosen, ja jag tror att jag tycker att det är helt okej. Visst skulle det vara lite roligare att få ett biologiskt barn och kunna se sig själv eller mormor eller farfar osv i barnet. Men eftersom jag ändå skulle få bidra med så mycket annat, näringen i magen skulle komma från det jag äter, det skulle vara mina hjärtslag barnet skulle höra först osv, så tror jag att inte jag skulle tänka så mycket på var den där lilla första cellklumpen kom ifrån. Jag tror också att miljön påverkar väldigt mycket och dessutom skulle ju 50% vara min mans gener.

Fast jag skulle nog vara lite nyfiken på donatorn och gärna fått veta lite mer om henne. Som reglerna är så får man inte veta någonting överhuvudtaget.

• Telemarkgrrl

AM, jag har försökt skicka en Spotify-inbjudan till dig, säg till om det inte funkade!

• Telemarkgrrl

koko, hoppas inte det är öroninflammation! Jag var ett öronbarn och minns fortfarande hur ont det gjorde.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen