• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Ja, det är ovissheten som är värst. Därför tycker jag adoption känns enklare för i slutänden så leder den ju någon vart. En IVF har man ju ingen som helst säkerhet på att den går vägen. Jag har lagt en plan, helt på mitt eget bevåg, men det är ju också jag som får utstå det mesta och maken säger att vi lägger ned när jag inte vill längre.

• Lapinette

Min plan är att köra den tredje och sista IVF'n om två månader och funkar inte den blir det förhoppningsvis ett FET i februari, en i april och en i juni (beroende på hur många ägg som överlever upptiningen). Sen lägger vi ned!!! och går helhjärtat in för adoption.

Kommer att kontakta socialtanten igen i dec/jan om IVF'n inte funkar för att ta upp utredningen och gå kurs.

Gällande akupunkturen vet jag inte hur länge jag ska fortsätta med den men det blir åtminstone fram till nyår.

• Lapinette

Frejis - ställer i kö i januari! Ni betalar per år så ett par månader hit eller dit spelar ju ingen större roll.

• Lapinette

Eftersom Frejis har gått ut för lite shopping tänker jag tillägga ... ni lär aldrig behöva ställa er i adoptionskö i januari för det har lyckats innan dess ska du se!

• Lapinette

Vi har vänner som varit med om detta och som precis fått ok på sin andra adoption. En liten pojke (de har redan en tjej) från S:t Petersburg. Träffar dem inte ofta då det egentligen är min brors kompisar men om vi vill fråga eller prata så vet vi var de finns.

gosnosen - gällande akupunktur, vad har du att förlora? Tror knappast äggkvalitén blir sämre för att du går på akupunktur. Dock bör man ge akupunkturen mer än ett par gångers försök innan de ger resultat.

• Lapinette

Gosnosen - har också hört det magiska talet 7 behandlingar men jag tror de är väldigt individuellt precis som allt annat. En tjej på akupunkturtråden på FL sa 3 månader innan kroppen kommit i balans. Själv har jag en kropp med många blockeringar och en tempkurva som åker jo-jo efter ÄL men resultaten såg redan något bättre ut efter 4 behandlingar men inte tillräckligt bra för att köra en ny IVF.

Frejis - jag har varit en suveränshoppare till att numera blivit jättekräsen eller snål. Vet faktiskt inte vilket?!

• Lapinette

Frejis - blev det någon shopping (I know, totalt OT)?

• Lapinette

gosnosen - hur var det, står ni i ÄD-kön?

• Lapinette

Går det inte snabbare om ni har en donator?

• Lapinette

Telis - tell more, ÄD-besök vad gör man då? Pratar ägg ?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen