Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Ännu en tur med barnkarusellen

Page, det är bättre att ha ett CSN-lån än ett banklån men det är förstås ännu bättre att inte ha några lån alls.

Fördelen med CSN-lån jämfört med vanliga banklån är du kan få återbetalningsbeloppet nedsatt, att lånet skrivs av när du dör eller fyller 65 (eller 68, berorende på när du tog lånet) och generellt sett är räntan lägre.

• Telemarkgrrl

Nenne, godmorgon! Uppe med tuppen idag med?

• Telemarkgrrl

Nenne igen, jag blir så ledsen när jag ser att du har suttit och gråtit på morgonen. Jag förstår att det inte är så lätt att tänka så när man sitter där och precis har fått mens för fyrtioelfte gången och jag vet hur irriterande det kan vara med klämkäcka tillrop men det finns ju fortfarande en massa hjälp ni kan få som ni inte har börjat med. Och ni är unga, förr eller senare, ett eller annat sätt, så kommer det att lösa sig för er. Det kanske inte blir så som ni hade tänkt eller när ni hade tänkt det men det kommer att gå. Det lovar jag!

• Telemarkgrrl

Nenne, ja jag förstår känslan. Men om ni nu kan tänka er att adoptera så småningom så kommer ni ju att få ett barn. Visst, ni vill säkert prova alla andra sätt först och sen är det en lång kö men i slutändan så finns det ett litet barn där. Och rent statistiskt så borde IVF funka på er, det har ju bara funkat för koko här i tråden, och oddsen för IVF är ju egentligen så mycket större än så.

• Telemarkgrrl

Angående det där med att vara projektledare hemma så tror jag att det blir mer ett problem när man har barn än om man inte har det, är det inte så?

Hemma hos oss är det jag som ser vad som behövs göras och handlas och ätas osv men det är helt okej. Om jag inte orkar fixa sakerna själv så bara säger jag till min man att det är hans tur att handla eller städa osv. Han är bra på att ta order. Men jag är säker på att jag skulle tycka att det var otroligt jobbigt om vi hade barn, då skulle liksom arbetsbelastningen dubblas.

• Telemarkgrrl

Cicci, förlåt, jag missade att svara på din fråga. Jag ska prova medicinen vid nästa mens, det är bara för att ha det gjort tills ett ev. ÄD-försök kan göras.

Och ÄD-försöket beror på när/om vi kommer fram i kön. Dessutom ska "vår" donator lämna ägg först och sen ska dom hitta en donator som matchar mig (till längd, hårfärg osv). Det är naturligtvis svårt att veta när allt det där sammanfaller men möjligen kan det bli ett försök på senvåren/tidig sommar nästa år. Om vi har tur.

• Telemarkgrrl

Lappis, var det inte du som tyckte att väntan till er nästa IVF var lång? Jag tycker att det är väldigt långt till ett ev. försök, det är väl en sisådär 7 månader till slutet av maj.

Men det kostar ingenting, det är landstingsförsök, och det är på Huddinge.

• Telemarkgrrl

BS, donatorer måste ta en massa prover två gånger med sex månaders mellanrum, så den sista omgången prover kan hon ta först i februari tror jag. Sen måste ju förstås behandlingen och ÄP passa in i hennes schema.

• Telemarkgrrl

Lappis, det är ju minst sju månader kvar nu och det blir ju drygt ett år sen vi ställde oss i kön då. Ett år var ju precis vad dom sa när vi ställde oss i kön, om man har en egen donator, annars är det två års kö. Så om vi kommer fram i sommar är det ju enbart tack vare vår donator.

Och vi har väl redan lagt ut 50.000 kr på IVFer, som inte har lett till ett dugg, så jag tycker att vi är förtjänta av ett landstingsförsök nu.

• Telemarkgrrl

Cicci, FET ingår om det blir några befruktade ägg över.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen