Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Ännu en tur med barnkarusellen

Nämen, vilka nyhter som möter en! Grattis AM!!!! Din gamla frögurka! *massor av kramar*

• nennesjuttioåtta

BS
    Åååh stackare! Vilka prövningar ni har hela tiden! *styrkekramar* Det känns som att ni drabbats hela sommaren med en massa grejer samtidigt! Men någongång måste det vända!!!!

Cicci
    Jakten på den förlorade böjen. Hoppas att ni ringade in den ändå, ni har ju legat i för fullt!

MSW
    What!?!? Redan tebax i gammal god form? Vad gött!!

Musseldebatten
    Åt kokta musslor i Frankrike förra året och det var första gången som jag tyckte det var gott, och då tänkte jag att jag äntligen hade vant mig. Men när vi ätit därefter så har jag nästan klökts. *darrar* Otäck konsistens, otäckt utseende och trökig smak. Moules Frites ser iofs lockande ut men det vär mest för pommesen

What else?!?!

Tebax från en superweekend med P och mina syskonbarn på äventyr! Först låååååååååååååång bilresa (jag trodde det var en klyscha: Men åååå är vi inte framme snart? efter 4 km ), därefter flygvapenmuseet utanför Linköping, Busfabriken, kolla på P när han åkte racingbil (gissa om jag ligger på plus där eftersom han fick det i 30-årspresent ) och idag kolmården och därefter X2000 från Sthlm och hem hit. Allt har gått skitbra i timing, humör, sovning, ätning, blöjbyte (yess! jag tog det hårda bajset och P drog nitlotten!MOAAHAHA!), så nu har vi gjort det sista och avgörande testet till att bli föräldrar. Synd att kön till uppkörningen är så lång. Nu sitter jag här ensam och saknar min låtsasfamilj. 3 veckor kvar innan P är hemma på heltid igen!!!!

Torsdagens akupunktursession var helt ok men inte så rofylld som jag hoppats på. Är nog lite för upphetsad av att jag måste toksomna (för det gör ju Lappis ) fr att komma till ro. Fick 10 nålar, tror jag. En i pannan, en i örat, en i varsin hand, en vid hö nyckelben, en i varje vad och en i varje fot samt en i magen. De som satt i puntkerna för njurarna gjorde skitont så funderar om jag har någon obalans där och det ska det INTE vara om man vill bli gravid. Men, men - hon hade stora förhoppningar att det skulle lösa sig för oss så jag hoppas hon får rätt!!! SNART!

Cicci - eftersom du frågade - vi ska inseminera första ÄL efter att vi kommit tillbaka från NY, så det blir nog mitten på november. Du hinner nog före gott och väl.

• nennesjuttioåtta

AM
    Jag bjuder 3 mille för den oöppnade bodrottninggelékapselburken - den verkade ju vara magiskt fertiliserande!! (barnen var två killar på 3 och 6,5 år)

• nennesjuttioåtta

3 mille kanske var lite väl överilat. :-S men vi kanske kan ses och du kan gnugga burken mot min arm?

• nennesjuttioåtta

fru AM skrev 2008-09-14 20:06:33 följande:

Gnugga burken, din gamla snuskhumra!
    bara locket är på så ska det inte vara någon fara.
  • nennesjuttioåtta

fru AM skrev 2008-09-14 20:06:06 följande:

Allvarligt Nenne: Om du vill ha den så skickar jag den, helt gratis! Inboxa mig adressen bara! Kram!
    Kommer inte på fråga! Jag vill gärna prova men vill självklart betala för den. Sen kan den ju få stå här och samla damm och offergåvor och om det lyckas så kan jag skicka den vidare som en vandringspokal!
  • nennesjuttioåtta

Vickan
    Det är nog bara bra med en rejäl rensning efter MF, även om det är lite äckligt. Kanske lite därför de vill att man ska vänta en mens emellan innan man drar igång igen? Pratar du och maken mycket om hur du känner inför det här med att få barn? Är du rädd? Tror absolut att en tur med lånade barn är nyttigt om du är tveksam, för inget gör en mer sugen än när man får så mycket kärlek och tacksamhet för allt man gör. Deras idol! Eller också kanske man inser att man hellre klarar sig utan. Det är dock enklare med små människor som man redan har en relation till, såsom syskonbarn, än någon från IKEAs bollhav...

Vi vaknade inatt av att minstingen hade dragit ner en duk med telefon över sig och vaknat och blivit rädd, så P lade sig bredvid honom på madrassen och sen kom han inte tillbaka till vår säng på hela natten. Han hade visst inte sovit så bra där men när jag frågade varför han inte lade sig hos mig igen så sa han att han inte ville för det var någon liten som låg oh kramade honom och det var så mysigt. *aaaaaawww*

• nennesjuttioåtta

Lapinette!!
    Min nåldynesyster! Hur har du haft det i Frankrike?!!?

Såg Hål i väggen - min humor! PWAAHAAHHAHA! Särskilt slow-motion visningen när de drattade i vattnet... Groteskt fula dräkter!! (hade de tejpat upp snabeln mellan skinkorna, eller?

• nennesjuttioåtta

För övrigt dokumenterade jag idag en noshörning som bajsade - där ligger t o m Tiffany Persson i lä som brukar lätta 6 kg när hon brummar. Jag lovar, den högen var lika stor som Iris Saccosäck! (-)

• nennesjuttioåtta

FruCicci skrev 2008-09-14 20:47:19 följande:

När man vill själv - vill inte kroppen.
    Trist men tydligen sant. Tror dock att ni snart lyckas - du har ju gjort det förr och din kropp vet vad den ska! *kram*
Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen