• Mrs  B

Ännu en tur med barnkarusellen

MSW
    Nej, Max sov inte heller så bra när han var liten så jag är van.
    Men Malte har alltid sovit mycket bättre än Max så lite mer får man ju sova nu och då är det jobbigt när han helt plötsligt vänder och bara gnäller nätterna igenom.
    Inatt vid tolv gav jag Malte lite dricka (vatten och pärondricka) och det verkade göra susen för sen sov han tre timmar innan han gnällde igen, så då var han nog törstig.
    Gäller bara att komma på knepen.....

• Mrs  B

Muggles
    Vi var på Kanarieöarna med Max när han var 11 månader och gjorde felet att vi inte tog med oss så många blöjor och ingen burkmat för alla sa att man kunde köpa samma märken på plats.

Oj, oj, oj vad fel de hade......
    Blöjor fanns knappt att få tag i och de små paket vi hittade kostade dubbelt så mycket som här hemma. Burkmaten för ca 1 år var ren puré (rinnande) och inget Max gillade. Så han levde mest på välling och gröt som vi hade med oss och yoggi och frukt som vi kunde köpa. Smakade också en hel del på vår mat.

Glöm inte att ta med lite leksaker till Moa, trygghet och bra att ha!!!

Vi har haft med diskmedel för tvätt och diskning och sen torkat kläderna ute, Perfekt!

Har ett helt apotek när vi ska ut och resa,men det mesta är nog till mig själv.

Telis
    Usch vad trist med cystan!!!!
    Hur kommer det sig att de dyker upp hela tiden????
    (Kan ingenting om det, men vet en bekant som har besvär med det men är inte så nära att jag vill fråga henne)

• Mrs  B

Telis
    Har du haft problem med det länge????

• Mrs  B

Läser fortfarande den allra första tråden, spännande......

Har kommit till det första plusset av er som är kvar här och det är du BS!!!!!!!

• Mrs  B

Lappis
    Läser om när ni flyttade till Sverige igen, påbörjade försök och hur positiv du är hela tiden. Glöm inte den tiden!!!!
    Det är säkert väldigt frustrerande idag att fortfarande inte vara gravid, det tvivlar jag inte på, men den attityden du hade då är så skön.

Nenne
    Har du följt dina föräldrars sexråd????

Såg även att ni diskuterade Änglatrådar på fl. Var med i en tråd när vi fick vårt mf och det hjälpte mig enormt mycket att få prata med andra som varit igenom samma saker.
    Läskigt om man inte varit med om det själv, men superbra för mig just då.

• Mrs  B

Hej hej!!!!!

Solen skiner så idag är vi glada....

Nja, fast helt ok tycker jag nog det är idag.

Lappis
    Tyckte bara att du hade så skön inställning till allt då.
    Men förstår att läget inte är så nu 2 år senare, men måste ju vara realist också. Men hur ställer ni er till att adoptera nu, för visst står ni i kö?????

Koko
    Tror det var så att ni skrev att det var läskigt det där med Änglatråden och vissa visste inte vad det var, och det har jag full förståelse för. Men för mig var det en bra terapi i sorgen.

Cicci
    Har inte kommit till ditt plus än men dock din bröllopsresa som verkade vara toppen....
    Förstår hur du känner dig i din sorg och har du inte maken bakom dig så blir det ju ännu jobbigare.
    Skriv av dig, det hjälper, och kolla gärna andra trådar som varit med om samma sak, det hjälpte mig mycket.
    Men visst är det tungt. Min son skulle ha fyllt 1 år för två veckor sedan om han hade fötts då han skulle ca 28 juli.

Muggles
    Nej, jag var inte med från början. tror jag kom in i januari 2007, några månader efter er andra.

• Mrs  B

Nenne
    Attans att det inte har gått med dina föräldrars tips heller....
    Vad är det för liv vi lever????

Så här har jag berättat:
    Grav 1: Jag var på MVC på en torsdag för att få grav bekräftad (på den tiden fick man det). Ville laga middag på kvällen till maken men han skulle ha en hockeymatch så det gick inte. Blev middag på fredagskvällen istället. Maken lagade middag och jag gjorde allt för att inte spy (kunde inte äta kött när jag väntade Max och inte heller känna lukten av det). Men ville inte säga något till maken än så jag höll mig i ett annat rum. Efter middagen gav jag maket ett paket och i paketet fanns boken "Du ska bli pappa". Tog ett tag innan maken fattade något.
    Sen blev han eld och lågor och hoppade på mig.

Grav 2: Var det maken som åkte och köpte ett gravtest en fredag eftermiddag efter att jag sagt vid något tillfälle att mensen var sen. Sen stod han utanför toalettdörren och väntade tills jag var klar.
    När resultatet kom blev han jätteglad, många pussar och kramar men sen var han tvungen att åka (hockey igen..... )
    Inte alls så romantiskt som första gången alltså....

Grav 3: Sa jag ingenting, köpte hem gravtest, testade en morgon och sen la jag in testet på makens bord vid sängen, sa godmorgon, puss och kram nu måste jag till jobbet, men titta vad jag har lagt hos dig.
    Klockan var 06.00 och maken var helt väck, men sen studsade han upp och sen fick jag flera sms under dagen.

Så kan det gå till alltså.......

• Mrs  B

Nenne
    Då kanske du inte ska läsa vad jag skrivit...... Förlåt!!!!

• Mrs  B

Nenne
    Varför inte kalla bloggen för "Nennelainen"??????
    Tycker verkligen att du ska fundera på att blogga.

Vickan
    Skickar många kramar till er och hoppas verkligen inte att det är ett mf. Hoppas ni får svar i morgon.

BS
    Skönt att det har gått bra på dagis med Iris idag.
    Maken fick ta inskolningen med Max när han skolades in här i byn och då var det också gruppinskolning och han satt med mammorna i ett rum och tittade på varanndra i en veckas tid.
    Tur att det inte var jag som skolade in Max för jag gillar inte gruppinskolningar.

Jag gick över två veckor med mitt första plus (med Max), för jag ville inte riktigt tro att det var sant. Hade ju väntat 6 mån på vårt första plus.

• Mrs  B

Med två små barn hemma så är det upp och ner i förhållandet. Men just nu tycker jag faktiskt att vi har det bra med allt , men det kanske ändras nu när hockeyn drar igång igen.....?????

Vi försöker skaffa barnvakt och försöker hitta på saker själva och ibland går det och ibland inte. Vi lever ju ett helt annat liv nu än innan barnen kom, men jag ångrar mig inte en enda sekund fast jag är trött som FN ibland.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen