• Mrs  B

Ännu en tur med barnkarusellen

Jag har alltid velat ha barn liksom min make, biologiska eller adopterade. Hade inte velat leva mitt liv utan barn.
    Har alltid haft en stark längtan efter barn, men var också bestämd på att det skulle ske efter utbildning och några jobbår.

• Mrs  B

Skickar många kramar till Vickan och Cicci!!!!!

Inget roligt med MF (har ju egna erfarenheter) och inget roligt med äktenskapsproblem.

Hoppas ni klarar ut problemen och löser dem på bästa sätt!

Här har jag inte fått sova alls i natt. Malte fick för sig att vakna och gnälla efter nappen 1 gång i timmen hela natten.
    Började 23 och slutade 08 när jag plockade upp honom för blöjbyte. Fick även en flaska välling 05.30 men det hjälpte inte mycket.
    Pust, stånk och stön......

Maken är iväg fram tills söndagkväll så där blir ingen avlastning. Max kommer hem i eftermiddag efter att ha varit hos farmor i torpet sen i onsdagseftermiddag.
    Längtar sååååå mycket efter honom!!!
    Både jobbigt och skönt när han är iväg. ??????

• Mrs  B

Vet att maken tyckte det var jobbigt nu när vi skulle försöka igen efter mf, då jag ville att vi skulle pricka in ÄL eftersom det är då man verkligen ska sexa till det om man vill ha en bebis.
    Men han gav med sig efter en stund och sen kunde han ju inte motstå mig....

Men sen hade vi en diskussion då vi var i Stockholm om det här när vi skulle sexa till det. För han tyckte det var jobbigt att det bara skulle ske vid ÄL så då kom vi överrens om att försöka ha det så regelbundet man nu kan när man har småbarn hela månaden istället. Och mitt krav var att vi skulle gå och lägga oss direkt när Max somnat för att orka, funkar inte annars när man inte får sova på nätterna och ska dessutom jobba.

• Mrs  B

När maken var klar med sin utbildning var han redo att skaffa barn, medan jag hade ett par år kvar att läsa och inte alls kände för att skaffa barn just då. Efter en diskission kom vi fram till att jag skulle gå klart skolan och sen jobba några år och sen skulle vi försöka.

På vägen bestämde vi oss sen för att köpa hus innan barn också, vilket jag är glad för nu så det hela löste sig bra för oss.

Hade vi inte kunnat få egna biologiska barn hade vi adopterat för vi ville absolut ha barn och ville inte leva barnlösa.

Fick precis ett samtal från makens syster. De skulle åkt upp till torpet och lämna sina barn (för de skulle på fest i morgon till en väninna)och hämta hem Max men det blev ändrade planer för en vänninas exmake hade fått en hjärtinfarkt och dött 42 år gammal.

Ringde sen och pratade med Max och farmor om att det skulle bli jag som hämtade honom istället för faster, men han ville inte alls hem utan föreslog att han skulle åka hem imorgon istället.

Var ok med farmor så det får bli imorgon istället.....

• Mrs  B

Oms
    Malte är nu 7 månader och är väldigt aktiv och försöker lära sig krypa så det kan ju vara en utvperiod. Han vill så mycket men det tar ju tid att lära sig saker och det gillar han inte.

Älskar allt vad storebror gör och vill vara som honom.

• Mrs  B

Godmorgon!!!

Äntligen fick jag sova lite mer i natt och det behövdes verkligen eftersom jag hade migrän igår. Inget roligt när man är själv och dessutom ska ta hand om en busig bebis som bara gnäller.

Nu ska vi snart åka och hämta hem en lortig Max från torpet. De har bara kallvatten och mulltoa där så det kan nog behövas en dusch när vi kommer hem igen för han har levt loppan där både ute och inne, precis så som han vill ha det, min lilla Tarzan.

Oms
    Kan säker vara så som du säger angående sängen, sömnen och krypandet, för Malte är överallt i sin säng. Kommer liksom inte till ro. Har dessutom känt att det är lite vasst i överkäken så en tand kanske också är på g. Jobbigt är det iaf eftersom maken inte är hemma och kan hjälpa till.

• Mrs  B

Vickan
    Skönt att du mår bättre nu, men försök ändå gå och kolla dig så allt är "ute" ordentligt innan ni provar igen.
    Eftersom jag hade en förlossning så såg BM att allt hade kommit ut och det är jag glad för och att de var så noga med att kolla att allt verkligen hade kommit ut.

• Mrs  B

Cicci
    "Viskar försiktigt"
    Har du läst boken "Anhörig"?????

Jag läste den förra året för att riktigt förstå hur min makes barndom varit och det var lärorikt för mig. Kanske även för dig???

Frejis
    Välkommen hem!
    Här har du en till som det märks på att sommaren varit god och att det är dags att börja träna igen......

Nenne
    Hej!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Cicci
    Min man var också lite så när vi träffades och de första åren var inte så roliga och vi bröt upp två gånger, andra gången pga av hans dåliga ölsinne. Då trodde jag vid det tillfället att han var på väg mot sin pappas öde, men tack och lov blev det bättre och det är jag lättad över.
    Makens familj är inte heller bra på att säga att de älskar varandra eller vara glad för någon annan när det händer något roligt. Där finns så mycket bitterhet i den familjen och jag tror det är därför flaskan finns till hand kanske lite för ofta för vissa personer i släkten.
    Jag är uppfostrad på ett helt annat sätt och det krockar ibland med makens barndom eftersom vi har haft det så olika.
    Jag med många dödsfall och han med alkoholens baksida.

• Mrs  B

Cicci
    Ja, ibland är det skönt att man har andra som har gått igenom detsamma som en själv. Då vet man vad man pratar om. Kram på dig!
    Familjerådgivare låter klokt....

Frejis
    Det hör nog sommaren till att man ska gå upp några kilo.
    Såg även på Max när han satt som en "pösmunk" i siffan igår att det får nog bli strama tyglar för honom också. Men han sportar iaf, till skillnad från en annan som verkligen måste ta tag i saker och ting nu.
    Håller tummarna nu!!!!!! (plus????)

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen