Inlägg från: Fru FruLLan |Visa alla inlägg
  • Fru FruLLan

Ännu en tur med barnkarusellen

höstdepression???
    vet inte om det är det, tror att det är mer skaffa barn anknutet. Fast vad vet jag, kombination.

BS: jo jag tror att det är bäst att börja med piller. För om jag inte gör det så kommer man nog omedvetet att försöka ändå och då alltså bli ledsen när det inte funkar. Och det är just bli ledsen som jag inte orkar just nu. Så för att kunna koppla bort allt så....
    måste prata med maken om det bara.... han gillar nog inte den iden. Men det är så det känns just nu. Snacka om svacka.

MRSB. Ja då får vi kämpa vidare, känner mig bara så himla elak när vi tvingar honom och han blir ledsen. Men annars blir det ingen tandborstning. Vi tog ett långt uppehåll från borstningen för att han kanske skulle komma på andra tankar och acceptera det sen. men det kanske var helt fel tänkt. Det blir nog hårt mot hårt.

BS: bra att ni tar tag i nattvällingen, rent åldersmässigt så behöver hon det ju inte det är vel en dålig vana som är bäst att bryta. Men jag förståt att det är jobbigt.

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    äntligen lite tid för datorn.

Cicci. grattis, även fast det visserligen känns som om vi vetat om plusset i en vecka. Hur berättade du det för maken.

Angående gräla så tror jag att det gör man i ett förhållande och då är det bra att kunna göra det på ett bra sätt som inte sårar eller skadar den andre. Kanske är rådgivning ett sätt att lära sig det på.

Nenne och BS: tack förlite kloka tankar angående fortsätta verkstaden eller inte. Får se hur det blir. Näsan är någorlunda ölver vattnet nu men jag känner att jag inte riktigt klarar att trilla ner än sån omgång igen. kanske bäst att ta en lång paus från det hela och verkligen få avbrott, p-piller, spiral eller ja vem vet. Men tack för tankarna mycket intressant och bra.

Mugglan: tack för infon om flaskorna.Man ska verkligen alltid ta såna larm med en stooooor nypa salt. SEn var det nåt annat jag skulle tacka dig för men jag har glömt för vad... men tack ändå

zozo: jobbigt med svärmor . Ihhhh svärmor inte ett bra ord i mina öron..... Skulle inte ha pallat att ha någon hos oss så där tidigt efter förlossning. Då vill man ju bara knyta an til sin bebis och sin familj och inte ha nån annan där. Fy vad hemskt!!!

BS: jobbigt med ryggont.

Tinga och MrsB: lätsom ni båda haft toppenhelger.

Det hade faktiskt jag också . Vilket verkligen behövdes efter som jag varit så otroligt deppig och nere. Jag fyllde ju år i fredags och maken kom hem med blommor, champagne, hummer, räkor, lax osv och massa paket så klart. Sen hade vi världens myskväll. Lördagen var vi ute och lekte och promenerade i solen sen åt vi en pang brunch och kvällen var det god middag. Söndagen var också god mat och vin och familjemys. Precis en sån toppenhelg som min sargade själ (ihhh vad dramatiskt ) behövde.

nenne: hoppas att du har det bra i NYC.

Telis. vilket skit att ni inte hunnit plocka dom övermogna äggen innan de blev just övermogna. De som är omogna, ingen chans att de mognar till plocket?

• Fru FruLLan

oj hoppsan ciccis inlägg kom innan mitt...
    åh vad tråkigt ved hemskt med din moster, finner inte riktigt ord förutom att live är fördjävligt orättvist ibland. KRAM!

• Fru FruLLan

tack cicci

förstår inte heller hur telis klarar att behålla lugnet. Ihhhhh
    jag klarar ju inte sånt här alls. hade gråtit skrikit och variut totalt sönderdeppad för sååååå länge sedan. imponerad. Imponerad av er alla som kämpar med ivf osv

näe ni nu ska jag gå och krypa ner i bingen såååå skönt.

kram till er alla

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    tack för alla grattis
    även fast jag inte rikitigt ens tänker så mycket på att fylla år nuförtiden. älllllskade min födelsedag när man var yngre ( läs 25 ) men nu är det liksom mer jaha fyller jag år vad kul.
    ähhh

zozo: skönt att de åkt hem. Blir också anklagad för att vara mer kritisk och ha mer tolerans för makens familj. Men är det så konstigt... svar NEJ!!!!!

frejan: är äggen tillbakastoppade än? eller när var det?

BS: vad är det för vagn som har pajat så otroligt mycket. Låter inte bra.

telis. urs vad jobbigt att bara känna att du vill ha detta försök överstökat. Hoppas att det kanske mot oddsen fungerar. Det gäller alla er ivfare.

AM: shit vilken bok har bara ett gult litet häfte för booren. Vikt längd osv sen kan man fylla i första leenden, motorik osv.

cicci: hur är läget nu? hur känns det med moster. Blev det mycket vin igår

borren var aldrig så där super mammig. Visst jag kanske är snäppet mer poppis vid vissa tillfällen. Men annars kommer nog jag och pappan på samma plats. Jag nästan saknadde att han aldrig hade den där mammighetsperioden.

Näe nu ska jag ta en kopp te med maken.
    Puss på er alla.

• Fru FruLLan

zozo förresten. Skulle bli HELT skogs tokig om nån klängde på mig sådär. Svärmor eller inte. Heeelt galen. Men svärmor skulle så klart vara ännnuuuuuuu värre.
    Fyyy faaan förstår att du haft det jobbigt.

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    telis:fy ffaaaaan vad trist att några av blåsorna var cystor. håller otroligt mycket tummarna för att i allafall några eller något av äggen var bra och kunde befruktas. Hur många ägg plockade dom? Hoppas även att du slipper en operation, ingrepp är ju aldrig kul.

frejan: håller tummarna för att det är plussitiva symptom du har!!!! vore så sjukt kul!!!!! när stoppade dom tillbaka äggen?

BS: varför känner du att ni måste öva med iris ? känns helt konstigt i min värld. Kontrollerna är vel till för att kontrollera att inlärning och utveckling går framåt som det ska. och då vill man vel verkligen inte dölja eventuella "brister" med att öva fram saker. Näe det är vel det naturliga de ska kolla.Och sen, vad sjutton spelar det för roll om iris inte skulle exakt följa någon standard kurva. Hon kanske utvecklas mer påvissa områden mycket tidigare än andra. Men kanske lite senare på andra. vilket är HELT normalt i min värld.
    Näe jag gör som mugglan, tyränar inte alls med borren. Jag tycker han utvecklas heeelt totalt tokbra, Tidigt med vissa grejer, senare med andra, Men allt med gl'dje och livslust. Så ska det vel vara va?
    näe släpp pressen och inse att er dotter är fullt normal. Klossarna kommer. Lev, lek och jnut. är något riktigt galet så ta det då.

shit vad med inredningsprat. Egentligen inte så intresserad men göra om hemma har man vel alltid lust med. Eller inte göra om men jag är så sjuuuukt trött på våra soffor i vardagsrummet som jag verkligen tycker illa om. Men eftersom vi planerar att flytta så småning om så känns det som om man ska vänta med soffköp tills man vet vad som passar där. Kanske en trist inställning.... men. Fast jag skulle såååå gärna byta dom. Annars är jag väldigt nöjd med vårt hem. Visst skulle vilja få klart de sista listerna osv som är kvar sen renoveringen. Men det kommer nog

• Fru FruLLan

BS:ahhhhhh då fattar jag!!! om man måste komma tillbaka och ha sig så förstår jag verkligen att man vill ha det "rätt" från början. Men jag har aldrig trott att kollerna var så allvarligt menande hmmmmm
    har aldrig ens funderat på vad de ska kolla borren för och min barnmorska verkar så himla softish om det hela. Men då förstår jag er verkligen. Vad olika det kan vara.

frejan.
    åhhhh torsdags spännande. Men då kan du ju verkligen känna av det redan nu

• Fru FruLLan

frejan: förra torsdagen eller den torsdagen som var nu sist ( den 2:a)?????

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen