Conny ligger och somnar och jag har en stund för mig själv. Passar på att smyga in till er en snabbis, sen ska jag börja tömma bokhyllor i connys blivande rum (nuvarande arbetsrum)!
Ska se vad jag kommer ihåg, har läst en del på sistone, men inte haft tid att skriva.
Stort grattis till MSW!
Nenne - Kan bara instämma i hyllningskören. Då jag själv är väldigt obegåvad på den fronten har jag tyvärr inga kom-igång-tips, men jag kan vara din egen privata cheerleader iaf (där har jag nämligen talang ).
Lappis & Nenne - Hejja akupunktur!!! Nånting har det ju satt igång i era kroppar, hoppas det fortsätter på den vägen!
Tinga - Vad skönt att du fått en hel natts sömn! Det gör underverk, även om jag behövde 5 nätter i rad innan jag kände mig som en människa igen (sambon tog dessa nätter och jag sov i källaren)...
Conny vägde ungefär som piff och puff när han var en månad (han vägde 3450 när han föddes) om jag minns rätt, så de har ju verkligen kommit ikapp! Redan!
BS - Det gör jätteont i hjärtat att läsa det du skrivit om dagiset. Hoppas de är tillmötesgående när du pratar med dem, för det lät verkligen hemskt det som Iris fått stå ut med!!!
sweet - Vad roligt att du gillar ert dagis så mycket, det måste ju vara superviktigt!! Fast jag har lite svårt att förstå hur man klarar av (rent psykiskt alltså) att lämna ett så litet barn, jag har redan nu ångest för att lämna conny på dagis, och han kommer att vara 1½ år! Känns som att någon annan kommer ta hand om och uppfostra honom... Det här med heltid/deltid har plötsligt fått en helt ny dimension och jobbet känns väldigt lågprio för första gången i mitt liv...
Liten - Härligt att ert bootcamp gett så fina resultat!!!
Ang hur mycket mat man ska ge ett litet barn tror jag inte det är så enkelt som att ge alla barn under ett år så mycket de vill. Självklart är det onödigt att fundera om det handlar om en halv burk hit eller dit som de verkar göra i din mammagrupp, men om inte barnet är underviktigt tror jag det är viktigt att försöka anlägga sunda matvanor redan från början. Jag tror inte att något magiskt händer vid ett år som gör att barnet då kan acceptera att få mindre mat/välling om han/hon dittills fått obegränsad tillgång.
Min kropp är konstigare än någonsin. Har som lätt mensvärk hela tiden. Är skitskraj för att det ska vara endo, vad kan det annars vara? Hade jag inte både haft en riklig mens OCH testat minus efter mensen skulle jag tro att jag var gravid...
Lappis - Trist med jobbet! Du känns dock som en person som de flesta skulle vilja anställa, så jag tror att det kommer att lösa sig alldeles utmärkt för dig även om företaget skulle gå i konken. Det belyser dock problemet med den påbörjade lågkonjunkturen(?) som jag har svårt att ta på allvar eftersom jag inte känner mig delaktig i det livet just nu... Fast snart är jag ju det igen, kanske är det tur att jag har ett projekt som väntar på mig när jag kommer tillbaka i novembet...