Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Ännu en tur med barnkarusellen

Å vinkar tillbaks till lappis!!!

Kul och spännande med din nya omgång!!!!!
    Åååå vad jag hoppas för er del nu!!!!!

• sweetstreet

Tinga,
    nej självklart har du rätt att man ska glädjas åt att man itne oroar sig. MEN jag kan ändå inte låta bli att ibland känna mig lite ledsen över att så många tycker att man är en dålig mamma, och/eller att man itne älskar och har knutit an till sitt barn. Just för att man inte mår asdåligt över att man inte ska spendera 100% av sin tid med henne nu.
    Ibland känns det jobbigt att veta att så många tycker att man är en dålig förälder eller att de bara inte alls kan förstå en det minsta.

Men oftast brukar jag kunna känna att det inte angår andra, men ibland kan man känna sig lite deppig över de reaktioner man får.

Ang detta med amning så gav jag upp amningen för ett tag sedan. Hon vill bara inte riktigt "latch on" till bröstvårtan så jag har i stort sett pumpat konstant sedan hon kom hem. Det går dock väldigt bra tycker jag Och på sätt o vis känner jag en enorm frihet i och med pumpandet som jag faktiskt har tyckt känts skönt. Att maken kan mata lika väl som jag. Att jag kan göra saker utan henne om jag vill eller behöver. Typ gå ut med ngn kompis ngn kväll ibland och t ex äta eller bara ta en öl. Det är guld!
    Och nu när hon börjar dagis är det super att hon är så van vid flaskan. Jag pumpar och maken tar med sig flaskor med mjök till dagis som de ger henne under dagen. Jag producerar fortfarande okej volymer mjölk, men vi får se ifall det kommer ändras nu när jobbar och inte kommer pumpa lika frekvent längre.
    Men jag tänker som så att om vi kan ge henne bröstmjölk till slutet av detta året så är jag rätt nöjd! Då är hon ju 6 månader drygt. Och detta tror jag definitvt kommer gå för jag har typ hela frysen full med infryst mjälk också. Längre tid efter det är bara bonus.
    Just nu får hon enbart bröstmjölk, men om det börjar sina så kommer vi nog att köra blandat. Formula (ersättning) vissa mål och bröstmjölk vissa.

• sweetstreet

Heeej!!!!!!
    Hinner knappt in här.Eller rättare sagt jag hinner inte äsa så detaljerat och inte kommentera!!!!!
    Men försöker skumma ikapp.
    Och måste säga GRATTIS AM!!!!!
    UNDERBART!!!!

Och så Mrs B shit! Jag hade blibit dödsrädd om det hänt mitt barn! Men visst de är så otroligt mycket starkare" än vad man tror. Inte så sköra som en annan gammal kärring!

Så hejar jag såklart på Nåldynorna Lappis o Nennes!!! heja heja heja!!!!!!
    Och Telis, ska du testa igen snart? Eller är du redan igång. Såg att jag issat att du sprayat hela sommaren, men så kom jag på att det visste jag ju eftersom din endo varit ok hela tiden.
    Sorry!! Bara fick lite hjärnsläpp...

Mugglan,
    läste länken du länkat ang dagis också. Kändes rätt skönt.
    Man ahr ju som sagt fått en del kommentarer med tanke på vår Lillsruttas ålder och dagisgående...
    Men jag är fortfarande helt lyrisk över dagiset!!!!!
    De är helt fantastiska där! Var på möte i morse och allt känns bara för bra för att vara sant!!!!!!!
    Snacka om ett tdagis som har tyngdpunkten på de två saker jag tycker att dagis SKA ha tyngdpunkten på:
    1) OMSORG!!!
    och
    2) "Education" (med detta menar jag alltså att de får träna på saker de behöver träna på.)

Haha det verkar så mysigt där. Idag hämtade jag henne för vi skulle på sjukhuset på koll så jag var hemma från jobbet. Och när man kommer in i rummet så spelas det skön avslappnande mysig musigk på lite lagom låg nivå. Min lilla tjej ligger på mage i ett babygym och "läser pekbok" med en fröken. I en hängmatta/gungstol sitter en annan fröken med en av de små killarna i famnen och vyssjar honom. Och på en gigantisk "kudde" på golvet sitter ytterligare en fröken och läser bok med en liten tjej. I soffan satt mamman till en annan kille och ammade.
    Och de andra barnen sov i sina sängar i "sovrummet".
    Mmmmmm.... jag hade nästan också lust att sätta mig i den där hängmattan och tagit mig en liten lur.

Lite trött är jag nog efter första veckan på jobbet också.
    Och då var den bara 4 dagar....
    Men att gå upp vid halv sex på morgonen och åka till jobbet, och komma hem efter 10 timmar borta. Ta hand om Lill-Skruttan och på detta inte sova mer än max 3-4 timmar i sträck under en natt gör att man är lite mosig.... Men det går nog bra! Jag tror det ska gå bra!
    Och det är faktiskt riktigt skoj att vara tillbaks på jobbet!
    Eh, jag måste vara galen!!!! men jag tycker faktiskt det är roligt.
    Men i min önskevärld hade jag kunnat jobba kanske 75%??

• sweetstreet

Cicci gumman!
    Hoppas så du får böj snart!!!!!

Och nennelainen-sötnos!
    Jag har svarat på ditt mail!!!
    Frackgår alldeles utmärkt! Eller smoking med för den delen.... men det kan du se mer om i mailet!

• sweetstreet

Heeeeej mina sötingar!!!!
    FYYYY vad jag inte ahr tid att vara i tråden så mycket som jag skule vilja. Men just nu försvinner bara tiden!
    Men jag tänker på er. Varje dag faktiskt.. Men hinner ju för satingens inte ens uppdatera mig längre.
    Att jobba heltid OCH ha bebis tar jäkligt mycket på tid och krafter!!!!!
    Men men så är livet. Och faktum är att jag nuter rätt mycket trots allt.
    Fast imorse var jag så trött att jag somnade på tunnelbanan och missade min station. hahahaha! Men det gick bra ändå. Jag gick av nästa och promenerade till jobbet.

Lite har jag skummat snabbt iallafall.
    Så:

GRATTIS ZOZO!!!!!!
    Jättefint namn! Hoppas ni alla måra bra trots att det verkat vara en jobbig förlossning som slutade med snitt. Har du mycket ont efter snittet???
    Jag tyckte det var j-gt on första dygnen, men det avtdog sedan efter säg första veckan. Efter två kändes det okej och efter 3-4 kände jag mig faktiskt riktigt bra igen.
    Fast jag ahr fortfarande ignen känsle just runt själva ärret/snittet. Vet inte om den kommer komma tillbaks eller om det kommer vara lite "stumt" där för alltid nu.

JÄVLA JÄVLA SKIIIIIT Nenne-skrutt!!!!!!!
    Fan vad skulle tanten till dig för då! Men jag tyckte mig iallafall ana att ni köpt hus! Jippijihooo! Grattis till det!!!!
    Och du, SNART SEEEES VI JU!!!!!
    Fan vad Askalasskoj DET ska bli då! Najsare än najsast!!!!
    Hör av dig till mig om vilken kväll ni vill ses!!!!!
    Makens syrra m pojkvän komer den 2 och stannar tom den 8:e men som sagt vi kan ju träffas allisammans i vår lilla lya. Om ni inte är rädda vare sig för folk, katter, höjder eller damråttor...

AM,
    jag har en fråga till dig och undrar ifall du har kvar samma mail som tidigare???
    Tror jag ställde frågan i din gamla blogg, men vet inte ifall du kollar den nu sedan du påbörjat din nya.

Kokosen!
    Du jobbigt med Connys fas (om han nu fortfarande är i samma fas). Men det går nog över snart. Det verkar vara mkt som händer runt 8 månader har jag förstått.
    Och DU jag ahr ju fortafarande en hel DRÖÖÖS med carmex som jag köpte till dig för lääääänge sedan men som jag aldrig lyckades få iväg. (det dåliga samvetet gnager som en liten råtta....)
    Jag hade totalt glömt, men hittade dem i en låda när jag skulle rensa en del saker för att få plats med mer saker till vår lill-Skrutta.
    Men om du vill kan jag ju lassa på Nennelainen dessa carmex och kanske ses ni på ngn brunch eller så i Stockholm framöver, och då kan hon ge dig dem???

Och vad är det Frejis ska göra?? Ska ni göra IVF nu imorgon????? Såg "lyckatill" så jag udnrar.
    Isåfall vill jag också vara med och hoppa och ropa LYCKA TILL!!!!!

Och Tinga o Mrs B,
    en Skåneträff efter julhelgen skulle nog fungera. Vi kommer till skåne mellan jul och nyår. Själva julen firas dock i Stockholm iår.
    Vad gäller en Stockholmsträff vet jag itne ifall jag kommer lyckas få in det. Juletider brukar vara så stressiga och nu med Lill-tjejen så kommer det bli en massa folk som vill träffa oss. Så vi får se. Men OM det går vore det tippentoppenkul!

Och sist men inte minst! Spännande Cicci!!!!!
    Hoppas hoppashoppas nu att pappersmuffandet gör susen i musen så att tanten inte susar dit!

Nu hinner jag inte skriva mer för jag måste fortsätta jobba.

KRAAAAMAR till er alla!

• sweetstreet

Oh AM Jag ska genast kolla inboxen. Brukar vara dålig på det...
    Tack!

• sweetstreet

Zozo,
    det låter som en riktigt dramatisk entré!!
    Men skönt att allt gick bra.
    och vad underbart att hon fick komma ur kuvösen så snabbt!

Haha det är helt knasigt men jag blir fortfarande alldeles tårögd när jag ser amerikanska TV-serier eller filmer där det föds barn som hamnar i kuvös. Ja även de som itne hamnar i kuvös. Men eftersom de lindar barnen här och sätter på dem små mössor så är det EXAKT så som vår Lill-Skrutta var "klädd" på sjukhuset. Och att se barn i kuvös nu gör att jag minns å otroligt tydligt hur det var den lilla tid hon låg i kuvösen.
    Det är banne mig så mjölken rinner till i tuttarna när jag hör kuvös-beep och känner lukten av purell!!!
    Galet!

• sweetstreet

Mrs B,
    sorry vet inget datum än. Vi har änn inte bokat några biljetter från Stockholm till Lund. Vet inte ifall det blir tåg eller ifall vi ska hyra bil..
    Har inte pratat alls om det än. bara bokat biljetter till Sverige.
    Men jag hör av mig så snart jag vet mer. Vi kommer troligen inte åka ner till Skåne förrän tidigast den 27:e dock. Så den dagen kasnke inte är så bra. Kanske bättre närmare nyår eler strax efter. Vi flyger tillbaks hem hit den 4:e så antar att vi åker från Skåne den 3:e eller så.

• sweetstreet

Vad då baby-wrap??
    menar du sådana där typ "sovpåsar" eller swaddlar??
    De har massor av olika sådana i olika material här.
    Eftersom de är paniskt rädda för SIDS (eller plötslig spädbarnsdöd som det väl heter i Sverige)??

• sweetstreet

AM,
    ja det är nog en swaddle och det finns det hur många märken och typer av tyger som helst här.
    Vi köpte flera av märket "Aden and Anais" som vi varit SUPERNÖJDA med!
    Men det är egentligen som filtar (vi köpte de i supertunt tyg eftersomde tvar sommar här) och man kan lätt swaddla med dem, men ädnå använda dem som filtar senare vilket vi gör nu. Eller även som stora burpers vilket är bra i vårt fall eftersom vi ahr en liten kräkis.
    De finns även i varmare material för vintern ifall man vill ha det.
    Här är en länk till hemsidan:

www.adenandanais.com/

Förresten har jag mailat dig nu ocskå!
    Ser med spänning fram emot svaret... *tuggar naglarna*

• sweetstreet

Å Frejis!!!!
    Jag håller också alla fingar och tår denna gången med!!!!!!!

• sweetstreet

Mrs B,
    vi får väl höras senare.
    När vi vet mer.
    Vore super att ses som sagt. Har du hört ngt från junilejon???

• sweetstreet

Nu måste jag jobba vidare.
    KRAAAAM på er allihop!

Och Cicci,
    jag väntar med spänning på att få veta fortsättningen på din historia....!

• sweetstreet

Å nenne!!!
    jag har mailat dig med nu!!!
    hoppas du fått det!

Längtar tills vi ses!!!!!!!

• sweetstreet

Och shit jag MÅSTE bara hinna läsa ikapp här i helgen. Det verkar hända massor.
    Kram till er alla mina godingar!!!!!
    Jag tänker på er även när jag inte hinner in här och skriva.

• sweetstreet

Å Telisgumman! Skickar en Gigantisk stor varm kram!!! Hoppet lever dock än...!

Vill även säga att jag träffade Nenne igårkväll! SKIIIIIITKUUUUUL!!!!!!
    Hoppas hon tyckte det också....
    Men det var en verkligen kul kväll och ja är så in i bängen glad att jag fått träffa henne nu IRL!
    Det är skoj att ses i verkliga livet!!!
    Ingen mer som ska kvista hit till NYC snart?????

Nu måste jag fortsätta jobba!
    Kram till er allihop!

• sweetstreet

Frejis Å neeeeej!!!!
    Är ni här när vi är i Sverige!!!
    Fasiken då!
    Men men ni får iallafall en härlig nyårshelg här då.

Ah, har Cicci plussat! Det missade jag nog? jag är lite förvirrad nuförtiden. och litesmåstressad.
    GRATTIS Cicci i vilket fall! Jättekul!
    Shit tänk att Victor ska få ett syskon nu!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen