• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Min kära make är en YTTERST sansad och lugn person som sällan stormar åt nåt håll (till skillnad från hans GALNA fru... )

Vi har ju haft plusset på känn ett tag men idag när jag testade med ett digitalt test så traskade jag ut till honom som ägnade sig åt att klippa gräset. Han gav mig en extra hård kram och sen undrade vi båda vad vi ställt till med.. fniss fniss

• viktualia

mugglan - Vi ska bo på nåt som heter Oasis har jag för mig. Och jag ska komma ihåg tipsen om restauranger också!

Äta nyttigt för att hålla vikten - jopp! här är en som INTE tänker återvända till tiden som 95 kilos klump!!! Även om det finns risk att jag närmar mig det stadiet som gravid.

• viktualia

Precis.. men 15 kg är fortfarande mindre än vad jag blev av med... vägde 95 före bantningen och nu väger jag runt 74 (var nere på 71-72.. men men). Så jag har rätt långt till att väga lika mycket som före bantningen *nöjd*

• viktualia

Liten - hm.. kanske skulle skänka iväg min makes Lisebergsvinst till din make då... en REDIG packe med chokladkakor... ytterligt mesiga i smaken.. *fnissar*

• viktualia

Själv ägnar jag mig just nu åt att plugga gravidkunskap i LAGOMA mängder.. hm... det går sådär, jag är ju både nyfiken och rätt bra på att hitta info på nätet. Hur som, jag har läst på och insett att jag verkligen borde hålla mig ifrån alkohol just de kommande fem veckorna (tror jag det var).

Eftersom jag varken känner mig särskilt annorlunda eller har dansat krigsdans av lycka över pluset, så surar jag över det uteblivna vindrickandet på semestern... MEN det är ju verkligen ett lyxproblem.. JAG VET.. jag har bara INTE hunnit fatta vad som pågår än...

• viktualia

Näeee nu ska jag sova och drömma om alla farligheter som väntar....

... jag återkommer troligen den 14:e. Ha det bäst allihop och TACK för att ni finns!!!

*kramar*Hug 2

• viktualia

Hann förbi en sväng till...

muggles skrev 2008-08-05 10:17:27 följande:
    Vickan: när man vill bli gravid men inte har lyckats än så vill man VÄLDIGT gärna vara förbjuden att dricka vin... Kommer ihåg känslan. Men det är nog annorlunda om man inte riktigt var beredd som i ditt fall.
    HELT korrekt iaktagelse. Jag var varken redo eller särskilt barnsugen. Vi bara hoppade utför stupet och jag tänker stå för att jag fortfarande är chockad/pyttelite besviken/förvirrad - dvs inte jublande glad. Jag har ju INTE KÄMPAT för att komma hit och jag vet INTE vad det är jag gett mig in på.

Så älskade Nenne, jag önskar verkligen att det var DU som plussade häromdagen, snarare än jag själv. Jag hade kunnat vänta ett bra tag till medans motivationen ökade. Tillvaron är för jävla orättvis när ni är ett gäng här i tråden som kämpat som GALNINGAR och så blir ni omblåsta av puckoVickan som surar över att jag inte får dricka vin på semestern. Ett sånt pytteproblem.

MEN jag får ta tag i insikten att jag faktiskt är gravid och måste hålla mig på mattan. Och ni som fortfarande inte blivit begåvade med stora magar får fortsätta att försöka nå målet om att bli fler i familjen. Kanske är det det som är charmen med den här tråden - att vi kan vara här oavsett steg i förvirringen... eller?

Omsan - ååå skoj att du tittade in! jaaa som sagt.. jag siktar på att ge mig själv en lite ovanlig 32 årspresent!
  • viktualia

Fru FruLLan skrev 2008-08-05 13:29:37 följande:

Vickan! Grattis till plusset!!! Jag måste faktiskt säga att jag tror att det var bra att du bara "blev" gravid för du är ju ganska så velig så det hade nog dröjt ett decennium om du skulle ha kommit fram till beslutet i din takt
    Maken tog med det mobila bredbandet till sväronen och jag kunde inte låta bli att hoppa in här....

.... åååå vad skoj med hälsning från FruLlis!! och du har troligen ALLDELES rätt! *skrattar länge*
  • viktualia

Vickan är tillbaka i Sverige men egentligen inte i datavärlden.. återkommer senare!

Kan dock säga att Sardinien var NAJS och att det nu är dags att släppa nyheten för de blivande farföräldrarna.. lite pirrigt på nåt vis....

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen