• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Glömde en kommentar.

Cissi - varför läser du på FL??!! Du vet ju att där inne kan vad som helst hända. Mensen kan utebli ett år likväl som den kommer efter 20 dagar. Du känner din kropp bäst och vet hur du brukar ha dina cykler.

• Lapinette

Cissi - du är gravid! Som du säger ovan så får man alltid mens 14 (fast jag kan även få någon dag senare) dagar efter ÄL. Har du tagit tempen? Lite nyfiken bara för den ligger högre om man är gravid. Dippar den så är mensen på väg vilken dag som helst.

• Lapinette

Hi, hi Cissi, så lätt kommer du inte undan ! Så klart du är gravid.

Gällande FL så hänger jag ju där men enbart på 3 trådar som har helt normal samtalston. På den ena (den jag är mest frekvent på) är vi ett gäng som gjorde inseminationer på SH ... som sedan gått vidare till olika IVF-kliniker. Är skönt att ibland ventilera med andra IVFare.

• Lapinette

Det är verkligen konstigt vad olika kliniker och läkare reagerar olika på samma resultat. Vissa kliniker säger stopp inga mer IVF här medan andra säger kör. Har hört så många stories om par som är utdömda och sedan ändå lyckas så jag vet inte vad man ska tro på. *nynna DiLeva* Det är ett jäkla lotteri och hittills har vi inte dragit vinstlott.

Åter igen ang. korta vs långa metoden. Så sa min/vår läkare att oftast så provar man den ena och funkar inte den så kör man på den andra. Visst låter det logiskt?! Det stämmer åtminstone på mig som kört den långa två gånger och inte blivit gravid. Har samma sak på FL-tråden fast tvärtom ... hon går på St Göran och har där kört korta två gånger så nu blir det den långa.

Annars så har jag hört samma sak som Telis dvs att det ska vara bättre för oss åldringar att köra korta metoden.

• Lapinette

BS - planen var ju att jag skulle köra korta metoden just nu, ÄP denna vecka men nu har jag ju skjutit på det i två månader men upplägget blir exakt detsamma. All medicin ligger hemma och väntar på min mens i november...sen börjar jag spruta på 3:e mensdagen. Känns onekligen skönt att slippa nässprayen.

• Lapinette

Det där med barns ålder är också lite beroende på vilket land man adopterar ifrån. Vissa har som regel att det inte får vara mer än 40 års ålderskillnad mellan förälder och barn. Andra har inga bestämmelser alls. Jag fick info om länder och regler med mitt det första utskicket från AC. Låg och läste den för några veckor sedan ... var inte så motiverad under sommaren.

Vi skulle ha gått på infomöte men nu när allt är uppskjutet så ligger det i min Outlook (att ringa "adoptionstanten") precis efter BIM i december.

• Lapinette

Gällande att gå ned i vikt så har jag lite då och då tagit bort kolhydrater och det ger en snabb effekt på mig. Ska då visserligen inte gå ned mer än 2 kg. Sambon hoppade även på detta i somras och har trots att han numera på luncherna även äter sushi eller hamburgare har gått ned 3-4 kg. Som sagt, inga jättemängder i vikt men lagom för oss. Samt att det inte känns som någon större uppoffring.

• Lapinette

Telis - vet du när i nästa vecka det blir ÄP? Vill inte åka iväg till Spanien ovetandes ... Hoppas så in i bängen att ni får ett embryo tillbaka!!!!!

• Lapinette

Frejis - så klart man kan få ALLT! och gärna lite till !!!

• Lapinette

Telis - vi åker på fredag morgon och är tillbaka onsdag kväll.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen