Ännu en tur med barnkarusellen
Zozo - Håller med Muggles! Inte var man så jävla lycklig på slutet... Tung, klumpig, konstant tryck mot urinblåsan och urdålig sömn... Så du är nog alldeles normal Men stå ut! Snart kommer den!
Zozo - Håller med Muggles! Inte var man så jävla lycklig på slutet... Tung, klumpig, konstant tryck mot urinblåsan och urdålig sömn... Så du är nog alldeles normal Men stå ut! Snart kommer den!
Muggles - Japp, jag kan fortfarande gå in och kolla på bilderna i galleriet. Jag går in via mailet som du skickade från första början. Då hamnar jag direkt på ditt album. Bara att logga in och kolla. Konstigt att ditt album verkar finnas kvar men att du själv inte kommer åt det?
Vilka är det på de två senaste bilderna förresten? En liten nyfödd sötnos och en magbild på en tjej med långt hår och en spjälsäng i bakgrunden?
Hur har er mens funkat efter att den dragit igång efter uppehåll under graviditet och amning? Har den varit regelbunden då?
Jag fick tillbaka min i slutet på juli, och hade förväntat mig den innan helgen som var men fortfarande inga spår överhuvudtaget. Jag är normalt sett jätteregelbunden och har en menscykel på ca 28 dagar. Är det vanligt att den hoppar lite så här i början igen?
Och för er som tänker att jag kanske är gravid kan jag tysta med en gång, för det är fysiskt omöjligt den här gången. Skulle vara jag och jungfru Maria då...
Tack för tipsen om mackorna! Ska testa detta nu när maten funkar sådär.
Mosboken skriver du om Muggles, har du den första eller fler? Tycker du att den/de är bra? Funderar på att skaffa mig en barnkokbok och har funderingar på att inhandla just den...
Apropå mensen, så kom den nu. Fullt ös och utan förvarningar. Konstigt, för min har alltid aviserat ankomst i god tid innan, men det tar kanske ett tag innan den är tillbaka som vanligt. Dessutom var den kort förra gången. Man kan ju alltid hoppas att det håller i sig.
De ringde från jobbet idag oxå. Ville att jag skulle gå på kurs för ett nytt schema- och lönesystem. Men vi är i USA då så det funkade inte. Kunde varit kul annars att gästspela lite.
Dessutom pratade jag med min vikarie idag och hennes tankar om vår överlämning och tydligen så har hon sett till att vi på halvtid ska kunna jobba tillsammans i två månader. Så j-kla skönt. Jag hann knappt sätta mig in i jobbet innan jag gick hem eftersom jag fick en ny tjänst och ångesten hade börjat krypa på mig hur det skulle bli när jag kommer tillbaka. Nu kan jag slappna av för hon har tränat min stf och lagt upp ett bra schema. Ska bli riktigt kul att börja jobba nu när förutsättningarna verkar vara bra. Men jag ropar inte hej ännu. Det har en tendens att hända grejer på företaget jag jobbar... Men men, jag ska inte tillbaka förrän i mars så det är bättre att släppa tankarna på det nu. Ska i och för sig på kick off imorgon och höra verksamhetsplanen presenteras för medarbetarna och det kan ju vara intressant.
Min faster som jobbar som tandhygienist hade skickat en liten tandborste på posten till Matilda häromdagen. Kul, för just kvällen innan sa maken och jag innan vi gick och la oss att "vi måste köpa tandborste till Matilda nästa gång vi handlar". Och vad ligger inte i posten dagen efter. Jo, en tandborste! Till saken hör ju att jag inte pratat med fastern på ett tag så hon visste inte att M precis fått sina första tänder. Fast de flesta barn brukar ju få det i den här åldern, men det var ändå bra timing!
I eftermiddag ska jag & M på Adelövs marknad tillsammans med mamma och lillebror med familj. Mysigt med lite familjeutflykt! Vet inte om marknaden är nåt att ha, men det är ju alltid kul att komma ut lite.
Imorgon är det dags att skaffa pass till Matilda eftersom vi åker till USA om tre veckor. Är det någon som skaffat pass till sitt barn nyligen? Stämmer det att man verkligen inte behöver ha med sig något personbevis eller nåt, utan att det räcker med båda föräldrarna (alt ena föräldern och en blankett där den andra skrivit under)???
Sweet - Tänk så tiden går. Nu är hon redan 3 mån! Och du ska börja jobba! Blir säkert jättebra ska du se. Skulle det mot all förmodan inte funka, så får ni väl tänka om och se hur ni kan pussla ihop livet annorlunda. Lycka till med allt!
Vänner - Det är ju inte så konstigt att du saknar utbudet i Göteborg, men avstånden i Sverige ät ju inte så långa, utan att ni kan ta lite utflykter till städer med större utbud på helgerna. På det hela taget verkar ju flytten gått kanon för er!
Frejis - Spännande med ÄP! Lite försiktig optimism kan väl inte skada processen heller!
Junilejon - Stackars dig som lider av migrän! Det måste vara fruktansvärt i kombination med en skrikande bebis... Tur att du har en make som kan hjälpa till. Måste säga att jag många gånger under det här året tänkt hjälte-tankar om ensamstående föräldrar...
Muggles - Vad duktig du är som ligger i hårdträning! Önskade att din motivation smittade av lite åt Jönköpingshållet
Mrs B - Här finns det fler som är för trötta för lite kul i sängen... Hoppas det vänder snart.
Go förmiddag!
BS - Läste ditt inlägg för några dagar sedan ang Iris dagis, men har inte haft tiden att kommentera. Herregud. Jag fick tårar i ögonen när jag läste om din stackars lilla gumma. Superdåligt av personalen tycker jag. Jag förstår situationen mer efter Mrs B's inlägg, men precis som hon skriver så, måste ju personalen ändå se till att hon har något att aktivera sig med! Hoppas det blir bättre efter att du pratat med dem!
Nenne - Det gjorde mig glad att höra att middagen inte blev lika jobbig som du föreställt dig. Du var stark som orkade gå dit och det låter som du fick lite lön för mödan när du dessutom fick skratta lite...
Apropå "Lön för mödan"... Inget uttryck jag använder ofta, men jag kom på nu när jag skrev det att jag hade mycket funderingar kring detta när jag var liten... Typ när jag var 7-8 år. Har för mig att det var B&W (mat-stormarknad) som hade papperskassar printade med detta budskap. Själv läste jag det "Lön för mördar'n" och kunde inte för mitt liv förstå varför mamma och pappa handlade hem mat med det budskapet. Det hör till saken att det tog ett bra tag innan jag vågade fråga mamma och pappa om betydelsen... Barn tolkar ju allt så bokstavligt Värt att komma ihåg nu när man har barn själv...
Ja, det var ju ett sidospår...
Skönt att akupunkturen verkar ge effekt på dig med! Ska bli spännande att följa och se om det är det som är "da thing".
Tinga - Vad skönt med lite sömn! Det var ni väl värda!
Koko - Går du på kontroller ang endon eller hur funkar det? Är det något man kan göra åt det?
Ang ditt resonemang gällande jobbet så håller jag med dig. Det känns långt borta. Ska till chefen på torsdag och få en genomgång av affärplanen för det nya verksamhetsåret som precis börjat och det känns lite... hm, ljummet.
Tids nog är man där igen, och förmodligen kommer det kännas som man aldrig var borta. Fast jag kommer nog att få kämpa med att börja prioritera. En massa övertid lär ju inte funka i framtiden.
Lappis - Håller med de andra ang ditt jobb. Förresten har väl du pratat om att du inte längre känner dig utmanad och stimulerad. Bra chans att söka annat kanske?
Piggelin - Gillar A lära-gå-vagnen då? Funderar på en sådan till Matilda med. Just nu går hon mest längs med möbler, fast hon kanske är för ostadig ännu, jag vet inte. Är A stadig när hon går?
Det var värst vad ni varit aktiva sen igår! Skoj.
Nenne - du är bara för rolig. Läste ditt inlägg med grävlingskommentaren och bara frustade till av skratt. Det hör till saken att jag dessutom försöker vara tyst för att inte väcka Matilda... Vad får du allt ifrån?
Ang dagis, så är det dags för oss att ställa Matilda i kö nu. Här fungerar det som så att man ska sätta barnet i kö 6 mån innan de ska börja. Kommunen lovar dessutom att man ska få en plats när man behöver det. Vi har två kommunala förskolor att välja på i vårt område, och jag väntar egentligen bara på att de flesta av höstens inskolningar ska vara avklarade, sen ska jag och maken åka dit och kolla vad vi tycker. Det finns några privata oxå, men de kommunala ligger närmre där vi bor. Är vi inte nöjda med de två vi ska besöka, så får vi väl kolla de alternativen sen.
AM - Att du orkar vänta... Jag är asnyfiken. Är du säker på att du ska vänta med att testa???
BS - Vad synd det är om lilla Iris... Magsjuka är ju så vidrigt. Hoppas hon piggar på sig snart. Det kanske kan ligga något i vad AM säger om maten?
Mrs B - Vad tråkigt med din syster. Kram!
Telis - Vart i USA ska du? Det var med jobbbet va? Skoj skoj! Nu är det inte långt kvar tills vi åker heller. Längtar!
Tur att högkostnadsskyddet finns kan jag känna när jag läste vad din medicin kostade...
Muggles - Bra tips om Ikeas gåstol (det borde jag ju vetat att det fanns en). Då ska jag dit och köpa en om du tyckte den var ok.
Klokt resonerat som vanligt, Mugglan! Jag håller med dig, personlighet spelar säkert stor roll. Sedan har det säkert betydelse (som några av er redan påpekat) hur många år det är emellan syskonen.
AM - Ja, jag förstår. Testar man har man liksom erkänt att man väntar och ett minus på stickan sticker effektivt hål på alla förhoppningar. Well, well jag får ge mig till tåls...
Telis - Ah, kul med Dallas! Har du varit där innan?